Gå til innhold

hasjpsykose? schizofren?

Anbefalte innlegg

Kan man bli frisk hvis man har eller har opplevd en hasjpsykose?før jeg røykte så var jeg et veldig følelsmessig menneske, for fire år siden så opplevde jeg å røyke altfor mye og fikk et nervøst sammenbrudd,jeg sliter i periodevis i dag med vrangforestillinger,angst,depresjon,hukommelse svikt, men blir ikke nervøs lenger tilknyttet til vrangforestillingene,jeg vet at alt dette er bare inbildninger! Burde jeg søke hjelp?

Det første halv året etter sammenbruddet så fikk jeg zolofot og stesolid av moren min som jeg gikk på en stund noe jeg ikke gjør lenger,det hjalp på nervene de er ikke der lenger. men føler meg ikke helt psykisk frisk for det,blir jeg presset eller er i stressende situasjoner som krangling osv så trekker jeg inn i meg selv og får uvirkelighets oppfatninger,problemer med å få kontakt med følelsene mine også. Dette er kanskje skrevet usammenhengende beklager det!

men takk for svar hvis noen der ute vet hva jeg kan gjøre eller om det finnes noen effektiv hjelp. jeg går på kvelds skole og jobber om dagen da,det klarer jeg. men føler at jeg trenger hjelp for det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199038-hasjpsykose-schizofren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For litt over 20 år siden røykte jeg ganske ofte hasj og opplevde til slutt et par-tre psykotiske episoder.

Jeg både så og høre ting som ingen andre fikk med seg. Vrangforestillingene gav seg for min del så fort rusen la seg, men kom tilbake så fort jeg røyka igjen. Derfor kuttet jeg ut hasj for all tid.

Jeg ble "frisk" av meg selv. Men, jeg slet i forkant psykisk, og sliter fortsatt med ganske mange andre psykiske problemer. Så jeg vet ikke hva som egentlig var årsaken til hva. Men, jeg har ikke vært psykotisk etter at jeg sluttet og røyke hasj.

Men, jeg tror det kan variere ganske mye fra person til person, så jeg vet ikke hvor mye uvettet fra ungsomstida egentlig har påført meg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...