Gå til innhold

magesjau


Gjest thomaslu

Anbefalte innlegg

Gjest thomaslu

Hei!

Jeg fikk for to dager siden smerter/ømhet i øvre del av magen. trodde da det var en forstoppelse høyt oppe i systemet, men neste morgen fikk jeg diare. Det var da en "vanlig" diare som det hender jeg har hatt. (sjelden vel å merke) Jeg klarte å holde meg vekke fra toalettet i ca 2-3 timer.

Det siste døgn har jeg vært på toalettet nesten hver 30 min. Det har også endret seg på den måten at konsistensen er blitt MYE mer vandig. Den er ikke slimete. Fargen har også blitt grønn/gul. (gallefarget). Så sterkt har jeg aldri hatt det før og lurer nå på hva det kan være.

Jeg får ikke spist noe særlig. Jeg pleier aldri å miste matlysten, men det har jeg gjort i denen sjauen. Drikker eller spiser jeg merker jeg også st jeg blir kvalm og uvell. Jeg føler meg også etterhvert dehydrert.

Jeg er 27 år og ellers frisk. Jeg har ikke vært ute og reist i år. Jeg er sykepleier, men vet ikke hva dette kan være. Jeg har ikke spist noe anderledes enn det min samboer har spist, som fortsatt er like frisk og oppegående.

Hva kan det være?

Har jeg problemer med gallen?

Har jeg en betennelse i tarmen?

Finnes det tips til hva jeg bør drikke?

Kan jeg drikke melkeprodukter? (cultura osv)

Jeg har ikke tatt stoppende medisiner enda da jeg heller støtter teorien om å få dritten ut, fremfor å "ruge" på den.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svimmelpinne

Youghurt,cultura,te av tørkede blåbær (tørkede blåbær fåes på apotek),og ev kokt vann med bittelitt salt i kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thomaslu

Youghurt,cultura,te av tørkede blåbær (tørkede blåbær fåes på apotek),og ev kokt vann med bittelitt salt i kan anbefales.

ja- jeg vet at det er stoppende og regulerende. Men kan det være noe som må ut av systemet?

det lurer jeg på.

Takk i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thomaslu

Youghurt,cultura,te av tørkede blåbær (tørkede blåbær fåes på apotek),og ev kokt vann med bittelitt salt i kan anbefales.

ja- jeg vet at det er stoppende og regulerende. Men kan det være noe som må ut av systemet?

det lurer jeg på.

Takk i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

ja- jeg vet at det er stoppende og regulerende. Men kan det være noe som må ut av systemet?

det lurer jeg på.

Takk i alle fall

Se under.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Kjære -thomaslu.

Du har vel mest sannsynlig fått en mave-tam infeksjon,og dette kan skje både ved bakterier via maten,og ved virusinfeksjoner.

Det finnes midler som begrenser diareen,og disse fåes også uten resept.Ellers vil jeg anbefale rikelig drikke,og litt Biola noen ganger daglig.

Det finnes også mer sjeldne muligheter av sykdom i mave-tarm,slik at ved manglende bedring bør du få dette undersøkt.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Youghurt,cultura,te av tørkede blåbær (tørkede blåbær fåes på apotek),og ev kokt vann med bittelitt salt i kan anbefales.

Tllegg:...dette var også gode råd.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

ja- jeg vet at det er stoppende og regulerende. Men kan det være noe som må ut av systemet?

det lurer jeg på.

Takk i alle fall

Kjære -thomaslu.

Det er nok bedre å få redusert diareen,da du ellers mister mye væske og næringsstoffer.Sannsynligvis er også den utløsende faktoren forlengst skyllet ut.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...