Gå til innhold

Var det voldtekt?


Gjest marihøna

Anbefalte innlegg

Gjest marihøna

For noen år tilbake skjedde det noe...Hadde en kjæreste som det ble slutt med. Et år senere dukket han opp på døra. Han fikk komme inn, men jeg hadde det travelt. Jeg måtte dusje, og han insisterte på å dusje meg på ryggen. Jeg nektet ham dette, men han ville ikke gå ut av badet. Fikk dratt for forhenget, og det var greit for ham.

Likte ikke å dusje mens han stod der, og jeg ba ham gå ut når jeg skulle ut av dusjen. Fikk tullet meg inn i et håndkle og løp inn på rommet mitt for å kle på meg. Han fulgte etter, og sa han ville ligge med meg. Jeg ville ikke, og han maste. Til slutt førte han meg bestemt bort til lenestolen og la meg over den, og kneppet opp buksene sine. Tok meg bakfra uten at jeg kunne gjøre noe fra eller til. Det hele var gjort på noen sekunder....

Var redd og lei meg etterpå, og nektet å snakke med ham på lang tid...snakket ikke med ham før et år senere, og sa at jeg følte det som et overgrep, noe han ikke kunne skjønne...

Etter å ha sett på TV i dag om hvor mange som blir voldtatt av noen de kjenner, kjenner jeg at tankene blusser op igjen, selv om dette er noen år siden...var det et overgrep? En voldtekt? Jeg har klart meg bra - uten psykologisk hjelp, har taklet det greit, kan noen takle et overgrep greit? Har det da vært et overgrep?

Føler skyld i det som skjedde selv...selv om jeg nektet ham å gjøre det han gjorde....

Noen som kan sette ord på ting for meg? Si hva de mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette vil jeg se på som overgrep. Du sa nei, men han dro av deg buska og gjorde sitt. Han fulgte deg til og med inn i dusjen selv om du sa nei.

Du må ikke skylde på deg selv. Aldri, det han gjorde var galt og krenkende.

Det er han som har skylden her, ikke du.

Jeg hadde anmeldt han til politiet.

Blir jeg noen gang voldtatt, så skal jeg jammen meg sørge for at drittsekken får lide.....

Jeg håper alt går bra med deg og jeg håper ikke det han gjorde satte en stopper for livslysten din.

Ønsker deg hell og lykke i fremtiden og at du aldri får oppleve noe sånt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jeg se på som overgrep. Du sa nei, men han dro av deg buska og gjorde sitt. Han fulgte deg til og med inn i dusjen selv om du sa nei.

Du må ikke skylde på deg selv. Aldri, det han gjorde var galt og krenkende.

Det er han som har skylden her, ikke du.

Jeg hadde anmeldt han til politiet.

Blir jeg noen gang voldtatt, så skal jeg jammen meg sørge for at drittsekken får lide.....

Jeg håper alt går bra med deg og jeg håper ikke det han gjorde satte en stopper for livslysten din.

Ønsker deg hell og lykke i fremtiden og at du aldri får oppleve noe sånt igjen.

Enig med Lolle, dette er helt klart en voldtekt.

Hvis det hadde vært en helt fremmed mann som gjorde dette, så hadde du sikkert ikke vært i tvil om at det var en voldtekt. Men det er like ille om en kjæreste, venn eller samboer gjør som du beskriver.

Trolig er det for sent å gjøre noe med dette nå. Hvis du anmelder saken vil den nok bli henlagt på grunn av bevisets tilstand. Det kommer kanskje an på hensikten med å anmelde ham nå, så lenge etterpå. For å stanse ham slik at han ikke gjør noe liknende senere? I og med at du ikke har hatt problemer etterpå (og det er fint å høre, det er ikke uvanlig ifm. kameratvoldtekt!), vil det nok bli en uforholdsmessig stor belastning å anmelde - med alt det medfører - i forhold til hva du vil oppnå.

Du kan jo snakke med ham en gang til, forklare hva du føler i forhold til det som skjedde, og si at hadde dette skjedd i dag, så hadde du anmeldt ham. Kanskje han får noe å tenke på...

Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...