Gå til innhold

brennpunkt sendes alikevel i kveld

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så den nå.

Finner det faktisk bemerkelsesverdig at politiet kan bruke en så ekstremt lite troverdig person til noe sånt, uten trening og i det hele tatt.

Men jeg aner ikke om det er lovlig eller ikke, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Det virkelige problemet her er i hvert fall at forsvarerne ikke får utlevert alt stoffet de har krav på. Det kan fort leses til at det er noe å skjule, og som kunne kommet forsvarerne og deres klienter til fordel.

Men jeg synes dokumentaren var elendig, og sa utrolig lite.

At stoff er holdt tilbake visste vi uansett fra før.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• snø

8

• Goliath

6

• Zombiebob

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så den nå.

Finner det faktisk bemerkelsesverdig at politiet kan bruke en så ekstremt lite troverdig person til noe sånt, uten trening og i det hele tatt.

Men jeg aner ikke om det er lovlig eller ikke, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Det virkelige problemet her er i hvert fall at forsvarerne ikke får utlevert alt stoffet de har krav på. Det kan fort leses til at det er noe å skjule, og som kunne kommet forsvarerne og deres klienter til fordel.

Men jeg synes dokumentaren var elendig, og sa utrolig lite.

At stoff er holdt tilbake visste vi uansett fra før.

Jeg synes dokumentaren gav en del ny viten om hva som faktisk lå bak hendelsen der Tromsdalen ble skutt.

Og jeg synes ikke det prinsipielt er noe å si på politiets fremgangsmåte her.

Men rent gjennomføringsmessig så virker det mindre profesjonelt enn hva man kunne forvente av politiet.

Ellers så har nok NRK vært forsiktige med innholdet og klippet bort en god del detaljer som av ulike årsaker ikke kunne vises.

Hensikten var vel å få i gang en debatt.

Men jeg har i hvert fall ikke større forståelse for namsrettens avgjørelse etter å ha sett dokumentaren enn hva jeg hadde før......

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes dokumentaren gav en del ny viten om hva som faktisk lå bak hendelsen der Tromsdalen ble skutt.

Og jeg synes ikke det prinsipielt er noe å si på politiets fremgangsmåte her.

Men rent gjennomføringsmessig så virker det mindre profesjonelt enn hva man kunne forvente av politiet.

Ellers så har nok NRK vært forsiktige med innholdet og klippet bort en god del detaljer som av ulike årsaker ikke kunne vises.

Hensikten var vel å få i gang en debatt.

Men jeg har i hvert fall ikke større forståelse for namsrettens avgjørelse etter å ha sett dokumentaren enn hva jeg hadde før......

NRK må ha vært særdeles forsiktige med innholdet, for det eneste vi hørte var jo 4-5 setninger sagt av en forvrengt politimannstemme.

For min del lurer jeg veldig på hvordan alle de andre setningene det er nærliggende å anta politimannen ytret, og som NRK ikke syntes var bemerkelsesverdige nok til å brukes, lød.

Jo, hva som skjedde under kneskytinga kom fram, men det var jo ikke det som var interessant her. Selv om det naturligvis viser hvor langt politiet er villig til å gå.

I forhold til markedsføringen av programmet så jeg for meg store Nokas-sensasjoner. Og de uteble fullstendig.

Vi fikk ikke engang høre samtalen mellom Tromsdal og torpedoen, selv om Tromsdal (etter hva jeg forsto) benyttet seg av eget opptaksutstyr i tillegg til politiets.

Elendig.

Men nå får i hvert fall forsvarerne lov til å få innsyn i opptaksmaterialet - igjen:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=292461

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...