Gå til innhold

hva skjal jeg gjøre

Anbefalte innlegg

Hei....jeg er en jenet på 28 år og jeg har problemer med å snakkke i forsamling, den trenger ikke å vøre stor men i de det blir rettet et spørsmål mot meg så rødmer jeg og jeg føler jeg hemmes sånn av dette.

egentlig er jeg ikke sjenert-ingen tror jeg sliter med dette-men jeg er verdensmester i å unngå og kontrollere dette... de fleste tror jeg takler det meste, jeg er tøff og med ben i nesa-har god selvtilitt også..men i forsamling-jeg krymper.... eller dersom det forventes noe av meg på en måte...

og nå har jeg fått ny kjæreste-et slit bare det å spille "helt". men det har nå gått bra, jeg har rødmet et par ganger og vert heltisk rød i flere tilfeller..og vi er fortsatt sammen..du verden :) katatsrofetanken slo ikke til :)

Men nå er det tid for å treffe vennene hans, og jeg er sååå redd. psykologen min sier jeg må fortelle han det-at jeghar problemer, menn er redd han ikke vil forstå--han er super utadvendt, og da mener jeg holde tale osv..bar e tanken får hjerte mitt til å banke...

så jeg tenker på hva han eller vennene hans vil tenke nå jeg bare rødmer av at noen spør hva jeg gjør til daglig? jeg føæler meg så jæ...svak og dum...dette er så vondt-jeg vet jeg skal utfordre meg selv, men jeg orker ikke tanken på å bli å bli avvist pga dette...det føler jeg vil ta knekken på meg og jeg vil havne tilbake på bunnen!....

så hva skal jeg gjøre? jeg gråter inni meg...psykologen sier jeg skal hoppe i det...men jeg klarer ikke-tør ikke....

er så redd og det er vondt..

noen ord? :))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201181-hva-skjal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rødmet også

Var også plaget med rødming, men så ble jeg plutselig kvitt det! Ble rød og varm bare jeg skulle snakke med noen, og jeg slet virkelig med dette. Prøv å ikke tenke på det, og blås i det! Snakk om noe annet om du blir flau (få fokuset bort fra deg). Vær ærlig. Lykke til!

Var også plaget med rødming, men så ble jeg plutselig kvitt det! Ble rød og varm bare jeg skulle snakke med noen, og jeg slet virkelig med dette. Prøv å ikke tenke på det, og blås i det! Snakk om noe annet om du blir flau (få fokuset bort fra deg). Vær ærlig. Lykke til!

Hei!

Så godt å høre at det bare forsvant!!!

men hva gjorde du? Noen flere råd?

Jeg prøver å ikke tenke på det, ikke bry meg, men ikke så lett..redd de skal kommentere...hva skal jeg si da?

hvorfor rødmer jeg? jeg blir usikker, redd og føler de er kritiske. men jeg har bare opplevd positvie ting sagt til meg, får ofte høre at jeg er en solstråle, så god, morsom, sjarmerende..hvorfor går det ikke inn i hjernen min tro?

Godt å lese meldingen! øving gjør vel mester??:)

Gjest rødmet også

Hei!

Så godt å høre at det bare forsvant!!!

men hva gjorde du? Noen flere råd?

Jeg prøver å ikke tenke på det, ikke bry meg, men ikke så lett..redd de skal kommentere...hva skal jeg si da?

hvorfor rødmer jeg? jeg blir usikker, redd og føler de er kritiske. men jeg har bare opplevd positvie ting sagt til meg, får ofte høre at jeg er en solstråle, så god, morsom, sjarmerende..hvorfor går det ikke inn i hjernen min tro?

Godt å lese meldingen! øving gjør vel mester??:)

Jeg kan rødme en sjelden gang nå også, men det er sjeldent.

Jeg fikk meg kjæreste, og så ble jeg opptatt med barn og travle dager. Jeg fikk kanskje ikke tid til å tenke på det? Før var det slik at jeg av og til drakk litt alkohol før jeg skulle noe. Heldigvis sluttet jeg med det! Rødming hadde jeg hver dag, og jeg prøvde å unngå mye fordi jeg var redd for å bli rød. Jeg har ikke andre råd enn at du får tenke på meg som rødmet-og så forsvant det! Det blir et større problem når du tenker på det hele tiden. Du kan f.eks. si til kjæresten din at du av og til blir rød av ingenting... Vær trygg på deg selv. Klem.

Jeg kan rødme en sjelden gang nå også, men det er sjeldent.

Jeg fikk meg kjæreste, og så ble jeg opptatt med barn og travle dager. Jeg fikk kanskje ikke tid til å tenke på det? Før var det slik at jeg av og til drakk litt alkohol før jeg skulle noe. Heldigvis sluttet jeg med det! Rødming hadde jeg hver dag, og jeg prøvde å unngå mye fordi jeg var redd for å bli rød. Jeg har ikke andre råd enn at du får tenke på meg som rødmet-og så forsvant det! Det blir et større problem når du tenker på det hele tiden. Du kan f.eks. si til kjæresten din at du av og til blir rød av ingenting... Vær trygg på deg selv. Klem.

takker!! skal nettopp si det! og kanskje bare le det bort på en måte som at-åh jeg rødmer for ingenting-at jeg ikke tar det så høytidelig...for egentlig så betyr det jo ikke no-:)

klem tilbake

Gjest rødmet også

takker!! skal nettopp si det! og kanskje bare le det bort på en måte som at-åh jeg rødmer for ingenting-at jeg ikke tar det så høytidelig...for egentlig så betyr det jo ikke no-:)

klem tilbake

Ja, ta det på den måten! Og blir du rød så prøv å ikke bry deg!

Annonse

Gjest berit blekfjes

klem tilbake

Veldig fin ting å si det!

Lykke til, gi blaffen i rødminnga!

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...