Gå til innhold

Vondt under armen...


Gjest cuddle

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg hatt vondt i armhulen under venstre arm. Det gjør skikkelig vondt når jeg trykker/kjenner der og når jeg tar på deodorant. Jeg har ikke kjent noe kul eller hevelse, det er bare veldig ømt og ikke på et stort område, men på bakerste halvdelen av armhulen. Hva kan det være? Bør jeg gå til lege og få sjekket det, eller vil det gå over?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

beklager noe sent svar. Sålenge det er såpass ømt, er det nok snakk om en slags akutt hevelse ( mindre sannsynlig med f.eks kreft). Årsak kan være ømme lymfekjertler som er vanskelig å kjenne, dype talg-kjertler, eller svette-kjertler. Oftest klinger det av. Noen ganger dannes en byll, som noen ganger må stikkes hull på. Årsak kan også være liten muskelbrist,da vil enkelte bevegelser gjøre vondt. Dersom du er kvinne bør brystene undersøkes; hovne kjertler i armhulen kan gjenspeile sykdom i brystene. Ellers vil sår/infeksjoner på armen eller bak armhulen kunne gi hovne lymfekjertler i dette området. Ta kontakt med lege dersom det ikke klinger gravis over i løpet av den NESTE uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...