Gå til innhold

paracet


Gjest junita

Anbefalte innlegg

Jeg er mye plaget av hodepine, og spiser 1-2 esker paracetter i måneden (pluss Zomig tbl.). Jeg er redd forbruket mitt kan ha innvirkning på leveren min. Eller skal det mer til enn som så?

Vennlig hilsen

nervøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ei lita studentinne

(jeg er ingen lege, så dette blir besvart ut i fra hva jeg tror)

Smertestillende i store doser påvirker / skader lever.....Men hva som er store doser av de enkelte preparat må du nesten slå opp i en felleskatalog eller spørre på apoteket/lege.

Langtidsbruk av slike preparater er ikke bra!

Du har mye vondt i hodet.... Har du funnet ut grunnen til denne hodepinen?

Kanskje det finnes andre og bedre behandlingsmetoder for smertene enn smertestillende....?

Er det stress og stramme muskler som er årsaken til hodepinen, kan jo fysioterapi hjelpe.

Kanskje årsaken til hodepine er at du trenger briller?

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg er ingen lege, så dette blir besvart ut i fra hva jeg tror)

Smertestillende i store doser påvirker / skader lever.....Men hva som er store doser av de enkelte preparat må du nesten slå opp i en felleskatalog eller spørre på apoteket/lege.

Langtidsbruk av slike preparater er ikke bra!

Du har mye vondt i hodet.... Har du funnet ut grunnen til denne hodepinen?

Kanskje det finnes andre og bedre behandlingsmetoder for smertene enn smertestillende....?

Er det stress og stramme muskler som er årsaken til hodepinen, kan jo fysioterapi hjelpe.

Kanskje årsaken til hodepine er at du trenger briller?

lykke til!

Takker for responsen.

Jeg har migrene + annen hodepine, og bruker Zomig for det. Ellers så har jeg linser, så det er utelukket. Har mellom 4 og 8 migreneanfall i måneden. Har brukt p-pillen synfase i snart fem år. Sammenheng!?!

Vennlig hilsen

Junita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Kjære -junita.