Gå til innhold

Sterke lyder høres ut som en sprengt høytaler


Musikern

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har over lengre tid hatt problemer med hørselen på venstre øre. Symptomene er som følger:

1. Ved litt sterke lyder (ca 60-80dB) skurrer det i øret mitt slik en sprengt høyttaler låter hvis du skrur opp volumet. Dette oppstår som regel i frekvensområdet der øret er mest følsomt, ca 600-1500Hz. Dette har jeg opplevd i de to siste årene.

2. Flere ganger om dagen opplever jeg klikkelyder i øret slik man har når trykket utlignes etter en flytur eller en fjellovergang med bil el. Forskjellen er den at jeg ikke merker at hørselen blir bedre selv om trykket blir utlignet.

3. Jeg har følelesen at jeg ikke klarer å utligne en trykkforskjell i øret som fører til at jeg konstant går rundt med skjevt stereobilde. Jeg hører også ekstra mye til pulserende blod i venstre øret.

4. Jeg klarer ikke å oppfatte sinustoner over 11kHz. Tidligere hørte jeg helt opp til 14kHz.

I dag var jeg hos legen for å få hjelp, men han kunne ikke hjelpe meg siden han ikke kunne finne noe galt med hørselen min. Det var ikke unormalt mye voksansamling eller noe skade på trommehinnen. Hørselstesten viste normalt god hørsel, men hvem får vel ikke det når de spiller bare opp til 8000Hz og holder seg på 20dB hele tiden.

Jeg er veldig avhengig av hørselen min da jeg arbeider som musiker og musikkprodusent. Med denne lille skjevheten i hørselen har jeg ikke så mye gjøre i et platestudio lenger.

Veldig taknemlig for eventuelle svar og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 15 år senere...

Hei! 

Ser d er lenge siden du har skrevet innlegget...Har du funnet ut hva det er som gjør dette? Ligner veldig på det jeg har. Har vært hos flere leger uten resultat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...