Gå til innhold

Slapp, hodevondt og kalde ben og hender

Anbefalte innlegg

Mann 30 år,173cm,73kg. Har merket vekktap senere tid. Liten matlyst. Blir fort støl og stiv ved aktivitet. Har slør i hodet med hodepine. Ved trening blir jeg utmattet, får ikke overskudd som før. Har alltid hatt veldig varme hender og bein, nå fryser jeg VELDIG på knærne og ned konstant, med smerter. Jobb og helse er bra.

Det merkelige er at min samboer har hatt samme symptomer og plager lenge, jeg fikk det nå nylig. Har og en kollegas datter på 18år, og har akkurat de samme symptomene!! Legens hennes hadde tatt alle mulige prøver uten å ha funnet noen årsak.

Hva kan dette være, event hvilke prøver bør jeg ta?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199327-slapp-hodevondt-og-kalde-ben-og-hender/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

kan ikke si at disse symptomene minner om noen spesifikk diagnose. men tenker i retning av enten sen-virkninger av virus-infeksjon som kanskje ikke har vært tatt hensyn til i starten, eller vitamin-brist. Lavt stoffskifte bør også utelukkes. Prøv å vr forsiktig med hard fysisk aktivitet, lytt til kroppen. Prøv å få i dere rikelig væske, og vitaminer, særlig anti.oksydanter. Avantgarden virker som en lovende type av sistnevnte. Skriv eventuelt ned symptomer sammen, og få legene deres til å samarbeide. kanskje kan de forhøre seg på Folkehelse-instituttet om de har noen ide; de lager jevnlige oversikter over spesielle infeksjonsrelaterte sykdommer. Dersom intet galt finnes, kan man jo vurdere å se litt på innemiljø; f.eks soppsporer i luften.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...