Gå til innhold

Bipolar II

Anbefalte innlegg

En del som har borderline får også bipolar (særlig variant nr. 2).

Men er det ikke sånn at svingende humør er en del av borderline diagnosen? Hva må til for at man skal få en bipoar 2 diagnose i tillegg? Man skulle jo tro at borderline diagnosen var dekkende...

Dersom man er svingende i humøret, har dårlig impulskontroll og et vanskelig temperament (blir fort veldig sint for bagateller), er det noen medisiner man kan ta for det?

Bipolar 2 handler jo om svingende AFFEKTER. Men hva med TEMPERAMENT? Det er jo noe annet enn affekt. Hvordan passer dette med dårlig temperament og temperamentskontroll sammen med diagnoser som bipoar 2 og borderline?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201370-bipolar-ii/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pannamaria

borderline har ikke langvarige alvorlige depresjoner og hypomanier over flere uker eller måneder som er kriteriet ved bipolar. Da får en enten diagnose tilbakevendene depresjon eller bipolar i tillegg. Det har vært oppe mange ganger, finner sikkert en del ved å søke:) Bipolar er ofte "supernormale" mellom episoder :)

venninna mi med borderline har vanskelig for å styre temperamentet sitt, kommer ofte et utbrudd på sms med banning etc når hun har blitt sint over noe, slikt gjør aldri jeg. Er egentlig ingenting i borderline som dekker bipolar. Ser stor forskjell på meg som har bipolar og de jeg kjenner med borderline.

Enestet er en sosionom jeg møtte noen få ganger før jeg ble innlagt og fikk diagnose og medisiner, som aldri så meg liggende lenge depressiv, bare registrerte at jeg var litt kvass og irritabel de gangene jeg snakket med henne (fordi jeg var sliten og deprimert, søvnmangel osv, men det så jo ikke hun for hun så meg ikke lenge av gangen) så hun trodde jeg var personlighetsforstyrret.

hehe.. så feil kan man ta.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201370-bipolar-ii/#findComment-1432079
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...