Gå til innhold

Flutide


andungen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå gått på Flutide 250 (orange) i ca 3 mdn. og dette har virket veldig bra. Har ikke hatt et eneste astmaanfall etter at jeg begynte med medisinen.

Legen min sa at etter de tre første månedene kunne jeg sannsynligvis gå ned i styrke på medisinen.

Legen er imidlertid sykemeldt for tiden og da jeg var nede på legesenteret for å få ny resept fikk jeg utskrevet samme dose som før.

Det jeg lurer på er om det er farlig å fortsette med denne styrken over lengere tid?.. (tar to doser pr dag). Eller går det an å f eks kutte ut kveldsdosen en periode? (har ventoline spray liggende i tilfelle anfall)

Liker jo ikke å hive innpå mere medisin enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen

Kjære andungen

Det er ikke farlig å bruke samme dosen en stund til, men det er jo en fordel å bruke så lite medisin som mulig. Hvis du nå føler deg helt fin, ikke har problemer med astma hverken dag eller natt er det ingen fare ved å forsøke å kutte ut kveldsdosen. Flutide er et medikament som har lang virketid og det er helt forsvarlig å bruke den bare 1 gang om dagen. Men hvis du føler at astmaen øker på igjen bør du gå tilbake til 2 doser daglig.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Ragnhild Halvorsen

Lege, spes.immunologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...