Gå til innhold

Vær litt konsekvent da!


Gjest Persille

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Dessuten er det så mange seriøse snurrehuer på dol at det er umulig å skille trollene fra seriøse skribenter. Noen skriver innlegg som ser rabiate ut på ramme alvor.

Den eneste måten å forhindre troll på er å gjøre noe med registreringssystemet her inne. F.eks. ved å sørge for at alle må registrere seg med mobiltelefon (99,9 % av folket har det nå), eller en e-postadresse som kan spores tilbake til en person (jobbens mailadresse, online.no, osv).

Selv jeg kjenner ikke igjen trollene her inne. Jeg kjenner bare igjen ulvene.

"F.eks. ved å sørge for at alle må registrere seg med mobiltelefon (99,9 % av folket har det nå)"

Ka farsken!

Vil du utestenge meg da eller?

*nekter å ha mobiltelefon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg mener Ulv I Faarikal. Han skifter nick minst en gang i uka, og er enklere å kjenne igjen enn Moskva Marit i en barnhage. :)

Er han her ennå??? Trodde han var forsvunnet fra DOL, jeg!

Har visst gått glipp av noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han her ennå??? Trodde han var forsvunnet fra DOL, jeg!

Har visst gått glipp av noe...

Er ikke så mye å gå glipp av. ;) Men som SDD sier, er det ganske lett å kjenne han igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye å gå glipp av. ;) Men som SDD sier, er det ganske lett å kjenne han igjen. ;)

Men hvorfor har han blitt så skuggredd, tro?

Hadde ikke han link til hjemmeside med bilde av seg selv en gang, til og med? Riktignok halvveis bakfra, men jeg husker lommeboka i baklomma.

Han kan være riktig så morsom, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye å gå glipp av. ;) Men som SDD sier, er det ganske lett å kjenne han igjen. ;)

Jeg er elendig til å kjenne igjen folk som har "kledd seg ut". Skjønner ikke hvordan dere klarer å se sånne ting...

Men nå har jeg dolet altfor mye. Huff !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor har han blitt så skuggredd, tro?

Hadde ikke han link til hjemmeside med bilde av seg selv en gang, til og med? Riktignok halvveis bakfra, men jeg husker lommeboka i baklomma.

Han kan være riktig så morsom, synes nå jeg.

Mannen har da alltid vært en smule paranoid? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen har da alltid vært en smule paranoid? ;)

Det er mulig, men han kan jo likevel være morsom.

Jeg setter stor pris på evnen til hemningsløst griseprat. Altså ikke bare sexgriseri, men sånn piss og dritt og snørr og spy-griseprat. Og det er en ting han behersker til fulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"F.eks. ved å sørge for at alle må registrere seg med mobiltelefon (99,9 % av folket har det nå)"

Ka farsken!

Vil du utestenge meg da eller?

*nekter å ha mobiltelefon*

Da blir du den første som ryker!

Neida. Har du en seriøs e-postadresse? En som kan spores tilbake til din identitet? F.eks. online.no (dersom du bruker Telenor), Chello.no (dersom du bruker upc)?

Disse kan spores tilbake til deg og ditt navn.

I så fall er problemet løst.

Dol ligger langt etter alle andre. Hos lignende tjenester (VGNett, Aftenposten Debatt, osv) registrerer man seg med mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Din forslag til løsning ville så avgjort hjelpe mot trollene, men samtidig redusere graden av anonymitet i de tilfeller hvor dette er vesentlig. Fremtiden vil vise hvilke løsninger vi ender opp med.

Det vil redusere graden av anonymitet i forhold til dere som eier tjenesten her.

Hvis folk ikke engang klarer å stole på administrasjonen bak et av norges største nettsteder, bør de sporenstreks ta kontakt med noen som kan behandle dem for paranoia. Dessuten har vel disse så noia i utgangspunktet at de tror dere sporer dem opp via ip-adresser og lagrer alt de sier for å kunne bruke det mot dem på et senere tidspunkt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Det er ikke mulig på forhånd å advare mot at noen kan komme til å skrive innlegg kun for å provsere. Vi kan heller ikke forhåndsvarsle at mulige troll vil bli aktive.

Du fikk kanskje en unødvendig krass kommentar på ditt innlegg og det beklager vi. Samtidig er det et ønske fra vår side at du (og andre) forsøker å besinne dere når diskusjoner utvikler seg til å ligne adskillig mer på bikkjeslagsmål enn seriøs debatt.

"Det er ikke mulig på forhånd å advare mot at noen kan komme til å skrive innlegg kun for å provsere. Vi kan heller ikke forhåndsvarsle at mulige troll vil bli aktive"

Det skjønner jeg - men det er det jeg mener med å oute dem. Når du ser at ett brukernavn bruker flere nick i en tråd - bare skriv det med en gang. Ser du gjør det innimellom, og det er bra. Det sparer jo oss for mye irritasjon også :)

Og det går helt fint å legge et nytt innlegg på det forumet det foregår - som helt enkelt heter "Trollalarm" eller noe i den duren, hvor nicket nevnes i innlegget.

"Du fikk kanskje en unødvendig krass kommentar på ditt innlegg og det beklager vi."

Takk :)

"Samtidig er det et ønske fra vår side at du (og andre) forsøker å besinne dere når diskusjoner utvikler seg til å ligne adskillig mer på bikkjeslagsmål enn seriøs debatt"

Det skjønner jeg, og jeg tar det til etterretning.

Men jeg må innrømme at jeg liker å diskutere - og jeg synes innimellom det er ganske moro med de tingene som eskalerer. Det er veldig sjelden det blir rent ondsinnet her inne - som oftest er det bare spydig, vittig, ironisk og sarkastisk, og det synes jeg faktisk at alle som skriver her inne til en viss grad må tåle om de hiver seg med i diskusjonen. Selv om enkelte kanskje kunne begrense kraftuttrykkene noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din forslag til løsning ville så avgjort hjelpe mot trollene, men samtidig redusere graden av anonymitet i de tilfeller hvor dette er vesentlig. Fremtiden vil vise hvilke løsninger vi ender opp med.

Som SDD antyder, så er ikke anonymiteten et problem så lenge dere som arbeider i administrasjonen har taushetsplikt mht. dette.

Det som imidlertid er mer nærliggende å tro, er at dere er nølende med å innføre ordninger som kan gjøre at færre registrerer seg, og at sponsorinntektene dermed blir mindre. Og det er jo forståelig.

Men dette vil du vel neppe engang svare på :-)

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

"Det er ikke mulig på forhånd å advare mot at noen kan komme til å skrive innlegg kun for å provsere. Vi kan heller ikke forhåndsvarsle at mulige troll vil bli aktive"

Det skjønner jeg - men det er det jeg mener med å oute dem. Når du ser at ett brukernavn bruker flere nick i en tråd - bare skriv det med en gang. Ser du gjør det innimellom, og det er bra. Det sparer jo oss for mye irritasjon også :)

Og det går helt fint å legge et nytt innlegg på det forumet det foregår - som helt enkelt heter "Trollalarm" eller noe i den duren, hvor nicket nevnes i innlegget.

"Du fikk kanskje en unødvendig krass kommentar på ditt innlegg og det beklager vi."

Takk :)

"Samtidig er det et ønske fra vår side at du (og andre) forsøker å besinne dere når diskusjoner utvikler seg til å ligne adskillig mer på bikkjeslagsmål enn seriøs debatt"

Det skjønner jeg, og jeg tar det til etterretning.

Men jeg må innrømme at jeg liker å diskutere - og jeg synes innimellom det er ganske moro med de tingene som eskalerer. Det er veldig sjelden det blir rent ondsinnet her inne - som oftest er det bare spydig, vittig, ironisk og sarkastisk, og det synes jeg faktisk at alle som skriver her inne til en viss grad må tåle om de hiver seg med i diskusjonen. Selv om enkelte kanskje kunne begrense kraftuttrykkene noe :)

En så effektiv varsling sm du etterlyser mht "troll" forutsetter at vi til enhver tid leser alt som blir postet, og det gjør vi ikke. Tvert i mot er vi ofte avhengig av tips fra andre brukere før vi ser slike innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Som SDD antyder, så er ikke anonymiteten et problem så lenge dere som arbeider i administrasjonen har taushetsplikt mht. dette.

Det som imidlertid er mer nærliggende å tro, er at dere er nølende med å innføre ordninger som kan gjøre at færre registrerer seg, og at sponsorinntektene dermed blir mindre. Og det er jo forståelig.

Men dette vil du vel neppe engang svare på :-)

".........................................."

Tviler egentlig på at så mange færre hadde registrert seg dersom en ny bruker trykket på "svar på innlegg", og fikk opp et registreringsskjema det tar 10 sekunder å fylle ut, og ytterligere 2 sekunder fra registreringen blir sendt til mobilen piper og varsler om at dol er klart til bruk.

Det funker jo hos VG og Aftenposten og de fleste andre store steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler egentlig på at så mange færre hadde registrert seg dersom en ny bruker trykket på "svar på innlegg", og fikk opp et registreringsskjema det tar 10 sekunder å fylle ut, og ytterligere 2 sekunder fra registreringen blir sendt til mobilen piper og varsler om at dol er klart til bruk.

Det funker jo hos VG og Aftenposten og de fleste andre store steder.

"Det funker jo hos VG og Aftenposten og de fleste andre store steder."

Jada, det kan godt hende at det er en god løsning. Man hadde ihvertfall blitt kvitt en del "wankers".

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Det funker jo hos VG og Aftenposten og de fleste andre store steder."

Jada, det kan godt hende at det er en god løsning. Man hadde ihvertfall blitt kvitt en del "wankers".

"..........................................."

På den annen side registrerer disse "wankersene" såpass mange nye nick at dersom dol får inntekter basert på hvor mange registrerte brukere de har, vil de jo tape en del penger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...