Gå til innhold

Nervøsitet og vannlating, doktor


Gjest Kjper

Anbefalte innlegg

Gjest Kjper

Jeg er tidvis plaget med hyppig vannlating, typisk alltid i situasjoner hvor det er ubehagelig, i bilkøer, på kino, teater, i jobbmøter osv. Ettersom jeg alene hjemme en søndag kan holde meg i opptil 15-16 timer (inkludert natten)regner jeg med at sinnet har mye å si her. Har tre spørsmål: 1. Kan en psykolog gjøre noe med dette?

2. Kan noe annet gjøres med dette?

3. Kanskje viktigst: Er vannlatingstrang forårsaket av nervøsitet 'reell', dvs. vil blæren gi etter for signalene fra hjernen selv om den ikke er full, slik at jeg tisser på meg?

Håper på svar, er svært interessert i dette. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Kulseng-Hanssen

En psykolog kan nok hjelpe deg dersom du ikke er for gammel. I og med at dette er et problem som oppstår i situasjoner hvor du tydeligvis blir "nervøs" tror jeg ikke det er så mye annet en kan gøre med problemet. Du spør om vannlatningstrangen er rell. Ja det er den vel. I blæren finnes nerveceller som sier ifra til hjernen når det er urin i blæren. Er man nervøs vil hjernen registrere urin i blæren når det er mindre urin i blæren en når man er ubekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...