Gå til innhold

NHD: på vei til å bli frisk, eller er det sf som endrer form??

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg går i behandling for bulimien min nå, og har fått det litt bedre. Jeg prøver å spise regelmessige måltider.Det er tøft, men det går!

MEN: tydeligvis er det ikke nok næring jeg får i meg. For vekten går bare nedover. BMI´en er for øyeblikket på like under 18,5, og fortsetter å minske. En del av meg blir jo kjempefornøyd, mens en annen del blir litt bekymret...

Problemet er at jeg klarer ikke å spise mer enn jeg gjør(spiser frokost, lunsj og middag + frukt hver dag som regel). Spiser jeg mer, utarter det til spisekick, og oppkast og da er jeg jo like langt:( Vet du om dette er et vanlig problem når en begynner å jobbe seg ut av bulimien, eller? Vil vekten og maten "fikse seg selv" etter hvert?? Kanskje dette bare er en fase før jeg blir "frisk"?

(PS: Bør kanskje nevne at jeg hadde anoreksiliknende spiseforstyrrelse da jeg var yngre, hadde en ekstrem selvdisiplin...Nå begynner jeg å få tilbake disiplinen kjennes det som..Lenge siden jeg har vært så effektiv mht. skole, husarbeid, trening. Føler meg nesten so "superwoman":p)

På forhånd tusen takk, om du har tid til å svare:)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg synes det høres litt lite ut med bare 3 måltider + en frukt. Det kan være bedre å fordele matinntaket på kanskje 5 måltider så får du i deg mer mat samtidig som du slipper å spise mer av gangen.

Hvis du spiser f.eks. 300 kalorier per måltid nå, så blir det bare 900 kalorier på en dag. Hvis du spiser 300 kalorier X 5 så er du oppe i 1500 kalorier og det burde være nok for å holde vekten :-)

Øk gradvis og spise sunn mat som du ikke får like mye lyst til å kvitte deg med som annen mat. Jeg har også SF og spiser heller mye frukt og grønt og andre "safe" ting enn å spise mye middag f.eks., som kan føre til sterkere skyldfølelse etter måltidet.

Lykke til :-)

Hei!

Jeg synes det høres litt lite ut med bare 3 måltider + en frukt. Det kan være bedre å fordele matinntaket på kanskje 5 måltider så får du i deg mer mat samtidig som du slipper å spise mer av gangen.

Hvis du spiser f.eks. 300 kalorier per måltid nå, så blir det bare 900 kalorier på en dag. Hvis du spiser 300 kalorier X 5 så er du oppe i 1500 kalorier og det burde være nok for å holde vekten :-)

Øk gradvis og spise sunn mat som du ikke får like mye lyst til å kvitte deg med som annen mat. Jeg har også SF og spiser heller mye frukt og grønt og andre "safe" ting enn å spise mye middag f.eks., som kan føre til sterkere skyldfølelse etter måltidet.

Lykke til :-)

Takker for råd! :) Det du sier virker fornuftig. Kanskje verdt et forsøk.. Er litt ambivalent, bare, blir jo så glad og, når vekta minsker:p Samtidig som jeg vet det ikke er helt bra.

Frukt og grønnsaker spiser jeg mye av,ja! Jeg er en kløpper på å lage salater;) Og det blir minst to frukt per dag.

Lykke til du og!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...