Gå til innhold

Hotel på Mombasa flyplass - hvor finner jeg det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter et flyplasshotel på flyplassen i Mombasa (Kenya).

Flyplassen har kode MOI.

Noen som har noen gode tips til hvor jeg kan søke? Jeg har lett en del, og finner mange hotel 1-3 mil fra flyplassen...

Vi kommer sent på kvelden, og skal bare sove her til neste dag når vi reiser til hotellet vi skal være på resten av ferien.

Jeg har også funnet at det skal finnes 4 flyplasshotel i nærheten.

Noe som er supergode til å søke på nettet eller vet noe?????

Gjest mummikusine
Skrevet

Hvor skal dere være videre da? Kan dere ikke dra rett dit?

Husker ikke om jeg så noen hoteller nær flyplassen, men tror ikke det egentlig.

Skrevet

Det hotellet bodde jeg på:) Knallfint! Tok 20-30 minutter å kjøre dit fra flyplassen. Veldig mye trafikk...

Jeg bodde også på Whitesands når jeg var der nede nå jul/nyttår. Det er rett og slett et mektig hotell. For et bassengområde!

Skrevet

Ring hotellet du har boket for resten av ferien. De kan sikkert hjelpe.

Selve flyplassen ligger i et ganske fattig område, så det virket ikke som det var noe "hotellstrøk"...

Skrevet

Det finnes nok hoteller nærmere enn Whitesands, men registrerte ingen like i nærheten av flyplassen.

Istedenfor å fortelle meg at jeg tar feil, kan du ikke heller komme opp med mer riktige fakta?

Gjest mummikusine
Skrevet

Jeg bodde også på Whitesands når jeg var der nede nå jul/nyttår. Det er rett og slett et mektig hotell. For et bassengområde!

Ja, drømmer meg ofte tilbake dit, henge i baren nedi bassenget og drikke paraplydrinker. For ikke å snakke om å bare kunne slappe av på solsengen og så heise flagget for service. Herlig!

Skrevet

Istedenfor å fortelle meg at jeg tar feil, kan du ikke heller komme opp med mer riktige fakta?

Ojda....piggene ut så lett?

Jeg har gitt mitt råd til Speak.

Skrevet

Ja, drømmer meg ofte tilbake dit, henge i baren nedi bassenget og drikke paraplydrinker. For ikke å snakke om å bare kunne slappe av på solsengen og så heise flagget for service. Herlig!

Jambo!!;o)

Skrevet

Hvor skal dere være videre da? Kan dere ikke dra rett dit?

Husker ikke om jeg så noen hoteller nær flyplassen, men tror ikke det egentlig.

Vi lander kl. 23, og hotellet vi skal være på er 14 mil nord for flyplassen. Å kjøre der midt på nattaen var ikke veldig fristende. (I tillegg har vi også det hotellet fra dagen etter)

Skrevet

Får prøve det. Er jo greit å ta en taxi når det ikke er lengre unna.

Du kan jo ringe et reisebyrå og spørre om litt tips også.

Forresten så virker det som om det er to hoteller som heter Whitesands, evt. at de opererer med litt forskjellig avstand til flyplassen, her står det i alle fall to oppføringer, hhv 4,7 og 6,4 km fra flyplassen:

http://travel.away.com/airports/travel-airport-details-idMBA-Mombasa-Moi-International-Airport-328004-Mombasa-Kenya.html

Gjest mummikusine
Skrevet

Vi lander kl. 23, og hotellet vi skal være på er 14 mil nord for flyplassen. Å kjøre der midt på nattaen var ikke veldig fristende. (I tillegg har vi også det hotellet fra dagen etter)

Ok, rart det ikke er blitt ordnet med overnatting da, eller reiser dere helt på egen hånd liksom?

Det er masse hoteller i Mombasa, de ligger i en klynge mer eller mindre, i et hotellområde, ganske nært flyplassen. Så det er egentlig bare å velge å vrake... Det koster ikke noe å snakke om med taxi eller taxi liknende trasnport ut til hotellene.

Whitesands er å anbefale, men det er nok ikke av de rimeligste.

Gjest mummikusine
Skrevet

Du kan jo ringe et reisebyrå og spørre om litt tips også.

Forresten så virker det som om det er to hoteller som heter Whitesands, evt. at de opererer med litt forskjellig avstand til flyplassen, her står det i alle fall to oppføringer, hhv 4,7 og 6,4 km fra flyplassen:

http://travel.away.com/airports/travel-airport-details-idMBA-Mombasa-Moi-International-Airport-328004-Mombasa-Kenya.html

4,7 miles er ikke det samme som 4,7 km da...

Gjest mummikusine
Skrevet

Får prøve det. Er jo greit å ta en taxi når det ikke er lengre unna.

Ikke forvent å finne så mange vanlige taxier som her... Alt der nede er litt annerledes, og alt går i african time.. dvs veldig veldig sakte... Tålmodighet må man ha der, i bøtter og spann.

Skrevet

4,7 miles er ikke det samme som 4,7 km da...

Hihi, der leste jeg visst litt feil ja... Men uansett er det oppført to Whitesands-hoteller med ulik distanse til flyplassen.

4,7 miles blir vel omtrent 7,5 km, så da stemmer i alle fall det med de første opplysningene jeg fant.

Gjest mummikusine
Skrevet

Hihi, der leste jeg visst litt feil ja... Men uansett er det oppført to Whitesands-hoteller med ulik distanse til flyplassen.

4,7 miles blir vel omtrent 7,5 km, så da stemmer i alle fall det med de første opplysningene jeg fant.

Det er neppe to med samme navn, men området er jo så gigastort for det hotellet så avstanden varierer jo til flyplassen ettersom hvilke3n ende man er i på hotellet ;)

Skrevet

Ok, rart det ikke er blitt ordnet med overnatting da, eller reiser dere helt på egen hånd liksom?

Det er masse hoteller i Mombasa, de ligger i en klynge mer eller mindre, i et hotellområde, ganske nært flyplassen. Så det er egentlig bare å velge å vrake... Det koster ikke noe å snakke om med taxi eller taxi liknende trasnport ut til hotellene.

Whitesands er å anbefale, men det er nok ikke av de rimeligste.

Ja, vi reiser helt på egen hånd. Så derfor må jeg ordne med transport, overnatting og fly hver for seg.

Litt pes, men også litt spennende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...