dione1 Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Idag var andre gang jeg holdt på å besvime under demonstrasjon på øvelsesrom. Første gang var da vi la ned sonde, andre gang la vi inn veneflon. Nå skal det sies at jeg ikke hadde spist noe i begge tilfellene. Men er det nok til at jeg reagerer på denne måten? Jeg har lagt inn veneflon tidligere, og da gikk det kjempefint.. Hater å miste kontrollen på den måten..og enda verre er det jo om det skjer i praksis, med "ordentlige" pasienter. 0 Siter
Gjest radiografen Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Kan godt ha noe med at du ikke hadde spist på forhånd. Tror ikke du trenger å være redd for å besvime "ute i felten". Da er du så konsentrert og til stede i det du gjør, at du tenker ikke på å besvime engang. Det er ihvertfall min erfaring. Da jeg selv var student hadde jeg store problemer med å takle nedleggelse av sonder, når pasienten brakk seg. Man blir vant til det meste, og nå plager det meg ikke i det hele tatt. Du kommer til å klare deg hel fint:-)! 0 Siter
Gjest også svimmel student... Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Pass på å spise en skikkelig frokost og få i deg nok drikke, så slipper du slike episoder. Hvis det er noen trøst for deg, kan jeg fortelle at jeg besvimte første gang vi skulle øve på å re en tom seng!! Hadde ikke spist nok på forhånd, og jeg hadde mensen. Passet bedre på etter det, og jeg har aldri blitt svimmel eller noe, selv ikke på operasjonspraksisen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.