Gå til innhold

paracet


Gjest junita

Anbefalte innlegg

Jeg er mye plaget av hodepine, og spiser 1-2 esker paracetter i måneden (pluss Zomig tbl.). Jeg er redd forbruket mitt kan ha innvirkning på leveren min. Eller skal det mer til enn som så?

Vennlig hilsen

nervøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ei lita studentinne

(jeg er ingen lege, så dette blir besvart ut i fra hva jeg tror)

Smertestillende i store doser påvirker / skader lever.....Men hva som er store doser av de enkelte preparat må du nesten slå opp i en felleskatalog eller spørre på apoteket/lege.

Langtidsbruk av slike preparater er ikke bra!

Du har mye vondt i hodet.... Har du funnet ut grunnen til denne hodepinen?

Kanskje det finnes andre og bedre behandlingsmetoder for smertene enn smertestillende....?

Er det stress og stramme muskler som er årsaken til hodepinen, kan jo fysioterapi hjelpe.

Kanskje årsaken til hodepine er at du trenger briller?

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg er ingen lege, så dette blir besvart ut i fra hva jeg tror)

Smertestillende i store doser påvirker / skader lever.....Men hva som er store doser av de enkelte preparat må du nesten slå opp i en felleskatalog eller spørre på apoteket/lege.

Langtidsbruk av slike preparater er ikke bra!

Du har mye vondt i hodet.... Har du funnet ut grunnen til denne hodepinen?

Kanskje det finnes andre og bedre behandlingsmetoder for smertene enn smertestillende....?

Er det stress og stramme muskler som er årsaken til hodepinen, kan jo fysioterapi hjelpe.

Kanskje årsaken til hodepine er at du trenger briller?

lykke til!

Takker for responsen.

Jeg har migrene + annen hodepine, og bruker Zomig for det. Ellers så har jeg linser, så det er utelukket. Har mellom 4 og 8 migreneanfall i måneden. Har brukt p-pillen synfase i snart fem år. Sammenheng!?!

Vennlig hilsen

Junita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Kjære -junita.

Det er svært individuelt hvor mye leveren tåler,og den beste måten å finne dette ut på,er å sjekke leverprøvene dine.Du skriver ikke hvor stort antall Paracetamol og Zomig du bruker,slik at nærmere svar ikke er mulig.

Generelt synes jeg du bør tenke nøye etter hva det er som utløser migrenen,og så drøfte mulige tiltak med legen din.Du må legge stor vekt på et sunnt kosthold,gjevn mosjon,og tilstrekkelig hvile.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

(jeg er ingen lege, så dette blir besvart ut i fra hva jeg tror)

Smertestillende i store doser påvirker / skader lever.....Men hva som er store doser av de enkelte preparat må du nesten slå opp i en felleskatalog eller spørre på apoteket/lege.

Langtidsbruk av slike preparater er ikke bra!

Du har mye vondt i hodet.... Har du funnet ut grunnen til denne hodepinen?

Kanskje det finnes andre og bedre behandlingsmetoder for smertene enn smertestillende....?

Er det stress og stramme muskler som er årsaken til hodepinen, kan jo fysioterapi hjelpe.

Kanskje årsaken til hodepine er at du trenger briller?

lykke til!

Vedlegg: ..og det er viktig å vite at det er svært individuelt hvor mye man tåler,slik at ingen eksakte retningslinjer vil kunne gjelde for alle.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...