Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 19 år. I det siste har jeg fått nakke og rygg-smerter. Dette kommer som regel når jeg sitter ved et bord og jeg bøyer meg over for å lese o.l. Da blir det vondt etter 5 min. Jeg får ikke vondt ellers, men bare når jeg sitter bøyd over noe. Jeg har alltid hatt store og tunge bryster, og tror kanskje smertene i nakken og øvre del av ryggen kan skyldes dette. Kan jeg få dekket utgiftene til en brystreduksjon, og syns du jeg er for ung til å gjøre det?

Vennlig hilsen Tine

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199044-brystreduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lalala1365380457

Hvis du har en del fysiske plager av brystene vil du kunne få det dekt av staten. Da må du først gå til fastlege for å få henvisning til en plastisk kirurg. Han vil vurdere deg, og snakke litt om hva du ønsker, amming osv. Derretter får du en tenkeperiode på 14dager hvor du skal bestemme deg for om du vil gjennomføre inngrepet eller ikke.

Angående om du er for ung eller ikke er det noe du må vurdere selv. Det du i hovedsak må tenke på ang dette er muligheter for amming. Jeg er 21 og gjennomførte brystreduksjon i januar (var 70FF/G, er nå 70D/E). Fikk opplyst at vanligvis vil 70% kunne amme etter en slik operasjon, men jeg måtte regne med en sjanse på 50/50. Fant ut at mine fysiske plager var såpass store at jeg ønsket å gjennomføre reduksjonen.

Arr hos meg er ikke særlig synlig (men vises såklart). Varierer jo veldig fra person til person, så dette er noe du også må tenke over.

Uansett, dra til fastlegen og få en konsultasjon hos plastisk kirurg. Det er ikke verre enn at du sier nei hvis du finner ut at du ikke ønsker =)

Hvilken størrelse bruker du da? (forutsatt at du bruker bh fra spesialforetning, så du bruker riktig størrelse? (når du hever skuldrene så skal bh'n være så stram at den ikke rører seg, og du skal kjøpe bh'n på det ytterste hakket og stramme inn etterhvert som den vides ut. du skal også løfte opp puppene så de ligger ordentlig i skåla; ikke dytte de nedi))

Lykke til, og bare spør hvis du lurer på noe mer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199044-brystreduksjon/#findComment-1415401
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...