Gjest koma Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei. Jeg går i behandling for bulimien min nå, og har fått det litt bedre. Jeg prøver å spise regelmessige måltider.Det er tøft, men det går! MEN: tydeligvis er det ikke nok næring jeg får i meg. For vekten går bare nedover. BMI´en er for øyeblikket på like under 18,5, og fortsetter å minske. En del av meg blir jo kjempefornøyd, mens en annen del blir litt bekymret... Problemet er at jeg klarer ikke å spise mer enn jeg gjør(spiser frokost, lunsj og middag + frukt hver dag som regel). Spiser jeg mer, utarter det til spisekick, og oppkast og da er jeg jo like langt:( Vet du om dette er et vanlig problem når en begynner å jobbe seg ut av bulimien, eller? Vil vekten og maten "fikse seg selv" etter hvert?? Kanskje dette bare er en fase før jeg blir "frisk"? (PS: Bør kanskje nevne at jeg hadde anoreksiliknende spiseforstyrrelse da jeg var yngre, hadde en ekstrem selvdisiplin...Nå begynner jeg å få tilbake disiplinen kjennes det som..Lenge siden jeg har vært så effektiv mht. skole, husarbeid, trening. Føler meg nesten so "superwoman":p) På forhånd tusen takk, om du har tid til å svare:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200043-nhd-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-bli-frisk-eller-er-det-sf-som-endrer-form/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hei! Jeg synes det høres litt lite ut med bare 3 måltider + en frukt. Det kan være bedre å fordele matinntaket på kanskje 5 måltider så får du i deg mer mat samtidig som du slipper å spise mer av gangen. Hvis du spiser f.eks. 300 kalorier per måltid nå, så blir det bare 900 kalorier på en dag. Hvis du spiser 300 kalorier X 5 så er du oppe i 1500 kalorier og det burde være nok for å holde vekten :-) Øk gradvis og spise sunn mat som du ikke får like mye lyst til å kvitte deg med som annen mat. Jeg har også SF og spiser heller mye frukt og grønt og andre "safe" ting enn å spise mye middag f.eks., som kan føre til sterkere skyldfølelse etter måltidet. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200043-nhd-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-bli-frisk-eller-er-det-sf-som-endrer-form/#findComment-1418045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest koma Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hei! Jeg synes det høres litt lite ut med bare 3 måltider + en frukt. Det kan være bedre å fordele matinntaket på kanskje 5 måltider så får du i deg mer mat samtidig som du slipper å spise mer av gangen. Hvis du spiser f.eks. 300 kalorier per måltid nå, så blir det bare 900 kalorier på en dag. Hvis du spiser 300 kalorier X 5 så er du oppe i 1500 kalorier og det burde være nok for å holde vekten :-) Øk gradvis og spise sunn mat som du ikke får like mye lyst til å kvitte deg med som annen mat. Jeg har også SF og spiser heller mye frukt og grønt og andre "safe" ting enn å spise mye middag f.eks., som kan føre til sterkere skyldfølelse etter måltidet. Lykke til :-) Takker for råd! Det du sier virker fornuftig. Kanskje verdt et forsøk.. Er litt ambivalent, bare, blir jo så glad og, når vekta minsker:p Samtidig som jeg vet det ikke er helt bra. Frukt og grønnsaker spiser jeg mye av,ja! Jeg er en kløpper på å lage salater;) Og det blir minst to frukt per dag. Lykke til du og! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200043-nhd-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-bli-frisk-eller-er-det-sf-som-endrer-form/#findComment-1418792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.