Gå til innhold

Når døgnet ikke har nok timer ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber fast ca 110 prosent stilling og annenhver helg. Passer stort sett barn vær helg. Har hester, hund og katt. Stort hus som skal restaurerest, en eiendomm på 200 mål som skal vedlikeholdest og bor alene. Har jeg tatt på meg for mye? Jeg har ca en time på kvelden da jeg setter meg ned å slapper av, ellers går det i et kjør. Jeg trivest med å ha mye å gjøre, men av og til hadde det vært deilig å bare se på tv eller surfet noen timer på nette. kommer meg alltid for sent i seng, og må opp klokka 06.30...

Vurderer å omplassere hunden...

Skrevet

Jeg ville kvittet meg med hestene, bikkja og huset, og funnet meg en leilighet eller mindre hus på mindre tomt.

Skrevet

Hva i all verden skal du med stort hus og 200 mål tomt alene? Finn en å dele det med :o)))

Gjest eller så selger du
Skrevet

Du jobber så mye at du har råd til å betale andre for å stelle med dyr, hus og eiendom.

Skrevet

Jeg ville kvittet meg med hestene, bikkja og huset, og funnet meg en leilighet eller mindre hus på mindre tomt.

Har du noen gang hatt dyr, Åsemor?!

Skrevet

Du har tatt på deg alt for mye. Før du kvitter deg med noe som helst bør du sette deg ned og finne ut at hva er det av alt dette som gir deg glede og hva gjør du bare fordi du "må". Slik du driver deg selv nå så kommer kroppen din til å bli merket av det en eller annen gang. Hva er poenget med å jobbe så mye om man aldri har tid til lukte på blomstene eller kose seg med dyra?

Skrevet

Når skal du få tid til å finne deg en å dele herligheta med?

Jeg ville lett opp en tenåringjente eller to i nærheten som kan stelle hesten og ri litt på den, og gå tur med hunden. Katta trenger bare mat og litt kos, så den er ikke så mye arbeide med. Kontakt en videregående skole med snekkerlinje i nærheten, og si at de kan få frie tøyler med restaurering av huset ditt som et case for elevene. De 200 målene stikker ikke av, de kan du ta når du har fått tid til denne livsledsageren først.

Vedkommende bør være en "handymantype".....

Høres ut som om du på sikt kan få en flott tilværelse, hvis du evner å ta imot litt hjelp.

Skrevet

Har du noen gang hatt dyr, Åsemor?!

Nei, men om jeg skulle hatt det ville jeg nok ikke hatt 5 stk om jeg ikke hadde tid til dem.

Skrevet

Nei, men om jeg skulle hatt det ville jeg nok ikke hatt 5 stk om jeg ikke hadde tid til dem.

Om man har dyr man er glad i så er det ikke bare å "kvitte" seg med dem skjønner du.

For mange vil det si det samme som at du skulle adoptere bort Mini-Åsemor om døgnet ditt fikk for få timer. :o)

Gjest i pose og sekk er ikke alltid best
Skrevet

Når man har så mye å gjøre at man ikke har tid til å sette seg ned å puste og tenke over hva man gjør, så gjør man for mye.

Du må prioritere hva som er viktigst for deg.

Skrevet

Hva er poenget å holde på slik?

Med vennlig hilsen

Grunnen til at jeg jobber så mye, er fordi jeg trenger penger til å restaurere huset, og betale daglige utgifter.

Jeg er kjempeglad i dyra mine, fikk gården for en slikk og ingenting, og har planer om å gjøre den til et levebrød, men det vil ta en tid å bygge opp det jeg planlegger.

Skrevet

Grunnen til at jeg jobber så mye, er fordi jeg trenger penger til å restaurere huset, og betale daglige utgifter.

Jeg er kjempeglad i dyra mine, fikk gården for en slikk og ingenting, og har planer om å gjøre den til et levebrød, men det vil ta en tid å bygge opp det jeg planlegger.

Det hjelper jo lite, hvis du er utslitt (og evt. død) innen den tid?

Det er liten vits i å kjøre seg i bakken på den måten.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...