Gå til innhold

Medesin-Alternativ til Valium, Sobril etc..

Anbefalte innlegg

Jente på 27 her. Lider av sosial angst og behandles for dette av medesin og psykolog. Bruker Cipralex om dag og Nozinan (25 mh) om natt for søvn.Dette hjelper noe.

Dette hjelper ikke når jeg vet jeg kommer til få større anstanfall så har prøvd Fluanxol når jeg har behov, hjalp ikke.

Har du noe tips (ikke vanedannende) medesin som man kan ta de dager eller noen timer før man skal prestere noe som jeg vet gir angstanfall? (rykninger,uro, svimmelhet)

Burde jeg øke dosen min på Cipralex (1, 10mg pr dag) ?

Håper på svar. Legen min vil ikke gi meg Valium og Sobril siden det er vanedannende.

Håper på svar fra psykiater

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201323-medesin-alternativ-til-valium-sobril-etc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Håper du får svar fra NHD. Du spør om du skulle økt dosen fra 10 mg cipralex, og det ville jeg prøvd(i samråd med legen din) For meg gjorde det den store forskjellen. 15 mg, og jeg fikk en helt annen virkning. 10 mg gav meg lite.

Vh bugge

Nils Håvard Dahl, psykiater

Siden du ikke har tilstrekkelig effekt på Cipralex 10 mg, er det en god ide å øke denne dosen. Prøv 15 mg i 2 mnd før du evt øker til 20 mg.

Det finnes ikke noe effektivt, men samtidig ikke vanedannende, middel som du kan ta ved behov.

Dersom behovet er 4 ggr i året, burde du kunne få Valium/Sobril. Er det derimot flere ganger i uken, har jeg forståelse for legens syn.

Kombinasjonen av kognitiv psykoterapi og konkret øving på vanskelige situasjoner anbefales sterkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...