Gå til innhold

Kan en ta medikamenttest ved en annen skole om man stryker?

Anbefalte innlegg

Gjest Meditesten
Skrevet

Skal snart ha denne berømte testen. Hvis jeg stryker ved denne skole, har jeg hørt at en kan melde seg opp ved en annen skole som har denne utdanningen. Noen som vet prosedyren her eller har gjort det? Skolen jeg går på er svært restrektiv med å ta flere tester.

Skrevet

På skolen min får man ta medikamentregning inntil seks ganger, såvidt jeg forsto...

Tviler sterkt på at jeg evt. kunne tatt den på Høgskolen i Trondheim, de er så strikte på at alt skal gå "riktig for seg" :)

Var det medikamentregning, eller bare medikamenttest du skulle ta?

TorneROSA1365380904
Skrevet

Hei!

Da jeg tok den testen, fikk vi beskjed om følgende:

Vi kunne ta den max 6 ganger på den skolen jeg gikk på. Hvis ikke vi klarte den på de 6 gangene, så kunne vi ta den på andre høyskoler senere. Men det er ikke alle høyskoler som godtar at det kommer folk fra andre høyskoler og tar testen. Slik forstod jeg det iallefall!

Men ja, det var muligheter for å ta testen mer enn 6 ganger!

Men du klarer den nok innen det hvis du bare pugger og tar deg goooood tid på testen!

Spis nøtter og innbill deg at det klarner hjernen ;) Placebo effekten funker:) hehe

Jeg er ikke noe mattegeni, men jeg klarte den på første forsøk ;)

Lykke til!

Gjest Meditesten
Skrevet

På skolen min får man ta medikamentregning inntil seks ganger, såvidt jeg forsto...

Tviler sterkt på at jeg evt. kunne tatt den på Høgskolen i Trondheim, de er så strikte på at alt skal gå "riktig for seg" :)

Var det medikamentregning, eller bare medikamenttest du skulle ta?

Vi skal ha farmakologi/regneprøve i medikamenter. En A del og en B del med 100% riktig besvarelse. Vi får kun 2 forsøk før praksis i januar. Første prøve er 21 oktober og neste er 16 desember. Vi har tatt det opp med vår kullkoordinator som sier det må gå 2 mnd mellom hver prøve. Vi har krav på 3 prøver tilsammen, og den neste er i februar-06 etter praksis er begynt. Ergo blir alt forskøvet, og vi som ikke klarer det må vente et år for å begynne i praksis. Dette kan jo få store konsekvenser for oss, da det handler om mange ting, blandt annet økonomi. I tillegg hvis vi stryker den 3. gangen på prøven er det over og ut med oss fra skolens side.

Så skolen vår er ikke akkurat villig til å tilrettelegge for oss studenter.

Grunnen til dette er nye regler pga av mye stryk tidligere, og det vil ikke skolen ha. Så derfor KUN 3 forsøk.

Dette er jo ille i seg selv, da det blir et stort press på oss som virkelig gjør en innsats, og kanskje må slutte skolen etter nærmere 2. års skolegang.

Skrevet

Vi skal ha farmakologi/regneprøve i medikamenter. En A del og en B del med 100% riktig besvarelse. Vi får kun 2 forsøk før praksis i januar. Første prøve er 21 oktober og neste er 16 desember. Vi har tatt det opp med vår kullkoordinator som sier det må gå 2 mnd mellom hver prøve. Vi har krav på 3 prøver tilsammen, og den neste er i februar-06 etter praksis er begynt. Ergo blir alt forskøvet, og vi som ikke klarer det må vente et år for å begynne i praksis. Dette kan jo få store konsekvenser for oss, da det handler om mange ting, blandt annet økonomi. I tillegg hvis vi stryker den 3. gangen på prøven er det over og ut med oss fra skolens side.

Grunnen til dette er nye regler pga av mye stryk tidligere, og det vil ikke skolen ha. Så derfor KUN 3 forsøk.

Dette er jo ille i seg selv, da det blir et stort press på oss som virkelig gjør en innsats, og kanskje må slutte skolen etter nærmere 2. års skolegang.

Huff ja... du får ha lykke til!

Skal ha medikamentregning i februar eller mars jeg, gruer litt for det altså. Det er vel bare å sette seg ned og hive seg i lesinga :)

Skrevet

I det virkelige liv har du kun 1 forsøk... Så jeg synes 3 forsøk på en prøve er tilstrekkelig jeg.

TorneROSA1365380904
Skrevet

Oj, dette hørtes virkelig ille ut! Man KAN faktisk være så uheldig at man stryker 3 ganger! Og selvsagt kan man ikke det i praksis, men det er jo bare øving som skal til. Så øv og øv og øv og øv og øv og øv og ØV!:)

Men i praksis har man i tillegg til kalkulator og formler, også hjelp av andre. Og jo oftere man regner, jo dyktigere blir man jo til det! Det sier seg selv :) Alle vet at øvelse gjør mester ;)

Så jeg er ikke enig med den som skriver at ett forsøk på denne prøven er nok, fordi man ikke kan stryke i praksis likevel. Men så klart, jeg "forstår" jo skolen også, at de ikke vil gi ubegrenset antall tester, for da blir folk sløvere med å øve! Så det med at det er over og ut med dere, er kanskje litt skremselspropaganda!?? Syns det høres ille ut at etter 2 års skolegang får dere ikke fortsette, pga en eneste test!! Da er mye blitt forandret på 1 år! For det var ikke slik da jeg tok den.

Vi får se da, om det hjelper, at flere består!

Og en ting til. Vi fikk gå ut i praksis selv om vi ikke bestod testen, MEN da fikk vi ikke ha medikamentregning i praksisen. Fikk ikke øvd på det i praksis liksom.

Lykke til altså, jeg krysser fingrene for deg jeg! :)

Gjest Så vet du det
Skrevet

I det virkelige liv har du kun 1 forsøk... Så jeg synes 3 forsøk på en prøve er tilstrekkelig jeg.

I det virkelige liv, har en bestandig hjelpemidler, samt at en skal sjekke at du har gjort riktig. Det er stor forskjell.

Gjest Meditest
Skrevet

Huff ja... du får ha lykke til!

Skal ha medikamentregning i februar eller mars jeg, gruer litt for det altså. Det er vel bare å sette seg ned og hive seg i lesinga :)

Tusen takk, håper du klare det også.

Gjest Meditesten
Skrevet

Oj, dette hørtes virkelig ille ut! Man KAN faktisk være så uheldig at man stryker 3 ganger! Og selvsagt kan man ikke det i praksis, men det er jo bare øving som skal til. Så øv og øv og øv og øv og øv og øv og ØV!:)

Men i praksis har man i tillegg til kalkulator og formler, også hjelp av andre. Og jo oftere man regner, jo dyktigere blir man jo til det! Det sier seg selv :) Alle vet at øvelse gjør mester ;)

Så jeg er ikke enig med den som skriver at ett forsøk på denne prøven er nok, fordi man ikke kan stryke i praksis likevel. Men så klart, jeg "forstår" jo skolen også, at de ikke vil gi ubegrenset antall tester, for da blir folk sløvere med å øve! Så det med at det er over og ut med dere, er kanskje litt skremselspropaganda!?? Syns det høres ille ut at etter 2 års skolegang får dere ikke fortsette, pga en eneste test!! Da er mye blitt forandret på 1 år! For det var ikke slik da jeg tok den.

Vi får se da, om det hjelper, at flere består!

Og en ting til. Vi fikk gå ut i praksis selv om vi ikke bestod testen, MEN da fikk vi ikke ha medikamentregning i praksisen. Fikk ikke øvd på det i praksis liksom.

Lykke til altså, jeg krysser fingrene for deg jeg! :)

Tusen tusen takk....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...