Gå til innhold

Vann i kroppen, farlig??

Anbefalte innlegg

Gjest AnnJeanette

Jeg er jeg litt kraftig jente på 19 år som i den siste tiden har oppdaget at jeg har vann i kroppen, nærmere bestemt beina. Dette merker jeg ved at jeg omtrent ikke klarer å gå når jeg står opp av senga om morgenen, eller når jeg har sitti lenge. Jeg ser at det har samlet seg vann i beina mine mest på kvelden. Er dette farlig? Hva kan være grunnen til dette? Driver å prøver å gå ned i vekt, sakte, men sikkert. Legen mente jeg ikke fikk vanndrivende tabletter fordi jeg er så ung, men altså, hva skal jeg gjøre?? Jeg blir veldig redd, særlig når noen rundt meg sier at hjertet mitt går tyngre og at det kan medføre hjertesvikt, det ene med det andre. Vær så snill og hjelp meg, jeg er svært bekymra!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200864-vann-i-kroppen-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnnJeanette

Det viktigste er å sjekke at blodtrykket er greit, og at blodprøvene viser at hjerte og nyrer har det bra.

Vann i kroppen -kan- komme av problemer med disse organene nemlig.

Vann i kroppen i mer moderat grad kan komme av for mye salt, med mer.

Det er også hva jeg blitt fortalt at det kan komme av salt, men har ikke brukt overseg for mye av det heller. Syns jeg da, nå vet jo ikke jeg hvor mye man skal ha! Men spiser ikke mer enn min samboer, og han sliter ikke med noe sånn, enda han er større enn meg. Blodprøver tok jeg for en ukes tid siden som jeg ikke har hørt noe om så regner med de var i orden. Takk for svar :) Får håpe det er saltforbruk, ikke hjerte el nyrer.

*redd*

Det er også hva jeg blitt fortalt at det kan komme av salt, men har ikke brukt overseg for mye av det heller. Syns jeg da, nå vet jo ikke jeg hvor mye man skal ha! Men spiser ikke mer enn min samboer, og han sliter ikke med noe sånn, enda han er større enn meg. Blodprøver tok jeg for en ukes tid siden som jeg ikke har hørt noe om så regner med de var i orden. Takk for svar :) Får håpe det er saltforbruk, ikke hjerte el nyrer.

*redd*

Det var fint at du har tatt blodprøver. :)

Om det skulle vært noe på dem, så hadde du garantert fått beskjed.

Andre ting som gir hovne bein er bl.a. mye stillestående arbeid. Her kan det for mange hjelpe å kjøpe støttestrømper hos sykepleieservice, på apotek eller liknende.

Du kan jo også forsøke en lett vanndrivende te? Hør på en helsekostforretning.

Er enig med deg at det er slitsomt med hovne ben, altså. Men jeg tror ikke du skal bekymre deg altfor mye så lenge du har vært og tatt blodprøver og de var bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...