Gjest midia Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Nå har vi fått fiskebabyer igjen!! Forrige uke fikk vi tak i to stk og nå ser vi at det svømmer to til nedi bunnen på akvariet!! Dette er skikkelig gøy,platy babyer er det. Noen her som vet om det er samme moren som har født dem? det er forskjell i størrelsen på dem så de er ikke kommet samtidig. 10 åringen skryter fælt nå! 0 Siter
damedame Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Gud, hvor små er de? Amber Sun har nok svar på det du spør om. Jeg vet ikke noe om akvariefisk. 0 Siter
Gjest schnachtswürde Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Kult! Jeg liker ikke fisk, så jeg har kjøttkaker og pølser i akvariet. Så får vi se om det blir noen små kjøttboller og sosisser etterhvert? 0 Siter
Osiris Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Så kult! Kan forstå at guttungen syns det er stas med fiskebabyer. Jeg hadde veldig produktive sverddragere og black molly, så jeg fikk en del fiskebabyer av de sortene. Platy tror jeg aldri det ble babyer av, så lenge siden jeg hadde det. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Gud, hvor små er de? Amber Sun har nok svar på det du spør om. Jeg vet ikke noe om akvariefisk. lengden er ei halv knappnål omtrent. de er gjennomsiktige (blank) får farge etter noen dager ca en uke. Morsomt er det ihvertfall!! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Kult! Jeg liker ikke fisk, så jeg har kjøttkaker og pølser i akvariet. Så får vi se om det blir noen små kjøttboller og sosisser etterhvert? LOL du får prøve med biff men pass på for den spiser små kjøttboller. 0 Siter
damedame Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 lengden er ei halv knappnål omtrent. de er gjennomsiktige (blank) får farge etter noen dager ca en uke. Morsomt er det ihvertfall!! Åh, så artig, synes jeg ser dem 0 Siter
Gjest schnachtswürde Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 LOL du får prøve med biff men pass på for den spiser små kjøttboller. Hi-hi. Jeg elsker tull og tøys. Ungene skulle parre to kaniner, en svart og en hvit. Jeg påsto alle kaninungene ville bli rutete som et sjakkbrett, men de lot seg ikke helt lure. Tre ble hvite, to sorte og en flekket. 0 Siter
tuss&troll Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Pappa-malla vår ligger i kremmerhuset å passer på en eggklase igjen han nå ) Så om ca 14 dager kryr det nok inni der. Hvilken fisketyper er det du tror har fått "barn" da ? Når Mollyene våre får barn har vi de i fødeakvariumet til de får litt størrelse, ellers blir de fort til fiskemat for de andre. Vi var så krye for en stund siden, hadde to STORE papegøyefisk, de oppførte seg veldig rart en ettermiddag, kyssa og var rundt hverandre hele tiden. Noen uker etterpå så vi plutserlig at det lå MASSE egg på steinene og røttene i akvariumet. Vi var så spente, den ene papegøyefisken voktet som bare det rundt der ). To kvelder etter var det helt blåst, ikke ett egg igjen. I fiskebutikken sa de at det hadde nesten vært sensasjon hvis vi hadde "fått det til" ). Lykke til ! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hi-hi. Jeg elsker tull og tøys. Ungene skulle parre to kaniner, en svart og en hvit. Jeg påsto alle kaninungene ville bli rutete som et sjakkbrett, men de lot seg ikke helt lure. Tre ble hvite, to sorte og en flekket. Det kunne jo fort ha blitt dalmatinere av disse kaninungene ) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Pappa-malla vår ligger i kremmerhuset å passer på en eggklase igjen han nå ) Så om ca 14 dager kryr det nok inni der. Hvilken fisketyper er det du tror har fått "barn" da ? Når Mollyene våre får barn har vi de i fødeakvariumet til de får litt størrelse, ellers blir de fort til fiskemat for de andre. Vi var så krye for en stund siden, hadde to STORE papegøyefisk, de oppførte seg veldig rart en ettermiddag, kyssa og var rundt hverandre hele tiden. Noen uker etterpå så vi plutserlig at det lå MASSE egg på steinene og røttene i akvariumet. Vi var så spente, den ene papegøyefisken voktet som bare det rundt der ). To kvelder etter var det helt blåst, ikke ett egg igjen. I fiskebutikken sa de at det hadde nesten vært sensasjon hvis vi hadde "fått det til" ). Lykke til ! oij det var synd de kom bort da. Det er platy barn vi har fått! Har to babyer i fødeburet og så fikk vi øye på to til nå som svømmer i bunnen av akvariet,de er mindre enn de andre. Prøver å få tak i dem men de gjemmer seg under rota hver gang. 0 Siter
Gjest schnachtswürde Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Det kunne jo fort ha blitt dalmatinere av disse kaninungene ) Jeg husker noe av arveteorien, deter visst regler for hvor mange sorte, hvite og flekkete det blir. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jeg husker noe av arveteorien, deter visst regler for hvor mange sorte, hvite og flekkete det blir. Ja vel kan hende det. hakke peiling på sånn arv og gener og sånn rariteter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.