Gå til innhold

Tips til bøker?

Anbefalte innlegg

Skal på mitt første jobbintervju ever neste veke, akuttpsykiatrisk avd. Gruuuer meg..

Men uansett, det eg lurar på er om nokon her har tips til faglitteratur som kan vere verdt å få med seg viss eg no får meg jobb og tek det første steget inn i psykiatrien. Det eg er ute etter er ikkje faktaopplysningar om ulike diagnosar og medisinbruk, det har eg mykje av. Men meir nokre bøker som kan gi tips om samtaler ein kan ha med dei som av ulike grunna har komt på akutten. -kva seier ein feks til ei jente ein må fotfølgje fordi ho vil ta livet sitt. Kva seier ein til han som er i psykose, og til den som er i depresjon. -fins det nokre bøker som er litt konkrete på dette området?

Innser jo at det vel aldri vil vere eit fasitsvar i det enkelte tilfellet, og det er vel ingen bok som kan sei meg eksakt kva som bør bli sagt.

-men er det likevel nokon her som har tips til litteratur som kan handle om noko av det her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198710-tips-til-b%C3%B8ker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke til!

Si det som det er. "Jeg føler meg ikke trygg på at du er i stand til å ta vare på deg selv akkurat nå" eller noe sånnt.

"Fra kaos mot mestring, samling og helhet" av Strand. Psykiatrisk sykepleie av Løkensgard og Helt ikke stykkevis og delt av Hummelvoll.

Inneholder fakta som du sier du kan nok av, men også tips til hvordan møte, forholde deg til og samhandle med pasientene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198710-tips-til-b%C3%B8ker/#findComment-1402988
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...