hjerteperlefrøet Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 hei! er 36 år,veksler mellom mani og depr.mine manier utløses spes av lite søvn,reiser..ja stort sett det! eller hvis det skjer noe veldig positivt i livet..derfor unngår jeg reiser,bruker fast sovemed,og prøver å leve stille og rolig.men jeg vet ikke om jeg har diagnosen manisk/depressiv? min lege er ung,nekter å gi meg imovane(han påstår den ikke virker å meg lenger)brukt den i ca 5 år m god effekt,og den gjør at jeg har livskvalitet.han ønsker jeg skal gå til psykiater,jeg vnta,kom til sosionom,men turde ikke gå!har snakket m to som har denne diagnosen.begge sier det verste er når de er deprimerte.når de er maniske har de det bra..jeg har det grusomt når jeg er deprimert,ligger i senga i dagesvis.men alikevel er mani verre!pulsen er ca 120,anspendt,klarer ikke konsentrere meg skikklig,ingen søvn tross medisin,så sliten at jeg knekker sammen og gråter ettr ca to-tre dagr.kroppen er i helspenn,men jeg er klar i hodet.tror ikke at jeg er verdensmester ol.slik som de jeg prata med.min søster har hypomani og depressjon.er det det jeg kan ha? hvilkn hjelp kan man få v hypomani? kan jeg ta imovane resten av livet hvis jeg finner en lege som vil gi meg det? jeg får angst v tanken på ikke å få den.søvnløshet=mani.vil nevne at jeg bruker seroxat,gått i 4 år på cipramil før jeg bytta.på forhånd takk for svar,klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196677-mani/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.