Gå til innhold

Apocillin 660 mg - alkohol?


Gjest Jordbærpiken

Anbefalte innlegg

Gjest Jordbærpiken

Hei

I går måtte jeg begynne på antibiotika, og det jeg lurer på er om jeg kan drikke alkohol denne helgen mens jeg fortsatt går på tablettene?

Hva er det verste som kan skje liksom?

Håper på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Har selv gått på den antibiotika kure,n og jeg spurte legen. Han sa at det gjorde ingenting med litt alkohol en kveld, for han reknet jo med at jeg ikke drakk hver kveld. Er du forsatt i tvil, ring apoteket. Der får du svar...Håper du får en fin helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickgirl

Hei. Har selv gått på den antibiotika kure,n og jeg spurte legen. Han sa at det gjorde ingenting med litt alkohol en kveld, for han reknet jo med at jeg ikke drakk hver kveld. Er du forsatt i tvil, ring apoteket. Der får du svar...Håper du får en fin helg...

Hei.

Beskjeden jeg fikk av min lege var at det er ikke alkoholen i seg selv som er farlig sammen med apocillin, men mere det at man i gledens rus kan glemem å ta en tablett og da er kuren avbrutt!!

Om du passer på å følge kuren så er det jo greit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skraldepande

Ingenting. Hverken penicillinet eller bakteriene "bryr seg om" alkohol. Penicillin virker kontant på selv alkoholikere nær døden av alkholisme.

Alkoholmisbruk demper kroppens immunsystem, men det har ikke noe med selve virkningen av penicillinet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke alle typer antibiotika..

Med apocilling skulle det gå greit. Men det gjelder ikke alle typer antibiotika. F.eks flagyl skal ikke kombineres med alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Med apocilling skulle det gå greit. Men det gjelder ikke alle typer antibiotika. F.eks flagyl skal ikke kombineres med alkohol.

Tusen takk for gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skraldepande

Hei.

Beskjeden jeg fikk av min lege var at det er ikke alkoholen i seg selv som er farlig sammen med apocillin, men mere det at man i gledens rus kan glemem å ta en tablett og da er kuren avbrutt!!

Om du passer på å følge kuren så er det jo greit!!

Jeg tror det er et veldig fornuftig råd, da omtrent halvparten av medisinene i dette landet er forgjeves p g a at folk glemmer å ta dem.

Etter at folk dør, kastes f eks masse medisiner som skulle vært tatt, men som er "glemt". Vi kan lure på hvor mange som dør for tidlig, og hvorfor ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...