Marie81 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hei! Jeg er en jente på 24 år og bor i Australia. Jeg var for ca. 4 uker siden på ultralyd etter å ha funnet noen ugjevnheter i det ene brystet mitt. De fant ut at ugjenvnhetene var hormonelle endringer i brystet, muliggens etter gravididitet (MA uke 11). De fant også en liten kul på høyre, øvre or ytre side av brystet, denne var litt under 1 cm i diameter. Denne var tydelig encapsulated og de sjekket den nøye med edge-shapening og noe annet. Den er veldig nærme ribbena og de mente det var en kronisk syste (siden den så ut til å holde rundt ribbena) og sa at det ikke var noe å beskymre seg for. Når jeg dro derfra var jeg veldig letta og rolig. Her i Australia får man raportene og bildene sendt hjem så man skal ta vare på de selv. Og jeg leste raporten med alle de medisinske ordene og ble beskymret. Der sto det at det enten var en kronisk syste eller en fibroadenoma (fett-fiber-kul?). Jeg ble beskymret i ettertid fordi de ikke tok en prøve av denne. Er dette vanslig praksis? Og hvor sikkre kan de være etter en ultralyd? Det er ikke noe brystkreft som noen i familien har hatt og jeg har naturlig ømme og følsomme bryster. En sjekk om 12 månder ble anbefalt. Må legge til at jeg har gått gjennom en veldig stressende periode for tiden og beskymrer meg veldig for alt som kan være galt. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198839-beskymret-etter-ultralyd-av-bryst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.