Gå til innhold

Vær litt konsekvent da!


Gjest Persille

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Atte du...

Noen dager "krangler" jeg så det står etter med kjente og kjære kverrulanter - da gjør du ingenting med det. Ikke det at det gjør meg noe, jeg verdsetter en god diskusjon.

Men i dag sletter du alt jeg skriver - skjønner at det ikke er pga av meg, men likevel?

Jeg frekventerer aldri adopsjon - så jeg kan vel ikke kjenne igjen denne personen sånn helt uten videre? Og - nå diskuterte vi jo innlegg på Seksualitet, det var da ikke noe galt i det?

Er det en policy på at dere sletter alt mannen skriver?

Om du ikke vil at vi skal svare - gjør oss oppmerksomme på det, så slutter vi. Prøver i hvertfall :)

Det er ikke alltid så lett å skille troll fra vetter!

Noen ganger ville det kanskje være på sin plass å oute noen nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er "policy" på at alt som kommer fra den maskinen, slettes. Jeg (men det er min personlige mening) tror ikke alltid det er samme person, men de kommer fra samme "gjeng" og har samme motiv.

På Adopsjon kommer det stadig advarsler om å ikke mate trollet, men siden det alltid er nytt nick, må man være kjent der for å forstå det.

Alle innlegg som ligger under et som kommer fra den kanten, forsvinner i dragsuget.

Så jeg tror ikke du skal ta noen ting personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Det er "policy" på at alt som kommer fra den maskinen, slettes. Jeg (men det er min personlige mening) tror ikke alltid det er samme person, men de kommer fra samme "gjeng" og har samme motiv.

På Adopsjon kommer det stadig advarsler om å ikke mate trollet, men siden det alltid er nytt nick, må man være kjent der for å forstå det.

Alle innlegg som ligger under et som kommer fra den kanten, forsvinner i dragsuget.

Så jeg tror ikke du skal ta noen ting personlig.

Nei, det gjør jeg ikke - men jeg vet jo ikke hvem disse er!

Hadde han lagt et innlegg på Åpent der det sto at vi har et troll i dag - foreløpig har han operert under følgende nick; og så listet opp - så hadde han spart seg for mye jobb.

Da hadde vi jo unngått dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Det gikk jo ut info fra webmaster idag da, med oppfordring om å slutte å svare en viss kverulant...

Gjorde det? Det har ikke jeg sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke - men jeg vet jo ikke hvem disse er!

Hadde han lagt et innlegg på Åpent der det sto at vi har et troll i dag - foreløpig har han operert under følgende nick; og så listet opp - så hadde han spart seg for mye jobb.

Da hadde vi jo unngått dem?

Hvis du ser etter på Åpent, på innlegget som skapte så mye diskusjoner - og der trollet først dukket opp - så ser du en rød prikk foran, og når du ser hele tråden, så ser du at det er en oppfordring fra webmaster der. Webmaster endret overskrift til "Oppfordring til alle", men tråden het først "Jaja, nå blir da endelig Tom pappa på ordentlig!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Hvis du ser etter på Åpent, på innlegget som skapte så mye diskusjoner - og der trollet først dukket opp - så ser du en rød prikk foran, og når du ser hele tråden, så ser du at det er en oppfordring fra webmaster der. Webmaster endret overskrift til "Oppfordring til alle", men tråden het først "Jaja, nå blir da endelig Tom pappa på ordentlig!"

Akkurat - der kan du se...

Jeg så den bare da det var en ren Tom Cruise-tråd - uten webbis, og da var den ikke interessant nok til at jeg gadd å lese hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Kanskje et poeng generelt sett å ikke forsøke å lage mest mulig røre ved enhver anledning?

For det første er ikke jeg den som lager mest mulig røre ved en hver anledning - og den tok jeg personlig.

For det andre - hva i all verden er poenget med et diskusjonsforum om man ikke kan diskutere?

Greit nok, ikke alt like konstruktivt - men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Kanskje et poeng generelt sett å ikke forsøke å lage mest mulig røre ved enhver anledning?

Faen, nå ble jeg faktisk skikkelig sur - du kan telle diskusjonene jeg har deltatt i, og som har eskalert, på én hånd.

Poenget med det første innlegget mitt var at det var lettere for oss å unngå provokatører om du advarte alle mot dem. Jeg vet vel ikke hva som foregår på fora jeg ikke frekventerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Faen, nå ble jeg faktisk skikkelig sur - du kan telle diskusjonene jeg har deltatt i, og som har eskalert, på én hånd.

Poenget med det første innlegget mitt var at det var lettere for oss å unngå provokatører om du advarte alle mot dem. Jeg vet vel ikke hva som foregår på fora jeg ikke frekventerer...

Dessuten er det så mange seriøse snurrehuer på dol at det er umulig å skille trollene fra seriøse skribenter. Noen skriver innlegg som ser rabiate ut på ramme alvor.

Den eneste måten å forhindre troll på er å gjøre noe med registreringssystemet her inne. F.eks. ved å sørge for at alle må registrere seg med mobiltelefon (99,9 % av folket har det nå), eller en e-postadresse som kan spores tilbake til en person (jobbens mailadresse, online.no, osv).

Selv jeg kjenner ikke igjen trollene her inne. Jeg kjenner bare igjen ulvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Dessuten er det så mange seriøse snurrehuer på dol at det er umulig å skille trollene fra seriøse skribenter. Noen skriver innlegg som ser rabiate ut på ramme alvor.

Den eneste måten å forhindre troll på er å gjøre noe med registreringssystemet her inne. F.eks. ved å sørge for at alle må registrere seg med mobiltelefon (99,9 % av folket har det nå), eller en e-postadresse som kan spores tilbake til en person (jobbens mailadresse, online.no, osv).

Selv jeg kjenner ikke igjen trollene her inne. Jeg kjenner bare igjen ulvene.

Hei:-)

Hva mener du med ulver? *skjønner ikke*, ikke noe annet. Bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Hei:-)

Hva mener du med ulver? *skjønner ikke*, ikke noe annet. Bare nysgjerrig.

Hehe, jeg mener Ulv I Faarikal. Han skifter nick minst en gang i uka, og er enklere å kjenne igjen enn Moskva Marit i en barnhage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Hehe, jeg mener Ulv I Faarikal. Han skifter nick minst en gang i uka, og er enklere å kjenne igjen enn Moskva Marit i en barnhage. :)

Ok :-) sånn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg mener Ulv I Faarikal. Han skifter nick minst en gang i uka, og er enklere å kjenne igjen enn Moskva Marit i en barnhage. :)

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Dessuten er det så mange seriøse snurrehuer på dol at det er umulig å skille trollene fra seriøse skribenter. Noen skriver innlegg som ser rabiate ut på ramme alvor.

Den eneste måten å forhindre troll på er å gjøre noe med registreringssystemet her inne. F.eks. ved å sørge for at alle må registrere seg med mobiltelefon (99,9 % av folket har det nå), eller en e-postadresse som kan spores tilbake til en person (jobbens mailadresse, online.no, osv).

Selv jeg kjenner ikke igjen trollene her inne. Jeg kjenner bare igjen ulvene.

Enig!

Det var det jeg prøvde å få frem - du klarte det bare bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Dessuten er det så mange seriøse snurrehuer på dol at det er umulig å skille trollene fra seriøse skribenter. Noen skriver innlegg som ser rabiate ut på ramme alvor.

Den eneste måten å forhindre troll på er å gjøre noe med registreringssystemet her inne. F.eks. ved å sørge for at alle må registrere seg med mobiltelefon (99,9 % av folket har det nå), eller en e-postadresse som kan spores tilbake til en person (jobbens mailadresse, online.no, osv).

Selv jeg kjenner ikke igjen trollene her inne. Jeg kjenner bare igjen ulvene.

Din forslag til løsning ville så avgjort hjelpe mot trollene, men samtidig redusere graden av anonymitet i de tilfeller hvor dette er vesentlig. Fremtiden vil vise hvilke løsninger vi ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Faen, nå ble jeg faktisk skikkelig sur - du kan telle diskusjonene jeg har deltatt i, og som har eskalert, på én hånd.

Poenget med det første innlegget mitt var at det var lettere for oss å unngå provokatører om du advarte alle mot dem. Jeg vet vel ikke hva som foregår på fora jeg ikke frekventerer...

Det er ikke mulig på forhånd å advare mot at noen kan komme til å skrive innlegg kun for å provsere. Vi kan heller ikke forhåndsvarsle at mulige troll vil bli aktive.

Du fikk kanskje en unødvendig krass kommentar på ditt innlegg og det beklager vi. Samtidig er det et ønske fra vår side at du (og andre) forsøker å besinne dere når diskusjoner utvikler seg til å ligne adskillig mer på bikkjeslagsmål enn seriøs debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...