Gå til innhold

ikke meningen å være ufin


Gjest cyber

Anbefalte innlegg

Er det mulig for en jente å få orgasme, og likevel mene at hendelsen var et overgrep?

Eller er det mest logisk å tro at under sånne forhold blir alt av følelser borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å svare ja eller nei på dette, men la oss se litt på det.

Jeg og kona snakket litt om dette her om dagen. I hennes tilfelle dreier det seg om langvarige overgrep flere ganger i uka av en "tillitsperson". Man kommer til et punkt hvor man nærmest "aksepterer" overgrepene. Du vil ikke men kroppen henger liksom ikke med. Kroppen kjemper ikke imot til tross for at hodet maner til kamp. Det verste som kan skje i en slik situasjon er at kroppen på en måte tar overhånd...kobler ut hodet, slik at overgrepet faktisk blir oppfattet som "godt" til tross for at det er motbydelig. Enda verre er det hvis man f.eks får orgasme eller på annen måte kan komme i skade for å tilkjennegi gjennom kroppsspråk at man faktisk "liker" det som skjer.

Jeg innbiller meg at dette kan skje i et tidlig stadium i overgrepsammenheng fordi man ikke helt forstår rekkevidden av det som skjer. Når man forstår vil selvtilliten brytes ned slik at man nærmest blir passifisert, man gir opp og lar det skje av frykt for konsekvensene.

Dette er egentlig synsing fra min side så kommentarer fra andre hadde vært fint.

Klemmer fra Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare ja eller nei på dette, men la oss se litt på det.

Jeg og kona snakket litt om dette her om dagen. I hennes tilfelle dreier det seg om langvarige overgrep flere ganger i uka av en "tillitsperson". Man kommer til et punkt hvor man nærmest "aksepterer" overgrepene. Du vil ikke men kroppen henger liksom ikke med. Kroppen kjemper ikke imot til tross for at hodet maner til kamp. Det verste som kan skje i en slik situasjon er at kroppen på en måte tar overhånd...kobler ut hodet, slik at overgrepet faktisk blir oppfattet som "godt" til tross for at det er motbydelig. Enda verre er det hvis man f.eks får orgasme eller på annen måte kan komme i skade for å tilkjennegi gjennom kroppsspråk at man faktisk "liker" det som skjer.

Jeg innbiller meg at dette kan skje i et tidlig stadium i overgrepsammenheng fordi man ikke helt forstår rekkevidden av det som skjer. Når man forstår vil selvtilliten brytes ned slik at man nærmest blir passifisert, man gir opp og lar det skje av frykt for konsekvensene.

Dette er egentlig synsing fra min side så kommentarer fra andre hadde vært fint.

Klemmer fra Nico

Hei,

takk for synspunkter.

Jeg var usikker om denne problemstillingen, og det har jo vært fremme i media i det siste også, hvor ulikt 2 personer kan ha opplevd samme hendelse.

Men jeg tror på det du sier om at kroppen gir etter, men at man egentlig ikke vil.

Vet ikke om det kanskje er skjeldnere for gutter å oppleve slikt, for da er man jo tross alt avhengnig av ereksjon, men det er kanskje mulig å provosere frem det og, uten at vedkommende vil det i tankene?

Vel, det var bare noen tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

takk for synspunkter.

Jeg var usikker om denne problemstillingen, og det har jo vært fremme i media i det siste også, hvor ulikt 2 personer kan ha opplevd samme hendelse.

Men jeg tror på det du sier om at kroppen gir etter, men at man egentlig ikke vil.

Vet ikke om det kanskje er skjeldnere for gutter å oppleve slikt, for da er man jo tross alt avhengnig av ereksjon, men det er kanskje mulig å provosere frem det og, uten at vedkommende vil det i tankene?

Vel, det var bare noen tanker.

Hei!

Dette er et vanskelig, ømtålig og viktig spørsmål. Flere jeg har snakket med som har vært utsatt for langvarige incestovergrep, forteller om en form for lystfølelse og at de også fikk orgasme da de ble litt eldre. Ofte bruker overgriper dette som unnskyldende argumenter: Hun ville det selv, det var hun som kom til meg. Det er hennes egen skyld!

Det er bare det at jentene ikke gikk til overgriper fordi de hadde lyst til å ha sex, men fordi de et lite øyeblikk hadde "kontroll" og bestemte. Hvis de selv gikk til overgriper, så visste de NÅR overgrepet skulle skje - og så kunne de slappe av resten av den dagen.

Får vondt i magen av å tenke på dette. For en syk, syk verden.

Vennlig hilsen Grete i DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette er et vanskelig, ømtålig og viktig spørsmål. Flere jeg har snakket med som har vært utsatt for langvarige incestovergrep, forteller om en form for lystfølelse og at de også fikk orgasme da de ble litt eldre. Ofte bruker overgriper dette som unnskyldende argumenter: Hun ville det selv, det var hun som kom til meg. Det er hennes egen skyld!

Det er bare det at jentene ikke gikk til overgriper fordi de hadde lyst til å ha sex, men fordi de et lite øyeblikk hadde "kontroll" og bestemte. Hvis de selv gikk til overgriper, så visste de NÅR overgrepet skulle skje - og så kunne de slappe av resten av den dagen.

Får vondt i magen av å tenke på dette. For en syk, syk verden.

Vennlig hilsen Grete i DIXI

De var ei her hjemme som kjente seg igjen i det siste avsnittet du skrev. Total kollaps.

Hilsen Nico (litt sliten i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult mulig, både når det gjelder menn og kvinner.

Ett eksempel kan illustrere: Det er ikke uvanlig under tortur å framkalle ereksjon hos den torturerte mannen. Det at hans kropp "svikter ham" oppleves ikke sjelden som en dobbelt tortur og dobbelt ydmykelse. Det vet torturisten, og det er nettopp det som er hensikten med slik tortur.

Det er et klassisk eksempel på hvordan en kan bryte ned individet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...