Gå til innhold

NHD : Seroquel som sovemedisin.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Henger meg på den. Har også prøvd mange sovemedisiner som har hatt lite/ingen effekt.

Med seroquel, no problem, fikk et problem mindre. I tillegg som du beskriver, veldig lite bivirkninger.

Problemet med å lansere den som sovemedisin er vel at det er en anti-psykotisk medisin. Vet ikke hvordan det ville virke på friske mennesker, få ville kanskje også ta dem pga av dette.

Det står jo også oppført en masse bivirkninger i felleskatalogen, så kanskje er jeg og du blant de heldige...?

Henger meg på den. Har også prøvd mange sovemedisiner som har hatt lite/ingen effekt.

Med seroquel, no problem, fikk et problem mindre. I tillegg som du beskriver, veldig lite bivirkninger.

Problemet med å lansere den som sovemedisin er vel at det er en anti-psykotisk medisin. Vet ikke hvordan det ville virke på friske mennesker, få ville kanskje også ta dem pga av dette.

Det står jo også oppført en masse bivirkninger i felleskatalogen, så kanskje er jeg og du blant de heldige...?

får si meg enig nå bruker jeg kun seroquel når jeg ikke får sove både zyprexa og seroquel virker ikke for meg aldri gjort så derfor har jeg sluttet med dem bruker seroquel de gangene jeg ikke får sove eneste bivirkning er at jeg blir noe forferdelig tørr i munnen :-)

får si meg enig nå bruker jeg kun seroquel når jeg ikke får sove både zyprexa og seroquel virker ikke for meg aldri gjort så derfor har jeg sluttet med dem bruker seroquel de gangene jeg ikke får sove eneste bivirkning er at jeg blir noe forferdelig tørr i munnen :-)

Er det legen din som skriver ut seroquel som sovemedisin?

Jeg bruker den imot tankekaos. Brukte den i ca. 3 måneder før jeg merket noen effekt.

Annonse

jeg lurer på hva tankekaos er..?

For meg føltes dette som å miste helt begrep på hva som var fortid og nåtid. Alt ble farlig. Tanker og bilder kom ramlende ned i hodet på meg.

Blandet sammen hendelser fra lang tid tilbake med ting som skjer idag. Hadde en forferdelig angst, mareritt og bilder på "netthinna" hele tiden.

Etter seroquel kan jeg nå ihvertfall sortere tankene bedre, og jeg forstår hvorfor ting er sånn. Kan si at dette var fortid og dette er nåtid.

Takler følgelig stress og dagligdagse hendelser også litt bedre, selv om jeg fortsatt må ligge lavt i terrenget for ikke å bli psyk.(er fryktelig mørkredd og skvetter for det minste. Hører lyder som ikke er der, ser skygger og skvetter ofte). Trives derfor ikke alene.

Angst er noe som jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Men det blir værre i perioder og blir da også mere plaget av fæle tanker/minner som jeg ikke har sjanse til å greie å stoppe/avlede(tankekaos).

Tror ikke lenger på at det finnes en "vidundermedisin" som kan kurere denne angsten. Selv om medisiner kan lindre, så bryter den alltid igjennom når det blir for mye stress rundt meg. Må være påpasselig og skjerme meg selv for for mye inntrykk. Dette er noe jeg lærer(sakte) etterhvert (har feilet mange ganger).

Uansett er det godt å slippe dette tankekjøret. Det tappet meg for masse energi. Energi som jeg nå kan bruke på andre ting f.eks. nåtid/framtid.:-?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...