Naprapat Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Jeg synes det er skikkelig juks å bruke AS og doping. (Nå skal vi diskutere) Selv har jeg trent hardt og iherdig i mange idrettsgrener og styrketrening. Under en tid i livet trente jeg sammen med en gjeng på 8 stk. Vi trente nesten hver dag uken gjennom, og det var en av mine beste treningsperioder. Vi var på omtrent samme størrelse, og knivet om gram både i benken og på vekta. Etter et halvt års tid skjedde det noe. Tre av oss fikk en økning som var noe mistenksom. (12 kilo vektøkning på 4 uker) Etterhvert innrømmet de at de kuret. Vi fortsatte og og neste uke var to til på kur. Tre av oss lot det bli... Treningen ble ikke helt det samme, og vi splittet devis opp i to grupper. Jeg har fremdeles ikke kjørt kur, men sier ikke at jeg aldri ikke kommer til å gjøre det. Men faktisk synes jeg at det er ganske ok å ikke ha gjort det. Jeg har sett dette på nært hold og forstår alle de "gode ting" som skjer. Å si at AS er juks er å provosere, men jeg lurer på om noen av dere som har kjørt synes det er ok at jeg kan være stolt av å aldri ha kjørt noe. Nå stiller jeg med 1.76, 83 kilo skarp. 150 kg i benk. Dette er jeg stolt av faktisk, tatt i betraktning at aldri har dopet meg. Jeg føler at min kropp er mer ekte enn en lik kropp med steroider. Det har tatt meg 10 år istedenfor 10 uker, men likevel så gleder jeg meg over at jeg kan gå ved siden av "en boler" på stranden uten å gremmes. (Nå må det da bli diskusjon... her kan ikke alle være enig... Vi kjører denne etisk, ikke på fysiologi???) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 hmm.. Må først få si at jeg er rein selv. Og min mening er at hvis steriodenes virkning får deg til å føle deg bedre er det ingen grunn til at du ikke skal kunne bruke det, altså hvis du synes di positive sidene veier mer en di negative sidene, for det er jo negative sider også. Trening er livet til mange, og jo større og sterkere du blir, jo bedre følere du deg. Så da er det forstålig nok. Dette går på utseende. Men, i toppidretten skulle det aldri vært sterioder! Alle skulle konkurert på samme grunnlag... Du vil jo også her føle deg bedre hvis du vinner, og da er jo AS en snarvei. Men da går det utover andre naturlige som kanskje hadde gjort det bedre om dem alle var rene. Men nå har det seg slik at i toppidretten så er det mye dop, too bad. Så da får dem vel alle sammen dope seg da, og stille på likt grunnlag igjen, men med bivirkninger på kjøpet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 21. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2001 hmm.. Må først få si at jeg er rein selv. Og min mening er at hvis steriodenes virkning får deg til å føle deg bedre er det ingen grunn til at du ikke skal kunne bruke det, altså hvis du synes di positive sidene veier mer en di negative sidene, for det er jo negative sider også. Trening er livet til mange, og jo større og sterkere du blir, jo bedre følere du deg. Så da er det forstålig nok. Dette går på utseende. Men, i toppidretten skulle det aldri vært sterioder! Alle skulle konkurert på samme grunnlag... Du vil jo også her føle deg bedre hvis du vinner, og da er jo AS en snarvei. Men da går det utover andre naturlige som kanskje hadde gjort det bedre om dem alle var rene. Men nå har det seg slik at i toppidretten så er det mye dop, too bad. Så da får dem vel alle sammen dope seg da, og stille på likt grunnlag igjen, men med bivirkninger på kjøpet... HVA??? Er det bedre å dope seg for å se bra ut, fremfor at 100 meteren går fortere for hvert år sp, går??? Jeg mener helt motsatt. I idretten råder sitius, altius, fortius. Høyere, raskere, sterkere. Jeg driter fullstendig i om gutta på 100 meter har kjørt kur så de pisser rein anadrol så lenge det går fort. Det er jo morsommere å se Koss sette fire verdensrekorder (eller hvor mange det var), enn om han ikke hadde gjort det... hmmm Kommersielt sett er jo doping i idretten en gullgruve. Dette dreier seg om livet. Tenk på oss tre som var i den alderen da jentene synes det var kult med mukler, og desto mer desto kulere. Pokker ta de svinene, de dro damer på dop... ikke bra. At det er mulig for en nerd med null koll på trening å se ut som meg på et halvt år med rett "veiledning i kost og helse" er rett og slett urettferdig overfor blodslitere som meg selv. Eller er jeg skinnhellig og dum??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 HVA??? Er det bedre å dope seg for å se bra ut, fremfor at 100 meteren går fortere for hvert år sp, går??? Jeg mener helt motsatt. I idretten råder sitius, altius, fortius. Høyere, raskere, sterkere. Jeg driter fullstendig i om gutta på 100 meter har kjørt kur så de pisser rein anadrol så lenge det går fort. Det er jo morsommere å se Koss sette fire verdensrekorder (eller hvor mange det var), enn om han ikke hadde gjort det... hmmm Kommersielt sett er jo doping i idretten en gullgruve. Dette dreier seg om livet. Tenk på oss tre som var i den alderen da jentene synes det var kult med mukler, og desto mer desto kulere. Pokker ta de svinene, de dro damer på dop... ikke bra. At det er mulig for en nerd med null koll på trening å se ut som meg på et halvt år med rett "veiledning i kost og helse" er rett og slett urettferdig overfor blodslitere som meg selv. Eller er jeg skinnhellig og dum??? Ja, men for mange er det viktigere å se bra ut selv enn å se Koss ta utallige verdenstitler, og da har jeg ingen problemer med at dem tar AS. Det går da ihvertfall ikke ut over noen andre. MEN, i toppidretten så er det faktisk noen som ikke doper seg, og jeg synes det er jævlig urettferdig for de og dem som har en drøm om å bli verdensmester at dop er en nødvendighet for å bli best. Klart det er moro å se anadrolpissende menn løpe snart fortere enn lynet på 100 meteren. Men for å være litt serriøs så synes jeg det er synd at dop ligger bak kanskje 2 av sekundene. Og alle som skal kunne konkurrere med _han_ i toppen må dope seg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 HVA??? Er det bedre å dope seg for å se bra ut, fremfor at 100 meteren går fortere for hvert år sp, går??? Jeg mener helt motsatt. I idretten råder sitius, altius, fortius. Høyere, raskere, sterkere. Jeg driter fullstendig i om gutta på 100 meter har kjørt kur så de pisser rein anadrol så lenge det går fort. Det er jo morsommere å se Koss sette fire verdensrekorder (eller hvor mange det var), enn om han ikke hadde gjort det... hmmm Kommersielt sett er jo doping i idretten en gullgruve. Dette dreier seg om livet. Tenk på oss tre som var i den alderen da jentene synes det var kult med mukler, og desto mer desto kulere. Pokker ta de svinene, de dro damer på dop... ikke bra. At det er mulig for en nerd med null koll på trening å se ut som meg på et halvt år med rett "veiledning i kost og helse" er rett og slett urettferdig overfor blodslitere som meg selv. Eller er jeg skinnhellig og dum??? *flirer* De damene man "drar" pga. av utseendet er vel neppe verdt å samle på, eller? Er faktisk enig med Synch igjen (!) jeg. Har full forståelse for at mosjonister faller for fristelsen til å dope seg for å komme raskere til Mekka. Sjøl tyr jeg også til juks når jeg synes det er på tide å gjøre noe med vekta - skjønt da er det snakk om å gå NED i vekt og ikke å se størst mulig ut.. *svelger en munnfull Cambridge* Jeg synes derfor at dette hysj-hysj rundt dop er noe stort tull - når det nå en gang allikevel er slik at folk velger å dope seg, synes jeg også at de skal ha tilgang på all informasjon. Jeg tenker da på veiledning i riktig dop for deres ønsker, samt ikke minst riktig dosering! Bivirkninger er det på så mangt her i livet; jeg synes det stinker av dobbeltmoral at det er fritt fram å la kroppen forfalle (røyk, alkohol, junkfood), mens de som virkelig gjør en innsats for å ta vare på seg sjøl skal utpekes som abnorme raringer?? Jeg vil tro at med mere åpne linjer overfor doping blant helsestudio-folket kunne en unngå de verste bivirkningene også. En HELT annen ting er dette med toppidrett. De vi ser på TV daglig blir betalt for å yte - og det dreier seg ikke om lommepenger! De setter en standard og et mål for oss vanlig dødelige. Jeg personlig liker å tro at disse målene er oppnådd på redelig vis - ellers blir hele greia uinteressant for meg. Fascinasjonen med idrett ligger jo nettopp i hva mennesket er i stand til å klare med egen kropp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 21. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2001 Ja, men for mange er det viktigere å se bra ut selv enn å se Koss ta utallige verdenstitler, og da har jeg ingen problemer med at dem tar AS. Det går da ihvertfall ikke ut over noen andre. MEN, i toppidretten så er det faktisk noen som ikke doper seg, og jeg synes det er jævlig urettferdig for de og dem som har en drøm om å bli verdensmester at dop er en nødvendighet for å bli best. Klart det er moro å se anadrolpissende menn løpe snart fortere enn lynet på 100 meteren. Men for å være litt serriøs så synes jeg det er synd at dop ligger bak kanskje 2 av sekundene. Og alle som skal kunne konkurrere med _han_ i toppen må dope seg.. Jeg er selvfølgelig enig med deg. Jeg har fartstid innenfor norske idrettskretser på elitenivå, og det er blodig synd på han som nettopp kommer to sek etter uten dop. Men en annen side av saken er at det er "greit" at i OL- finalen 100 meter stiller det ikke en eneste rein deltaker, mens det i ski VM går man av skaftet når finnene doper seg. Dette er jo litt feil synes jeg, men det er en sinnsyk verden vi lever i... Jeg har en ildhet "LIVE" diskusjon på hvorvidt Pär Elofsson har sniffa litt på EOP`n her i Sverige. Ikke pop hos svenskene for tiden 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Jeg er selvfølgelig enig med deg. Jeg har fartstid innenfor norske idrettskretser på elitenivå, og det er blodig synd på han som nettopp kommer to sek etter uten dop. Men en annen side av saken er at det er "greit" at i OL- finalen 100 meter stiller det ikke en eneste rein deltaker, mens det i ski VM går man av skaftet når finnene doper seg. Dette er jo litt feil synes jeg, men det er en sinnsyk verden vi lever i... Jeg har en ildhet "LIVE" diskusjon på hvorvidt Pär Elofsson har sniffa litt på EOP`n her i Sverige. Ikke pop hos svenskene for tiden Sant nok det at blir mer styr av det med finnene enn de på 100 meter'n. Men husk på at vi bor i Norge og ski er liksom ALT her på vintersitid, og sånn er det vel i Sverige og Finland også(kanskje ikke like ekstrremt:) Så det er vel ikke så rart om vi ikke hører så mye om den amerikanske løperen som dopa seg.. Men jeg tror nok det er fler i skisporet en han som jeg ikke klarer å huske eller skrive navnet på som doper seg. Synes det Vegard Ullvang sa var bra: "hoho nei selvfølgelig tenkte jeg aldri på dop da karriæren begynte å gå skeis". Tror faktisk aldri Vegard kunne begynt med dop, men kom ikke her å si du aldri tenkte på det a mann! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 21. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2001 *flirer* De damene man "drar" pga. av utseendet er vel neppe verdt å samle på, eller? Er faktisk enig med Synch igjen (!) jeg. Har full forståelse for at mosjonister faller for fristelsen til å dope seg for å komme raskere til Mekka. Sjøl tyr jeg også til juks når jeg synes det er på tide å gjøre noe med vekta - skjønt da er det snakk om å gå NED i vekt og ikke å se størst mulig ut.. *svelger en munnfull Cambridge* Jeg synes derfor at dette hysj-hysj rundt dop er noe stort tull - når det nå en gang allikevel er slik at folk velger å dope seg, synes jeg også at de skal ha tilgang på all informasjon. Jeg tenker da på veiledning i riktig dop for deres ønsker, samt ikke minst riktig dosering! Bivirkninger er det på så mangt her i livet; jeg synes det stinker av dobbeltmoral at det er fritt fram å la kroppen forfalle (røyk, alkohol, junkfood), mens de som virkelig gjør en innsats for å ta vare på seg sjøl skal utpekes som abnorme raringer?? Jeg vil tro at med mere åpne linjer overfor doping blant helsestudio-folket kunne en unngå de verste bivirkningene også. En HELT annen ting er dette med toppidrett. De vi ser på TV daglig blir betalt for å yte - og det dreier seg ikke om lommepenger! De setter en standard og et mål for oss vanlig dødelige. Jeg personlig liker å tro at disse målene er oppnådd på redelig vis - ellers blir hele greia uinteressant for meg. Fascinasjonen med idrett ligger jo nettopp i hva mennesket er i stand til å klare med egen kropp! Bombe at du hang deg på fuglefrøken. Nei de damene som setter kropp og stereoanlegg i bilen fremfor kvalitetsegenskaper, er ikke noe å samle på. Men oppmerksomheten en ynkelig idiot kan få fra en kur, er for meg irriterende. Hva du skriver om veiledning i bruk av doping for de som velger det er jeg ambivalent overfor. Ok jeg tar det at dersom man legaliserer og veileder til rett bruk er det ekstremt lett å vippe over tvilerne til å bli brukere av AS... dette er vel ikke bra. Helt enig med deg i dobbeltmoralen om alkohol, fastfood etc. Men skal hasj legaliseres, prostitusjon??? Dette vil jo også ha de samme argumentene. Jeg tror at det handler om å få barn og unge opp i trærne for så å dette ned å bryte en arm igjen. Kan ikke huske sist jeg så en unge med gips. Uten at jeg kan nevne i hvilken krets så har jeg et godt partnerskap (akademisk) med en viktig person innenfor helseytelser til norske toppeliten. Jeg kan si deg en liten limerick jeg fant på her i denne stund: "Legg fra deg den gode tro, våre gogutter på TV etter guld har dop i blo`" (Jeg er meget lykkelig forlovet med en jente som er akademisk søt og god... hun falt for min sjarme (sier hun), og er fortsatt betatt av den. Hun bryr seg irriterende lite om alt mitt blodslit for å se bra ut) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Bombe at du hang deg på fuglefrøken. Nei de damene som setter kropp og stereoanlegg i bilen fremfor kvalitetsegenskaper, er ikke noe å samle på. Men oppmerksomheten en ynkelig idiot kan få fra en kur, er for meg irriterende. Hva du skriver om veiledning i bruk av doping for de som velger det er jeg ambivalent overfor. Ok jeg tar det at dersom man legaliserer og veileder til rett bruk er det ekstremt lett å vippe over tvilerne til å bli brukere av AS... dette er vel ikke bra. Helt enig med deg i dobbeltmoralen om alkohol, fastfood etc. Men skal hasj legaliseres, prostitusjon??? Dette vil jo også ha de samme argumentene. Jeg tror at det handler om å få barn og unge opp i trærne for så å dette ned å bryte en arm igjen. Kan ikke huske sist jeg så en unge med gips. Uten at jeg kan nevne i hvilken krets så har jeg et godt partnerskap (akademisk) med en viktig person innenfor helseytelser til norske toppeliten. Jeg kan si deg en liten limerick jeg fant på her i denne stund: "Legg fra deg den gode tro, våre gogutter på TV etter guld har dop i blo`" (Jeg er meget lykkelig forlovet med en jente som er akademisk søt og god... hun falt for min sjarme (sier hun), og er fortsatt betatt av den. Hun bryr seg irriterende lite om alt mitt blodslit for å se bra ut) Du har vel allerede nevnt hvem du har det akademiske partnerskapet med, så vidt jeg har fått med meg..? Og jeg er heeelt enig med deg i dette med passiv hverdag for barn etc. MEN, det er jo ikke det vi diskuterer nå?? Det er jo tross alt ikke tiåringer som doper seg rundt omkring i kjellerne (men enkelte av dem har nok dessverre prøvd mye av det andre helsenedbrytende vi har å by på i verden i dag..). Og dop uten trening gir vel heller dårlig effekt, uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En som bruker anabole steroider Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Bombe at du hang deg på fuglefrøken. Nei de damene som setter kropp og stereoanlegg i bilen fremfor kvalitetsegenskaper, er ikke noe å samle på. Men oppmerksomheten en ynkelig idiot kan få fra en kur, er for meg irriterende. Hva du skriver om veiledning i bruk av doping for de som velger det er jeg ambivalent overfor. Ok jeg tar det at dersom man legaliserer og veileder til rett bruk er det ekstremt lett å vippe over tvilerne til å bli brukere av AS... dette er vel ikke bra. Helt enig med deg i dobbeltmoralen om alkohol, fastfood etc. Men skal hasj legaliseres, prostitusjon??? Dette vil jo også ha de samme argumentene. Jeg tror at det handler om å få barn og unge opp i trærne for så å dette ned å bryte en arm igjen. Kan ikke huske sist jeg så en unge med gips. Uten at jeg kan nevne i hvilken krets så har jeg et godt partnerskap (akademisk) med en viktig person innenfor helseytelser til norske toppeliten. Jeg kan si deg en liten limerick jeg fant på her i denne stund: "Legg fra deg den gode tro, våre gogutter på TV etter guld har dop i blo`" (Jeg er meget lykkelig forlovet med en jente som er akademisk søt og god... hun falt for min sjarme (sier hun), og er fortsatt betatt av den. Hun bryr seg irriterende lite om alt mitt blodslit for å se bra ut) Hvis vi skal gå innpå ”dopinglinjen”, burde det har blitt forbudt for lenge siden- uten diskusjoner! Det finnes narkotiske preparater som er mindre farlig enn overstående! Alkohol og tobakk er sterkt vanedannede kroppsødeleggende gifter, enda er det tillat. Man har til og med diskutert å slippe det enda friere!! Doping totalforbys fordi det er juks – ikke for de helsefarer de medfører ved noen lunde vettig bruk. Millionstall av mennesker dør en smertefull død foråsaket alkohol og tobakk. Folk kjører i fylla å meier ned folk. Røykere blåser i sine medmennesker og røyker overalt uten hensyn. Mødre som har misbrukt alkohol, føder misdannede barn. Bare fordi de fleste bruker alkohol og tobakk, så er disse preparatene ” akseptert”, tross at de er like vanvittige som steroider! Hvis det er noe man kan bli aggressiv av, så er det alkohol!! Jeg har brukt steroider i 3 år og har aldri blitt aggressiv, men jeg har vett nok til å ikke blande forskjellige stoffer med hverandre. Man syns at folk bør ha vett nok til å ikke blande medisin og alkohol. Det kan være nok med hodepine tablett for at det skal glippe. At man blir avhengi av doping midler har jeg ikke merket noe til. Når man tar en ”kur”, går man på den i 2 måneder- siden holder man opp i 3 måneder. Effekten avtar etter 2 måneder, og det er så godt som menigsløst å øke dosene. Jeg skulle gjerne likt å se de røykerne og festmenneskene som kan holde seg lengre enn 2 uker. De kan ikke en gang klare en vanlig arbeids daguten å være tvunget å ta ”noen” øl. Man blir forbandet på folk som skylder på doping for å få mildere straff når de har begått en forbrytelse. Det hevdes at man blir steril av doping. Det er da rart p-sprøyten fungerer på samme måte som steroider. Hvis man blir steril for alltid; hvem skulle da våge å bruke den? Den inneholder samme mengde testosteron som de fleste byggerne pakker i seg. Testosteron er blant de sterkeste anabole preparatene som finnes – og til og med det ”farligste”. Man har nå til og med begynt å gi testosteron til menn med stor mage for at de skal bli slankere; er ikke det doping om noe annet? Man skriver dessuten ut testosteron til impotente, og de bruker det året rundt.. En som bruker anabole steroider 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runar74 Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Jeg vil hevde at dop muskler er falske muskler. Umoralske muskler. Det som virkelig gir respekt er ekte muskler, som ikke er resultat av dop. Dop muskler er bare latterlig. Noe av det komiske er at i disse dop miljøene hvor arnold plakatene henger på veggen, er det gutta og ikke jentene dem prøver og imponere med sine muskler. Jeg skulle likt å høre ei eneste dame si at det var noe godt å ha ett tungt steroid beist på 140 kg liggende oppå seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Jeg er uenig i en del av det du sier, selv om du sikkert bevisst har satt litt på spissen. Du har trent i 10 år sier du, tydligvis med bra resultater, men du sier at noen kunne klart det samme med steroider på 10 uker, og det er bullshit. Det er trossalt ikke bare å dytte i seg steroider og se ut som Arnold. Det viktigste UANSETT hvor mye steroider du bruker er kostholdet, etter det kommer treningen, hvilen og til sist steroidene. Etter 3 års trening så hadde jeg gått opp fra pinglete 55 kg til kraftige 90 kg. Litt mer fett, og vokst litt i høyden, men det var ikke en skjel som trodde jeg var rein.. Jeg hørte til og med historier om hvem jeg hadde kjøpt steroider av (han som hadde spredd den løgnen blei forresten satt på plass litt skikkelig, noe som jo selvsagt forsterket inntrykket av meg som en aggresiv "boler" På begynnelsen tok jeg dette som ett kompliment, men etterhvert blei det direkte plagsomt. Flertallet vi ser på helsestudioer trener mer enn meg! De går inn og ut der hver jævla dag, trener to timers økter og aner ikke hva de driver med noe som resulterer i dårlige, eller ingen resultater. Men de tror de sliter, og da er det klart at de tror at jeg, som går inn og bruker MAKS 45 min på økta, 4 ganger i uka, og jeg vokser, noe som betyr at jeg selvsagt må gå på steroider... Hadde folk satt seg ned å lært litt elementære kunnskaper om trening og kosthold når de først bruker mange timer i uka på å trene, så ville de fått mye bedre resultater enn de får idag, og flertallet ville helt sikker vært større enn den gjennomstnittlige idioten av en 18 åring på treninga som har fått tak i noen A50 og knipser ett par av de om dagen.... Det er klart han øker, men uten å kunne kost, uten å kunne trening, og med en tanke i hue og den er å bli stor og sterk og tøff, så er vel det meste av økningene vann, og mannen mister garantert så godt som alt en mnd etter kuren, og mannen har sikkert heller ikke hørt om clomid så testosteronproduksjonen hans er på bånn, han blir impotene, deppa (hjernen trenger trossalt testosteron for å fungere), samtidig som han raser ned i vekt noe som forsterker depresjonen ytterligere... Sånne folk er de som ødelegger seg på steroider, kanskje han også gjør noe dumt og havner i avisa og steroidene er selvsagt grunnen.. Ikke det at mannen var en idiot i utgangspunktet.. Samme som han 19 åringen som drepte og voldtok en jente nå og som visstnok gikk på steroider.. Det er klart steroidene da har skylden, det at mannen hadde rundt 50 i IQ, er på grensen til tilbakestående og såvidt strafferettslig tilgregnlig er mindre interessant for media. Jeg eier ikke gener iforhold til å bli stor, jeg har alltid vært blant de mest pinglete i klassen, men fra første dag jeg begynte å trene som 17 åring var jeg hekta, og når jeg er hekta på noe leser jeg alt jeg kan komme over om det jeg driver med! Derfor lærte jeg fort, prøvde og feilet etter forskjellige råd jeg fikk, fant ut hva som passet for meg og fortsatte på den måten jeg så funka. Så sånn sett kan jeg forstå hvorfor folk som ikke har sett meg på mange år, og plutselig ser den nye utgaven av meg kan tro jeg bruker steroider, men dette er fordi de ikke kan noe, og en unnskyldinge for at jeg f.eks. ser større ut enn dem, som jo også trener, er selvsagt at "han må bruke steroider...". Jeg hadde uansett trent i 7 år når jeg tok meg en kur, og da følte jeg at jeg kunne kostholdsdelen, treningsdelen og steroiddelen. Hadde trossalt lest ALT om steroider i minst ett år før dette, snakket med drevne bygger på nett og i RL, og fått flust av tips om hva man kunne gjøre for å gjøre ting sikrest mulig. Selv mener jeg at dersom man velger å begynne på steroider, så bør man vente til man har nådd til naturlige maximun og rett og slett ikke kommer lenger naturlig. Hvor dette maximumet ligger varierer selvsagt fra person til person, ut ifra gener osv, men når man har stått stille på treninga i flere år uten å klare å øke en kg i vekt eller styrke, gjort alt man kan gjøre uten å bruke dop, da vet man at man har nådd sin grense. Det er tidligst da man kan begynne å tenke på å bruke steroider. Hver og en får her ta sitt valg, men finner man ut at fordelene med å bruke det er større enn ulempente, så shit au! Å ødelegge seg på steroider er fult mulig, men sannsyligheten for å ødelegge seg på alkohol, tobakk og macDonalds er langt større, MEN de som ødelegger seg er ofte uvitende idioter av noen 16 åringer som ikke aner hva de driver med å kjøper noen piller som de ikke aner hva er av den lokale "bolern" som sier at det bare er å dytte i seg 10 av dem, og ett par av dem om dagen... Vet man derimot hva man gjør så er faren for å unngå bivirkninger svært stor. Det finnes trossalt helseprodukter, andre medikamenter osv, som tar bort så godt som alle bivirkningene man kan få av steroider. Dette koster penger, da det er mange produkter, og dyre er de også, men skal man først bruke noen tusen kroner på en kur, bør man være forberedt på å bruke like mange tusen kroner på produkter som gjør at man holder seg i form. Legesjekker er selvsagt også å anbefale, og bruk av orale steroider som dbol og anadrol (noe de fleste nybegynnere bruker) er ikke akkurat av det lureste man kan gjøre. Er man redd for sprøyter bør man gi faen i å bruke noe som helst, da det er de orale produktene som virkelig kan gjøre skaden stor. Nå er jeg langt utpå viddene her.. husker ikke engang hva poenget mitt var og jeg må løpe av gårde på en forelesning om 5 min... Når det gjelder det Synch sier her så er jeg vel enig i at det er mer juks å bruke steroider i toppidretten enn bare fordi man er hekta på bygging, men spørsmålet er jo om det å bruke dop i toppidretten kan defineres som juks når alle gjør det.. Kanskje ikke alle men så godt som alle gjør det garantert... Det være seg langrenn eller spring, eller vektløfting eller hva det skulle være... Det blir selvsagt ett ramaskrik uten sammenligning når noen blir tatt, men nå skal man være temmelig idiot, eller svært uheldig for å klare å bli tatt om man vet hva man gjør. Er det forresten dop når langrenn gutta har blodnivå som ligger helt oppunder grensen til hva som er lovlig? Det er klart dette er manipulert av leger, men de sørger for at dem holder seg under det lovlige nivået, + at det selvsagt finnes medikamenter som gjør at man kan skjule bruken av dop (var det ikke ett slikt medikament han finsken blei tatt på nå?) + at det finnes preparater som er umulig å spore. F.eks. veksthormoner. Uten å nevne navn så har vi ihvertfall en kvinnelig spydkaster som ser ut som hun ihvertfall har alle tegnene på heftig vekstbruk... Men det er vel ikke dop før man blir tatt, og er man i verdenstoppen har man også de beste legene, og for å bli tatt da skal man drite seg ut! Han CJ Hunter for eksempel... ett godt eksempel på en som dreit seg ut kraftig... Mannen hadde trossalt store mengder nandrolon i seg, ett steroid som man kan spore i ca halvannet år etter inntak, og jeg tror ikke det er mulig å skjule bruken av det.... Idioti og bli tatt for noe sånt, men de færresten er så vannvittig dumme og bruker dette når de kan bruke steroider som er ute av kroppen etter en uke, vekst som ikke kan spores, og genmanipulerte steroider som ligger langt forran dopingjegerne, og er umulig å spore! Når disse engang kan spores så finner man selvsagt på nye metoder for å manipulere disse steroidene så de ikke kan bli funnet på en test... Så jeg vet ikke om jeg vil kalle sprinterne som blir tatt for dop for juksere jeg, for vi kan vel alle være enig om at samtlige på 100 meter streken i ett ol er proppfulle av både det ene og det andre, og dersom alle stiller på likt nivå så er det vel ikke juks? Men det er selvsagt værre for de lokale talentene som tror idolene deres er reine og etterhvert som de blir eldre ser at det ikke er håp for dem i det hele tatt uten bruk av noe. Det var ett program på TvNorge her i forrige uke som omhandlet det norske byggermiljøet. Jeg så ikke dette programmet, men to av norges fremste i dette miljøet, Harald Schøtt og Jostein Ødegaard hadde ihvertfall på spørsmål fra journalisten om doping svart: De visste at det var noe som het AS men de var sterkt imot det, og brukte det ikke... Jeg lurer på hvor mange som tror på dem, Harald som eier av norges fremste hormongym og Ødegaard som en 130 kg figur.... Men når Bjørn Dæhli står og sier det samme... da tror alle på han... Men det er jo en selvfølge for snille og morsomme Bjørn kunne jo aldri funnet på å jukse.. Det kunne selvsagt ikke søte (jaja ikke etter min smak..) Trine Hattestad heller, og hun må da være den eneste personen her i verden som har klart å ro seg unna en positiv testosteron prøve ved å si at det var p-pillebruk som forårsaket det, men disse store groteske byggerne... DE juger de.... Så lenge toppidretten så godt som kun dreier seg om penger, og forskjellen på å være nummer en og nummer 3 er 100 mill i banken, da vil alltid folk jukse, men det er vel det vi vil også? Tviler på at så mange av oss vil se på 100 meter løp dersom de i framtiden plutselig begynner å løpe 1 sekund dårligere enn i dag... Uansett.. jeg driter i hva folk gjør med kroppene sine, og jeg liker ikke at folk skal bestemme hva jeg skal gjøre med min! Men det gjør man i dette landet ved å sørge for at alkoholprisene er enorme så vi ikke har råd til det, røyken er så dyr at den koster meg langt mer enn kosttillskuddet jeg bruker, og nå er vel sjansen faen skjæra meg ganske stor for at de skal kriminalisere bruken av steroider... Jeg lurer på hvordan det skal funke... Den neste toppidrettsøveren som blir tatt for dop blir ikke bare utestengt i to år, men bli bura inn i ett halvt også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Jeg vil hevde at dop muskler er falske muskler. Umoralske muskler. Det som virkelig gir respekt er ekte muskler, som ikke er resultat av dop. Dop muskler er bare latterlig. Noe av det komiske er at i disse dop miljøene hvor arnold plakatene henger på veggen, er det gutta og ikke jentene dem prøver og imponere med sine muskler. Jeg skulle likt å høre ei eneste dame si at det var noe godt å ha ett tungt steroid beist på 140 kg liggende oppå seg. Jeg klarer ikke å dy meg for du sier så mye dumt... "Jeg vil hevde at dop muskler er falske muskler." Du vil hevde? Dvs, etter DITT syn så er det falske muskler? Hvordan går det ann å si at etter DITT syn så er musklene falske? Vil det si at dersom du mener at en stein ikke er en stein så er det rett og slett ikke en stein fordi DU mener det? Vel muskler fra steroider er ikke annerledes ifra muskler man får reint, dette er ikke noe jeg har funnet på (som du sikkert kommer til å skrive) men fakta! De kommer raskere, og man mister de lettere, men når de er der går det ikke ann å se forskjell på dem og en rein person sin muskler. "Umoralske muskler." Umoralska iforhold til hvem? Man lurer trossalt ingen andre enn seg selv, og man gjør ikke så man selv får fordeler framfor andre (med mindre man driver idrett). "Det som virkelig gir respekt er ekte muskler, som ikke er resultat av dop." Det er klart det gir respekt, men muskler kan aldri være en følge av dop. Dopbruken, uansett hva man bruker vil gi minimale resultater iforhold til hva en som har greie på kost og trening kan klare å åpne. Dop-bruken er ett virkemiddel for å kunne vokse, men det er langt fra det viktigste. Det viktigste er 1. kosten 2. Treningen 3.Hvilen 4. Medkikamenter, men disse vil ikke gjøre noe annet for deg enn å gi deg noen kg ekstra med vann, og kanskje litt økt styrke som man mister etter kuren så sant man ikke gjør 1), 2) og 3) riktig! Dessuten hvordan vet du hva som er ekte muskler? Du ville garantert trodd at jeg brukte steroider for 2 år siden når jeg ikke hadde brukt noe enda? De fleste gjorde det, og ihvertfall de som ikke kjente meg? Så hvordan ser du dette? Fordi en person sier til deg at "jeg er garanter rein" og du har ikke sett noen personlighets forandringer hos fyren, ingen kviser, ikke noe vann i tryne osv? Da tror du han? Vel.. Ingen av mine venner vet at jeg har brukt steroider. Det er ingen som har sett noe tegn til det på meg, ingen kviser, ingen personlighetsforstyrrelser (som du så hardnakket påpeker at kommer..), ingen aggresjon til tross for en del alkoholkonsum selv på kur... De eneste som vet at jeg har brukt noe er folk jeg kjenner på nettet, her og på et annet disskusjonforum som omhandler blandt annet dop. Det er rart de ikke ser det på meg? Jeg er trossalt større enn gjennomsnittet.... Tror ikke du er den rette til å klare å avgjøre hvor langt man kan komme uten dop.. Jeg har en kompiss som løfter 200 kg i benken og rimelig sikkert er rein! De fleste ville trodd at denne mannen brukte steroider dersom han ikke var en kjent idrettsutøver. "Dop muskler er bare latterlig." Hvorfor det? Fordi noen pga det får bedre resultater enn deg? Er det fordi det er skadelig? Isåfall er vel tobakk, alkohol og kebab også latterlig da dette er langt farligere enn steroider... Jeg tviler på at jeg ser deg i en disskusjon om kebab engang fordi det er "latterlig" å spise det, fordi man kan bli feit av det, få høyt blodtrykk, høyt kolestrol og stryke med av hjerteinnfarkt... "Noe av det komiske er at i disse dop miljøene hvor arnold plakatene henger på veggen, er det gutta og ikke jentene dem prøver og imponere med sine muskler." Jeg tror ikke noen legger 24 timer i døgnet sitt i å drive med bygging for å imponere gutter. Ikke for å imponere jenter heller, men fordi det er en livstil som de har falt noe innihelvete for. Det finnes vel knapt noen idrettsutøver i verden som må legge like mange timer om døgnet i trening, kosthold og hvile som byggere på høyt nivå. Det er imotsetning til hva du tror ikke bare å dytte i seg noen piller om dagen, og sette noen injeksjoner i uka. De som gjør dette for å få damer er dumme 18 åringer som ikke vet bedre og tror at veien til å få seg ett nummer er å ta seg bra ut på stranda, og for å gjøre det kan man like gjerne trene i 2 mnd på steroider som 5 år uten... De tar feil, da bygging, selv med steroider er noe som tar fryktelig lang tid, og er man ikke tålmodig kan man bare gi faen i denne livstilen. "Jeg skulle likt å høre ei eneste dame si at det var noe godt å ha ett tungt steroid beist på 140 kg liggende oppå seg." Det er det eneste du har sagt i noen innlegg her som jeg er enig i! Jeg lurer også på hvordan i hælvete hun søte Marion Jones kan kan klare å fullføre ett samleie med denne svære mannen av en kulestøter hun er sammen med... MEN tror du alle steroidbrukere ser sånn ut? Hva med gutta i Chippendales? Tror det er mange jenter som gjerne skulle hatt dem over seg, og de bruker mye steroider! De har til og med innrømmet det selv! Hva med fitness gutter? Etter min mening finnes det ingen penere mannekropper enn disse gutta sine, og hvis du tror fitnessgutta, selv de i Norge ikke bruker store mengder dop så tar du skammelig feil.... Jeg kjenner folk i miljøet og dop-bruken der er nesten på samme nivå som i byggingen, eneste forskjellen er at de trener og spiser annerledes fordi de har andre mål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Jeg klarer ikke å dy meg for du sier så mye dumt... "Jeg vil hevde at dop muskler er falske muskler." Du vil hevde? Dvs, etter DITT syn så er det falske muskler? Hvordan går det ann å si at etter DITT syn så er musklene falske? Vil det si at dersom du mener at en stein ikke er en stein så er det rett og slett ikke en stein fordi DU mener det? Vel muskler fra steroider er ikke annerledes ifra muskler man får reint, dette er ikke noe jeg har funnet på (som du sikkert kommer til å skrive) men fakta! De kommer raskere, og man mister de lettere, men når de er der går det ikke ann å se forskjell på dem og en rein person sin muskler. "Umoralske muskler." Umoralska iforhold til hvem? Man lurer trossalt ingen andre enn seg selv, og man gjør ikke så man selv får fordeler framfor andre (med mindre man driver idrett). "Det som virkelig gir respekt er ekte muskler, som ikke er resultat av dop." Det er klart det gir respekt, men muskler kan aldri være en følge av dop. Dopbruken, uansett hva man bruker vil gi minimale resultater iforhold til hva en som har greie på kost og trening kan klare å åpne. Dop-bruken er ett virkemiddel for å kunne vokse, men det er langt fra det viktigste. Det viktigste er 1. kosten 2. Treningen 3.Hvilen 4. Medkikamenter, men disse vil ikke gjøre noe annet for deg enn å gi deg noen kg ekstra med vann, og kanskje litt økt styrke som man mister etter kuren så sant man ikke gjør 1), 2) og 3) riktig! Dessuten hvordan vet du hva som er ekte muskler? Du ville garantert trodd at jeg brukte steroider for 2 år siden når jeg ikke hadde brukt noe enda? De fleste gjorde det, og ihvertfall de som ikke kjente meg? Så hvordan ser du dette? Fordi en person sier til deg at "jeg er garanter rein" og du har ikke sett noen personlighets forandringer hos fyren, ingen kviser, ikke noe vann i tryne osv? Da tror du han? Vel.. Ingen av mine venner vet at jeg har brukt steroider. Det er ingen som har sett noe tegn til det på meg, ingen kviser, ingen personlighetsforstyrrelser (som du så hardnakket påpeker at kommer..), ingen aggresjon til tross for en del alkoholkonsum selv på kur... De eneste som vet at jeg har brukt noe er folk jeg kjenner på nettet, her og på et annet disskusjonforum som omhandler blandt annet dop. Det er rart de ikke ser det på meg? Jeg er trossalt større enn gjennomsnittet.... Tror ikke du er den rette til å klare å avgjøre hvor langt man kan komme uten dop.. Jeg har en kompiss som løfter 200 kg i benken og rimelig sikkert er rein! De fleste ville trodd at denne mannen brukte steroider dersom han ikke var en kjent idrettsutøver. "Dop muskler er bare latterlig." Hvorfor det? Fordi noen pga det får bedre resultater enn deg? Er det fordi det er skadelig? Isåfall er vel tobakk, alkohol og kebab også latterlig da dette er langt farligere enn steroider... Jeg tviler på at jeg ser deg i en disskusjon om kebab engang fordi det er "latterlig" å spise det, fordi man kan bli feit av det, få høyt blodtrykk, høyt kolestrol og stryke med av hjerteinnfarkt... "Noe av det komiske er at i disse dop miljøene hvor arnold plakatene henger på veggen, er det gutta og ikke jentene dem prøver og imponere med sine muskler." Jeg tror ikke noen legger 24 timer i døgnet sitt i å drive med bygging for å imponere gutter. Ikke for å imponere jenter heller, men fordi det er en livstil som de har falt noe innihelvete for. Det finnes vel knapt noen idrettsutøver i verden som må legge like mange timer om døgnet i trening, kosthold og hvile som byggere på høyt nivå. Det er imotsetning til hva du tror ikke bare å dytte i seg noen piller om dagen, og sette noen injeksjoner i uka. De som gjør dette for å få damer er dumme 18 åringer som ikke vet bedre og tror at veien til å få seg ett nummer er å ta seg bra ut på stranda, og for å gjøre det kan man like gjerne trene i 2 mnd på steroider som 5 år uten... De tar feil, da bygging, selv med steroider er noe som tar fryktelig lang tid, og er man ikke tålmodig kan man bare gi faen i denne livstilen. "Jeg skulle likt å høre ei eneste dame si at det var noe godt å ha ett tungt steroid beist på 140 kg liggende oppå seg." Det er det eneste du har sagt i noen innlegg her som jeg er enig i! Jeg lurer også på hvordan i hælvete hun søte Marion Jones kan kan klare å fullføre ett samleie med denne svære mannen av en kulestøter hun er sammen med... MEN tror du alle steroidbrukere ser sånn ut? Hva med gutta i Chippendales? Tror det er mange jenter som gjerne skulle hatt dem over seg, og de bruker mye steroider! De har til og med innrømmet det selv! Hva med fitness gutter? Etter min mening finnes det ingen penere mannekropper enn disse gutta sine, og hvis du tror fitnessgutta, selv de i Norge ikke bruker store mengder dop så tar du skammelig feil.... Jeg kjenner folk i miljøet og dop-bruken der er nesten på samme nivå som i byggingen, eneste forskjellen er at de trener og spiser annerledes fordi de har andre mål. Og.. ikke kom men noen argumenter igjen om at det jeg sier er latterlig og alle ler av det.. Av de disskusjonene jeg og du har hatt nå så er det trossalt du som har framstått som den latterlige, og om du ikke ser det selv så se på responsen da... Selv hardbarka AS motstandere her har droppet å støtte innleggene dine, mens mange som IKKE bruker steroider her har støttet mine... Så kom med noen bedre argumenter enn det for engangs skylde, det er trossalt ikke mulig å disskutere disse dårlige påstandene dine uten at du forteller hvorfor det er sånn.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 22. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2001 Du har vel allerede nevnt hvem du har det akademiske partnerskapet med, så vidt jeg har fått med meg..? Og jeg er heeelt enig med deg i dette med passiv hverdag for barn etc. MEN, det er jo ikke det vi diskuterer nå?? Det er jo tross alt ikke tiåringer som doper seg rundt omkring i kjellerne (men enkelte av dem har nok dessverre prøvd mye av det andre helsenedbrytende vi har å by på i verden i dag..). Og dop uten trening gir vel heller dårlig effekt, uansett. Nei... ikke Pella. Han har jeg jobbet sammen med bare en gang med eksentrisk trening, kjenner ikke han så godt... :-) Nei du barn i aktivitet hadde vel ikke så mye med saken å gjøre, var trøtt når jeg skrev det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runar74 Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Og.. ikke kom men noen argumenter igjen om at det jeg sier er latterlig og alle ler av det.. Av de disskusjonene jeg og du har hatt nå så er det trossalt du som har framstått som den latterlige, og om du ikke ser det selv så se på responsen da... Selv hardbarka AS motstandere her har droppet å støtte innleggene dine, mens mange som IKKE bruker steroider her har støttet mine... Så kom med noen bedre argumenter enn det for engangs skylde, det er trossalt ikke mulig å disskutere disse dårlige påstandene dine uten at du forteller hvorfor det er sånn.. Hehe, jeg visste du ville fyre deg opp og blafre med halen. Husker en gammel tråd i gamle dager, husker hvordan du hissa deg opp over at noen hadde kaldt steroidmuskler for falske muskler i en avis artikkel. Det er morsomt å se hvor dum du tror jeg er. Det sier ganske mye om deg. Jeg er enig at en steroid muskel ikke er noen fysisk dårligere muskel enn en naturlig trent muskel. Jeg har heller aldri sagt noe annet, men du misforstår tydeligvis hva jeg mener, som du har gjort i dine fleste innlegg. Du tror vel jeg mener at en muskel bygd på steroider ikke er like sterk som en "naturlig" bygd muskel. Når noen har brukt juks som steroider, syns jeg godt at jeg kan kalle musklene for falske og kalle dem som bruker dem for juksemakere. Jeg syns også det er umoralsk og jukse. Håper du forstår nå.... Og jeg skal være enig med deg at det kan være vanskelig å se om noen har dopet seg. Ellers vil jeg si at mitt eget mål for treningen er å ha en passe brukbar fitness kropp... 75 kg, med lav fettprosent...Heldivis trenger jeg ikke steroider for å klare det. Jeg anbefaler deg og tolke litt bedre hva andre mener, før du starter og slå deg på brystkassa di og rope jungelskrik, mens du skriver svar her i den tro at jeg mener noe helt annet enn det jeg gjør... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Jeg er uenig i en del av det du sier, selv om du sikkert bevisst har satt litt på spissen. Du har trent i 10 år sier du, tydligvis med bra resultater, men du sier at noen kunne klart det samme med steroider på 10 uker, og det er bullshit. Det er trossalt ikke bare å dytte i seg steroider og se ut som Arnold. Det viktigste UANSETT hvor mye steroider du bruker er kostholdet, etter det kommer treningen, hvilen og til sist steroidene. Etter 3 års trening så hadde jeg gått opp fra pinglete 55 kg til kraftige 90 kg. Litt mer fett, og vokst litt i høyden, men det var ikke en skjel som trodde jeg var rein.. Jeg hørte til og med historier om hvem jeg hadde kjøpt steroider av (han som hadde spredd den løgnen blei forresten satt på plass litt skikkelig, noe som jo selvsagt forsterket inntrykket av meg som en aggresiv "boler" På begynnelsen tok jeg dette som ett kompliment, men etterhvert blei det direkte plagsomt. Flertallet vi ser på helsestudioer trener mer enn meg! De går inn og ut der hver jævla dag, trener to timers økter og aner ikke hva de driver med noe som resulterer i dårlige, eller ingen resultater. Men de tror de sliter, og da er det klart at de tror at jeg, som går inn og bruker MAKS 45 min på økta, 4 ganger i uka, og jeg vokser, noe som betyr at jeg selvsagt må gå på steroider... Hadde folk satt seg ned å lært litt elementære kunnskaper om trening og kosthold når de først bruker mange timer i uka på å trene, så ville de fått mye bedre resultater enn de får idag, og flertallet ville helt sikker vært større enn den gjennomstnittlige idioten av en 18 åring på treninga som har fått tak i noen A50 og knipser ett par av de om dagen.... Det er klart han øker, men uten å kunne kost, uten å kunne trening, og med en tanke i hue og den er å bli stor og sterk og tøff, så er vel det meste av økningene vann, og mannen mister garantert så godt som alt en mnd etter kuren, og mannen har sikkert heller ikke hørt om clomid så testosteronproduksjonen hans er på bånn, han blir impotene, deppa (hjernen trenger trossalt testosteron for å fungere), samtidig som han raser ned i vekt noe som forsterker depresjonen ytterligere... Sånne folk er de som ødelegger seg på steroider, kanskje han også gjør noe dumt og havner i avisa og steroidene er selvsagt grunnen.. Ikke det at mannen var en idiot i utgangspunktet.. Samme som han 19 åringen som drepte og voldtok en jente nå og som visstnok gikk på steroider.. Det er klart steroidene da har skylden, det at mannen hadde rundt 50 i IQ, er på grensen til tilbakestående og såvidt strafferettslig tilgregnlig er mindre interessant for media. Jeg eier ikke gener iforhold til å bli stor, jeg har alltid vært blant de mest pinglete i klassen, men fra første dag jeg begynte å trene som 17 åring var jeg hekta, og når jeg er hekta på noe leser jeg alt jeg kan komme over om det jeg driver med! Derfor lærte jeg fort, prøvde og feilet etter forskjellige råd jeg fikk, fant ut hva som passet for meg og fortsatte på den måten jeg så funka. Så sånn sett kan jeg forstå hvorfor folk som ikke har sett meg på mange år, og plutselig ser den nye utgaven av meg kan tro jeg bruker steroider, men dette er fordi de ikke kan noe, og en unnskyldinge for at jeg f.eks. ser større ut enn dem, som jo også trener, er selvsagt at "han må bruke steroider...". Jeg hadde uansett trent i 7 år når jeg tok meg en kur, og da følte jeg at jeg kunne kostholdsdelen, treningsdelen og steroiddelen. Hadde trossalt lest ALT om steroider i minst ett år før dette, snakket med drevne bygger på nett og i RL, og fått flust av tips om hva man kunne gjøre for å gjøre ting sikrest mulig. Selv mener jeg at dersom man velger å begynne på steroider, så bør man vente til man har nådd til naturlige maximun og rett og slett ikke kommer lenger naturlig. Hvor dette maximumet ligger varierer selvsagt fra person til person, ut ifra gener osv, men når man har stått stille på treninga i flere år uten å klare å øke en kg i vekt eller styrke, gjort alt man kan gjøre uten å bruke dop, da vet man at man har nådd sin grense. Det er tidligst da man kan begynne å tenke på å bruke steroider. Hver og en får her ta sitt valg, men finner man ut at fordelene med å bruke det er større enn ulempente, så shit au! Å ødelegge seg på steroider er fult mulig, men sannsyligheten for å ødelegge seg på alkohol, tobakk og macDonalds er langt større, MEN de som ødelegger seg er ofte uvitende idioter av noen 16 åringer som ikke aner hva de driver med å kjøper noen piller som de ikke aner hva er av den lokale "bolern" som sier at det bare er å dytte i seg 10 av dem, og ett par av dem om dagen... Vet man derimot hva man gjør så er faren for å unngå bivirkninger svært stor. Det finnes trossalt helseprodukter, andre medikamenter osv, som tar bort så godt som alle bivirkningene man kan få av steroider. Dette koster penger, da det er mange produkter, og dyre er de også, men skal man først bruke noen tusen kroner på en kur, bør man være forberedt på å bruke like mange tusen kroner på produkter som gjør at man holder seg i form. Legesjekker er selvsagt også å anbefale, og bruk av orale steroider som dbol og anadrol (noe de fleste nybegynnere bruker) er ikke akkurat av det lureste man kan gjøre. Er man redd for sprøyter bør man gi faen i å bruke noe som helst, da det er de orale produktene som virkelig kan gjøre skaden stor. Nå er jeg langt utpå viddene her.. husker ikke engang hva poenget mitt var og jeg må løpe av gårde på en forelesning om 5 min... Når det gjelder det Synch sier her så er jeg vel enig i at det er mer juks å bruke steroider i toppidretten enn bare fordi man er hekta på bygging, men spørsmålet er jo om det å bruke dop i toppidretten kan defineres som juks når alle gjør det.. Kanskje ikke alle men så godt som alle gjør det garantert... Det være seg langrenn eller spring, eller vektløfting eller hva det skulle være... Det blir selvsagt ett ramaskrik uten sammenligning når noen blir tatt, men nå skal man være temmelig idiot, eller svært uheldig for å klare å bli tatt om man vet hva man gjør. Er det forresten dop når langrenn gutta har blodnivå som ligger helt oppunder grensen til hva som er lovlig? Det er klart dette er manipulert av leger, men de sørger for at dem holder seg under det lovlige nivået, + at det selvsagt finnes medikamenter som gjør at man kan skjule bruken av dop (var det ikke ett slikt medikament han finsken blei tatt på nå?) + at det finnes preparater som er umulig å spore. F.eks. veksthormoner. Uten å nevne navn så har vi ihvertfall en kvinnelig spydkaster som ser ut som hun ihvertfall har alle tegnene på heftig vekstbruk... Men det er vel ikke dop før man blir tatt, og er man i verdenstoppen har man også de beste legene, og for å bli tatt da skal man drite seg ut! Han CJ Hunter for eksempel... ett godt eksempel på en som dreit seg ut kraftig... Mannen hadde trossalt store mengder nandrolon i seg, ett steroid som man kan spore i ca halvannet år etter inntak, og jeg tror ikke det er mulig å skjule bruken av det.... Idioti og bli tatt for noe sånt, men de færresten er så vannvittig dumme og bruker dette når de kan bruke steroider som er ute av kroppen etter en uke, vekst som ikke kan spores, og genmanipulerte steroider som ligger langt forran dopingjegerne, og er umulig å spore! Når disse engang kan spores så finner man selvsagt på nye metoder for å manipulere disse steroidene så de ikke kan bli funnet på en test... Så jeg vet ikke om jeg vil kalle sprinterne som blir tatt for dop for juksere jeg, for vi kan vel alle være enig om at samtlige på 100 meter streken i ett ol er proppfulle av både det ene og det andre, og dersom alle stiller på likt nivå så er det vel ikke juks? Men det er selvsagt værre for de lokale talentene som tror idolene deres er reine og etterhvert som de blir eldre ser at det ikke er håp for dem i det hele tatt uten bruk av noe. Det var ett program på TvNorge her i forrige uke som omhandlet det norske byggermiljøet. Jeg så ikke dette programmet, men to av norges fremste i dette miljøet, Harald Schøtt og Jostein Ødegaard hadde ihvertfall på spørsmål fra journalisten om doping svart: De visste at det var noe som het AS men de var sterkt imot det, og brukte det ikke... Jeg lurer på hvor mange som tror på dem, Harald som eier av norges fremste hormongym og Ødegaard som en 130 kg figur.... Men når Bjørn Dæhli står og sier det samme... da tror alle på han... Men det er jo en selvfølge for snille og morsomme Bjørn kunne jo aldri funnet på å jukse.. Det kunne selvsagt ikke søte (jaja ikke etter min smak..) Trine Hattestad heller, og hun må da være den eneste personen her i verden som har klart å ro seg unna en positiv testosteron prøve ved å si at det var p-pillebruk som forårsaket det, men disse store groteske byggerne... DE juger de.... Så lenge toppidretten så godt som kun dreier seg om penger, og forskjellen på å være nummer en og nummer 3 er 100 mill i banken, da vil alltid folk jukse, men det er vel det vi vil også? Tviler på at så mange av oss vil se på 100 meter løp dersom de i framtiden plutselig begynner å løpe 1 sekund dårligere enn i dag... Uansett.. jeg driter i hva folk gjør med kroppene sine, og jeg liker ikke at folk skal bestemme hva jeg skal gjøre med min! Men det gjør man i dette landet ved å sørge for at alkoholprisene er enorme så vi ikke har råd til det, røyken er så dyr at den koster meg langt mer enn kosttillskuddet jeg bruker, og nå er vel sjansen faen skjæra meg ganske stor for at de skal kriminalisere bruken av steroider... Jeg lurer på hvordan det skal funke... Den neste toppidrettsøveren som blir tatt for dop blir ikke bare utestengt i to år, men bli bura inn i ett halvt også? laaangt innlegg du hadde Bare så du ikke missforstår meg så mente jeg at det var _urettferdig_ for de som har lyst til å kjempe i toppen(feks en ungdom på 18-19 år som har drøm om å bli verdensmester)at de må rimlig sikkert ty til doping for å noen gang klare å nå igjen dem som allerede bruker dop i toppen. OG urettferdig for de få som kanskje har vært så heldige at de har klart å kvalifisere seg som rene. Men, som jeg sa, nå er stort sett alle på et eller annet. Så da stiller dem med samme grunnlag nå som før, men med evt. bivirkninger på kjøpet... dumt spør du meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 laaangt innlegg du hadde Bare så du ikke missforstår meg så mente jeg at det var _urettferdig_ for de som har lyst til å kjempe i toppen(feks en ungdom på 18-19 år som har drøm om å bli verdensmester)at de må rimlig sikkert ty til doping for å noen gang klare å nå igjen dem som allerede bruker dop i toppen. OG urettferdig for de få som kanskje har vært så heldige at de har klart å kvalifisere seg som rene. Men, som jeg sa, nå er stort sett alle på et eller annet. Så da stiller dem med samme grunnlag nå som før, men med evt. bivirkninger på kjøpet... dumt spør du meg! Ja, det var ny rekord i langt innlegg tror jeg Men det er jeg enig i! Det er klart det er urettferdig for unge talenter, samt enorme talenter som har kommet langt uten steroider å skulle miste de beste plassene fordi de fleste andre jukser... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bicepsxl Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Hehe, jeg visste du ville fyre deg opp og blafre med halen. Husker en gammel tråd i gamle dager, husker hvordan du hissa deg opp over at noen hadde kaldt steroidmuskler for falske muskler i en avis artikkel. Det er morsomt å se hvor dum du tror jeg er. Det sier ganske mye om deg. Jeg er enig at en steroid muskel ikke er noen fysisk dårligere muskel enn en naturlig trent muskel. Jeg har heller aldri sagt noe annet, men du misforstår tydeligvis hva jeg mener, som du har gjort i dine fleste innlegg. Du tror vel jeg mener at en muskel bygd på steroider ikke er like sterk som en "naturlig" bygd muskel. Når noen har brukt juks som steroider, syns jeg godt at jeg kan kalle musklene for falske og kalle dem som bruker dem for juksemakere. Jeg syns også det er umoralsk og jukse. Håper du forstår nå.... Og jeg skal være enig med deg at det kan være vanskelig å se om noen har dopet seg. Ellers vil jeg si at mitt eget mål for treningen er å ha en passe brukbar fitness kropp... 75 kg, med lav fettprosent...Heldivis trenger jeg ikke steroider for å klare det. Jeg anbefaler deg og tolke litt bedre hva andre mener, før du starter og slå deg på brystkassa di og rope jungelskrik, mens du skriver svar her i den tro at jeg mener noe helt annet enn det jeg gjør... Det er vel ingen i verden som trenger as for å ha en kropp på 75 kg, bra du er fornøyd hvertfall. http://www.tren-hardt.com 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jul_hansen Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Må si jeg stort sett er enig med deg. At du har fått resultat uten bruk av AAS er jo selvsagt noe å være stolt av. Jeg er også enig i at det i konkurranse sammenheng er juks å bruke AAS. Men når jeg går på et helsestudio for å trene kjønner jeg ikke at noen kan kalle det juks om jeg skulle finne på å bruke AAS. Ikke konkurerer jeg og det er heller ikke en lagidrett å løfte vekter. Ja, en øker rasker i muskelmasse. Men HVEM er det liksom en har jukset ovenfor??? Alle som tror en er rein?? Også er liksom musklene falske?? De er da bygd opp av akkuratt det samme som de såkalte ekte musklene enkelte mener at de er de eneste som har. Om det er rett eller galt å ta AAS synes jeg er opp til den enkelte å vurdere. Denne avgjørelsen kommer jeg til å basere på mine egene moraler og verdier, ikke andres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.