Gå til innhold

Telefonnummer - hvem er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvem er alle disse som ringer uten at jeg finner numrene igjen på nettkatalogen.no, telefonkatalogen.no, 1881.no?

Jeg ble dritt lei avisselgere, markedsundersøkelser og gudene vet, så nå svarer jeg konsekvent ikke på anrop fra ukjente.

Men jeg skulle gjerne visst hvem det var som ringte likevel, slik at jeg tross alt kan ringe tilbake dersom det viser seg å være Arvekontoret, Norsk Tipping på Hamar eller beslektede institusjoner.

Vet du om flere opplysningstjenester enn de tre jeg nevnte?

Og hvordan var det nå igjen det der med reservering i Brønnøysundregisteret... gjelder det for mobiler også? *blond*

Skrevet

Akkurat det der irriterer meg også!

Men du kan reservere deg med personnummer i Brønnøysund registeret, da kan du velge både hustlf og mobil, og reklame i posten.

http://w2.brreg.no/reservasjon/

Ah, det var et meget oppløftende svar.

Tusen takk, snille Shira12.

Skrevet

Ah, det var et meget oppløftende svar.

Tusen takk, snille Shira12.

Bare hyggelig.

Vi må rotte oss sammen mot fienden vet du ;-)

Skrevet

Bare hyggelig.

Vi må rotte oss sammen mot fienden vet du ;-)

Det var litt snedig, men det kom opp info om at jeg sist oppdaterte reservasjonen i juni - og det er jo ikke lenge siden. Glemt hele greia.

Skrevet

Det var litt snedig, men det kom opp info om at jeg sist oppdaterte reservasjonen i juni - og det er jo ikke lenge siden. Glemt hele greia.

En del ringer nok selv om en reservert :-(

Men en må stoppe det som stoppes kan.

Dessuten kan man ikke huske på alt man registrer seg mot eller i ;-)

Skrevet

En del ringer nok selv om en reservert :-(

Men en må stoppe det som stoppes kan.

Dessuten kan man ikke huske på alt man registrer seg mot eller i ;-)

Har en avisselger på nakken, nå på femte måneden tror jeg.

Tabben var at jeg sa 'kanskje senere' den gangen jeg svarte.

Men nå kjenner jeg selvsagt igjen nummeret og lar være å svare.

En annen ting som irriterer og sant å si forundrer, er at 'Nei til reklame-klistremerket' på postkassen kun respekteres av Ikea - alle de andre slenger dritten oppi som om ingenting skulle ha hendt.

Skrevet

Har en avisselger på nakken, nå på femte måneden tror jeg.

Tabben var at jeg sa 'kanskje senere' den gangen jeg svarte.

Men nå kjenner jeg selvsagt igjen nummeret og lar være å svare.

En annen ting som irriterer og sant å si forundrer, er at 'Nei til reklame-klistremerket' på postkassen kun respekteres av Ikea - alle de andre slenger dritten oppi som om ingenting skulle ha hendt.

De gir seg jo pokker ikke heller.

Det har vært flere tråder her om hvordan bli kvitt, eller skremme livskiten ut av selgerene, kanskje vi skal ta i bruk noen av tipsene der?! *gliser ondskapsfullt*

Skrevet

Når det kommer opp et nr. som du ikke finner på opplysningen, så er det ofte et direkte-/intern-nummer innenfor en bedrift. Og det er jo normalt bare sentralbordnummeret (og evt. noen få andre) som kommer opp på opplysningen, ikke nummeret til hver enkelt ansatt.

Skrevet

Jeg vet bare dette:

Hvis du vinner i f.eks lotto som reistrert tipper, kommer det inn på konto likevel om de ikke får tak i deg på telefon.

(Dessverre ikke av egen erfaring..)

Skrevet

Når jeg ringer fra jobben så er det skjult nummer - irriterende.

Skrevet

Når det kommer opp et nr. som du ikke finner på opplysningen, så er det ofte et direkte-/intern-nummer innenfor en bedrift. Og det er jo normalt bare sentralbordnummeret (og evt. noen få andre) som kommer opp på opplysningen, ikke nummeret til hver enkelt ansatt.

Det stemmer nok, men er like fullt irriterende.

Ja, sånn har det altså blitt... jeg er selektiv på hvem jeg svarer - som barn tråkket vi over lik for å være først til å ta telefonen, uansett.

Skrevet

Jeg vet bare dette:

Hvis du vinner i f.eks lotto som reistrert tipper, kommer det inn på konto likevel om de ikke får tak i deg på telefon.

(Dessverre ikke av egen erfaring..)

Nå tipper jeg ikke på ordentlig, men det var uansett betryggende å vite dersom jeg skulle finne på å levere inn en fotballkupong i vanvare.

:)

Gjest hater telefonsalg
Skrevet

Vet ikke om det er noen lottomillionærer her inne, men jeg har blitt fortalt at Norsk Tipping ringer fra et 8** ***** nummer ..... ikke fra skjult nummer.

Her i huset blir INGEN telefoner med Anonymt nummer tatt. Trykker på "grønt rør" før vi fort trykker på "rødt rør".

Skrevet

Vet ikke om det er noen lottomillionærer her inne, men jeg har blitt fortalt at Norsk Tipping ringer fra et 8** ***** nummer ..... ikke fra skjult nummer.

Her i huset blir INGEN telefoner med Anonymt nummer tatt. Trykker på "grønt rør" før vi fort trykker på "rødt rør".

Du trenger ikke trykke grønt før rødt. Trykk rødt og that's it.

Gjest hater telefonsalg
Skrevet

Du trenger ikke trykke grønt før rødt. Trykk rødt og that's it.

Thank`s :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...