Gå til innhold

Fibro-trøst

Anbefalte innlegg

Helt uten noen grunn jeg kan se, var jeg våken i halve natt med fibrosmerter, det var akkurat som om det bruste og prikket i hele meg, ikke mulig å sove, som å være full av brus som klødde og svei som når beinet sover.

Så våkner mannen i huset og sier "så bleik du er" og så sier jeg at jeg har hatt brusesmerter hele natta.

Brusesmerter, liksom? Hø?

Er det bare meg som av og til får brusesmerter? Det er kakurat som om det står en stor lastebil og går på tomgang rett ved senga, så hele jeg dirrer, og så - ja. så bruser det vondt.

Som når beinet sover, bare jevnere og over hele meg.

Anyone else???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198859-fibro-tr%C3%B8st/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i Trondheim er det så mye væromslag at det har merktes skikkelig godt på smerter. Forstår hva du mener med "brusesmerter" og jeg vet hvordan du har det. *klem og klapp på skulderen* Akkuratnå har det vært verst i fingre og håndledd til meg, og jeg så på "Med hjartet på rette staden" i går kveld med hendene i en balje med varmt vann. Det lindrer syns jeg, men fibrosmertene er jo over hele kroppen så når de anfallene kommer må man finne på noe annet.

Unn deg en time med aromaterapi om har råd til det. Det er ganske enkelt vidunderlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198859-fibro-tr%C3%B8st/#findComment-1403991
Del på andre sider

Her i Trondheim er det så mye væromslag at det har merktes skikkelig godt på smerter. Forstår hva du mener med "brusesmerter" og jeg vet hvordan du har det. *klem og klapp på skulderen* Akkuratnå har det vært verst i fingre og håndledd til meg, og jeg så på "Med hjartet på rette staden" i går kveld med hendene i en balje med varmt vann. Det lindrer syns jeg, men fibrosmertene er jo over hele kroppen så når de anfallene kommer må man finne på noe annet.

Unn deg en time med aromaterapi om har råd til det. Det er ganske enkelt vidunderlig.

Å, snill! Takk og takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198859-fibro-tr%C3%B8st/#findComment-1404022
Del på andre sider

Her er ei til som vet hva "brusesmerter" er. Du er nok ikke alene.

Smertene vandrer rundt i kroppen, flytter seg fra sted til sted, også værbetinget for min del, altså ved værforandring.

Noen ganger har jeg så vondt i et bein og ryggen at klarer nesten ikke reise meg opp fra WC. Nå om dagen er det som om det føles som det ene beinet "sover" nesten hele tiden.I nakken og skuldre sitter også smertene.

Kjempeslitsomt altså, men som Osiris skriver, det å unne seg en aromaterapitime er veldig godt.

Jeg har alltid en veldig dårlig periode på denne tiden, tror det er den verste i hele året jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198859-fibro-tr%C3%B8st/#findComment-1404167
Del på andre sider

Her er ei til som vet hva "brusesmerter" er. Du er nok ikke alene.

Smertene vandrer rundt i kroppen, flytter seg fra sted til sted, også værbetinget for min del, altså ved værforandring.

Noen ganger har jeg så vondt i et bein og ryggen at klarer nesten ikke reise meg opp fra WC. Nå om dagen er det som om det føles som det ene beinet "sover" nesten hele tiden.I nakken og skuldre sitter også smertene.

Kjempeslitsomt altså, men som Osiris skriver, det å unne seg en aromaterapitime er veldig godt.

Jeg har alltid en veldig dårlig periode på denne tiden, tror det er den verste i hele året jeg.

Ja, det er noe med slutten av august, begynnelsen av september. Jeg har kikket bakover i avtaleboka mi, og ser at i alle fall tre år på rad har jeg måttet avlyse endel møter, og jeg ser også at jeg har strøket over "trene" og det betyr at jeg ikke har trent.

Jeg lurer på hva det er med denne tida. Lenge trodde jeg det hadde med den hetebølgen vi har hatt noen år - men i år har det ikke vært varmt da.

Så har jeg tenkt på burotallergi, men burota er vissen forlengst.

:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198859-fibro-tr%C3%B8st/#findComment-1404457
Del på andre sider

Ja, det er noe med slutten av august, begynnelsen av september. Jeg har kikket bakover i avtaleboka mi, og ser at i alle fall tre år på rad har jeg måttet avlyse endel møter, og jeg ser også at jeg har strøket over "trene" og det betyr at jeg ikke har trent.

Jeg lurer på hva det er med denne tida. Lenge trodde jeg det hadde med den hetebølgen vi har hatt noen år - men i år har det ikke vært varmt da.

Så har jeg tenkt på burotallergi, men burota er vissen forlengst.

:(

Er jo på en måte godt å høre at andre erfarer det samme. Godt med alle "trøster" synes jeg.

For min del innbiller jeg meg at omstilling kanskje har noe å si, samt at det ligger i underbevisstheten at det går mot høst og vinter, mørkt og kaldere. Synes ikke akkurat jeg tenker på det heller, men ikke alltid vi er herre over tankene.

Med omstilling mener jeg at jeg er borte to måneder i ett om sommeren og har det kjempebra på sommerstedet (campingvogna), jeg "lever" jeg da. Kroppen er mye bedre. Så skal vi hjem til hverdagen igjen og å komme i hverdagsrytmen.

Allikevel prøver jeg å kose meg i enhver årstid, jeg er et hjemmekjært menneske og det er jo hyggelig å kose seg inne om høsten og vinteren.

Huff, nei, disse muskelsmertene rår vi nok ikke over. Får gjøre det beste ut av dårlige perioder og nyte de gode! Fører med seg utmattelse og nedstemthet også, dessuten sliter jeg med angst (særlig bekymringsangst) så alltid er det noe synes jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198859-fibro-tr%C3%B8st/#findComment-1404603
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...