CarinaG Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg har gått på Effexor Depot i snart to år, har vært oppe i 375 mg pr døgn, men tar nå 75 mg. Jeg har hatt en vektøkning på 25 kilo, uten at matvanene mine har forandret seg, og jeg er mer aktiv enn jeg var før jeg begynnte på pillene. Jeg sliter også mye med abstinenser hvis jeg tar pillene litt sent,om bare et par timer senere enn vanlig, dette forsvinner ikke før dagen etter! Fastlegen min mener alt er som det skal, men det tviler jeg sterkt på, hva synes du?? (jeg ønsker å slutte på pillene da jeg ikke føler behovet for de lenger) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199473-bivirkninger-og-abstinenser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Du har vært oppe i en ganske så stor dose med efexor. Jeg vet at det er tilfeller hvor høye doser fungerer bra for folk(selv gikk jeg i en periode på 150 mg), men min psykiater overskrider ikke grensen med 225 mg(som hovedregel) Dette på grunn av høy rapportering av bivirkninger da, og problemer med nedtrapping. Når du har vært oppe i en så høy dose, vil nedtrappingen ofte ta lang tid. Kanskje har du trappet ned i overkant fort. Jeg kjenner godt igjen beskrivelsen av å måtte ta den til rett tid, og uten medisiner en dag, abstinenser om natten. Nå er du nede på en lav vedlikeholdsdose, og jeg tror at når du har fått gått på den tilstrekkelig lenge, noen måneder kanske(2-3), kan du vurdere hvordan den virker da. Kanskje finner du ut at du vil stå på den som en vedlikeholdsdose enda en stund, fordi jeg tipper ubehag rundt nedtrapping vil ha gitt seg. Eller du velger å trappe ned, men får en myye lettere "sistenedtrapping". Så jeg ville vært litt tålmodig hvis jeg var deg. Det er mitt råd. Vennlig hilsen bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199473-bivirkninger-og-abstinenser/#findComment-1411384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.