Gjest nero Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Hehe, jeg visste du ville fyre deg opp og blafre med halen. Husker en gammel tråd i gamle dager, husker hvordan du hissa deg opp over at noen hadde kaldt steroidmuskler for falske muskler i en avis artikkel. Det er morsomt å se hvor dum du tror jeg er. Det sier ganske mye om deg. Jeg er enig at en steroid muskel ikke er noen fysisk dårligere muskel enn en naturlig trent muskel. Jeg har heller aldri sagt noe annet, men du misforstår tydeligvis hva jeg mener, som du har gjort i dine fleste innlegg. Du tror vel jeg mener at en muskel bygd på steroider ikke er like sterk som en "naturlig" bygd muskel. Når noen har brukt juks som steroider, syns jeg godt at jeg kan kalle musklene for falske og kalle dem som bruker dem for juksemakere. Jeg syns også det er umoralsk og jukse. Håper du forstår nå.... Og jeg skal være enig med deg at det kan være vanskelig å se om noen har dopet seg. Ellers vil jeg si at mitt eget mål for treningen er å ha en passe brukbar fitness kropp... 75 kg, med lav fettprosent...Heldivis trenger jeg ikke steroider for å klare det. Jeg anbefaler deg og tolke litt bedre hva andre mener, før du starter og slå deg på brystkassa di og rope jungelskrik, mens du skriver svar her i den tro at jeg mener noe helt annet enn det jeg gjør... Ved det inlegget du nettopp skrev syns jeg det mer virket som du prøvde å redde skinnet ditt enn å være saklig/objektiv! Samma for meg om du vil stå hardnakket på dine argumenter, men du taper denne her! Syns SierDuDet's inlegg over her var ett av de beste jeg har lest på lang tid! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nero Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Hehe, jeg visste du ville fyre deg opp og blafre med halen. Husker en gammel tråd i gamle dager, husker hvordan du hissa deg opp over at noen hadde kaldt steroidmuskler for falske muskler i en avis artikkel. Det er morsomt å se hvor dum du tror jeg er. Det sier ganske mye om deg. Jeg er enig at en steroid muskel ikke er noen fysisk dårligere muskel enn en naturlig trent muskel. Jeg har heller aldri sagt noe annet, men du misforstår tydeligvis hva jeg mener, som du har gjort i dine fleste innlegg. Du tror vel jeg mener at en muskel bygd på steroider ikke er like sterk som en "naturlig" bygd muskel. Når noen har brukt juks som steroider, syns jeg godt at jeg kan kalle musklene for falske og kalle dem som bruker dem for juksemakere. Jeg syns også det er umoralsk og jukse. Håper du forstår nå.... Og jeg skal være enig med deg at det kan være vanskelig å se om noen har dopet seg. Ellers vil jeg si at mitt eget mål for treningen er å ha en passe brukbar fitness kropp... 75 kg, med lav fettprosent...Heldivis trenger jeg ikke steroider for å klare det. Jeg anbefaler deg og tolke litt bedre hva andre mener, før du starter og slå deg på brystkassa di og rope jungelskrik, mens du skriver svar her i den tro at jeg mener noe helt annet enn det jeg gjør... Hei:) Klarer bare ikke helt å skjønne hvorfor du kaller det å bole seg hvis man er utenom konkurranseidrett for juks. hva er argumentet? La oss ta ett eksempel: Jeg har nettopp lært meg hele appetite of destruction albumet med Guns 'n roses på gitar. Jeg brukte et hjelpemiddel: tabliaturboka til albumet med alle gitarnotene. Har jeg dermed jukset? I "gitarmiljøene" heter det seg at man skal bruke gehør, det er liksom en intern sak blandt mange. Hadde jeg vært med i en gehørkonkurranse hvor jeg skulle tatt paradise city på gehør, og hadde smuglet inn tabben så hadde det vært juks. Men spiller jeg i en konkurranseliga for gitar? nei! Jeg spiller for egen glede. Det var framdeles en jobb for å lære alle sangene, den tekniske utførelsen av sangene (Slash er jo ganske god da), det å huske det jeg skal spille osv..... Jeg har blitt bedre på gitar av å ha lært alle sangene noe som var poenget i utgangspunktet. Har jeg dermed jukset? Jeg brukte mye mindre tid, og jeg mistet en del gehør erfaring, men hva så?? Det er akkurat det samme med en som bruker bol, han tar en snarvei, men hva så? Han konkurrerer ikke med noen andre, har han dermed jukset? Han har tatt en snarvei, og mistet erfaring som en som har bygget i 5 år for de samme musklene har, men ha har ikke bygget om kapp med noen, så hvor er da poenget?? La oss ta ett annet eksempel: Du skal på fest. Hvorfor går man på fest? Jo, for å ha det hyggelig. Så blir du tilbudt alkohol. Du vet at du ved å drikke ett par drinker vil få det enda koseligere. Du drikker drinkene. Har du dermed jukset for å få det hyggeligere? Er det en konkurranse på fest om å gjøre å ha det hyggeligst?? Mange mennersker har slike fordommer som deg mot AS og folk som bruker dem på hobbybasis. Tror det mer er et utløp for holdninger man har fått inn gjennom media (sier ikke at det er tilfellet for deg) Og så bruker du som et argument det at SierDuDet hisset seg opp over innlegget ditt. Hva så? Når du kommer med en del ting som er regelrett teit, så må det være lov. Og så prøver du å rakke ned på han som ditt forsvar...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nero Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Sant nok det at blir mer styr av det med finnene enn de på 100 meter'n. Men husk på at vi bor i Norge og ski er liksom ALT her på vintersitid, og sånn er det vel i Sverige og Finland også(kanskje ikke like ekstrremt:) Så det er vel ikke så rart om vi ikke hører så mye om den amerikanske løperen som dopa seg.. Men jeg tror nok det er fler i skisporet en han som jeg ikke klarer å huske eller skrive navnet på som doper seg. Synes det Vegard Ullvang sa var bra: "hoho nei selvfølgelig tenkte jeg aldri på dop da karriæren begynte å gå skeis". Tror faktisk aldri Vegard kunne begynt med dop, men kom ikke her å si du aldri tenkte på det a mann! Hei:) Tror det at folk/media hisser seg slik opp av at en utdøver blir tatt i doping skyldes generell dårlig innsikt. Hadde de vist at så si alle utdøvere (Ivertfall mange) de ser i internasjonale mesterskap hadde dopet seg ville nok ikke reaksjonene vært like store. Hehehe, når det gjelder Ulvang tror jeg heller ikke han dopet seg, det er bare noe med personen (ja, han er jo kul da), men ening med deg at han så klart tenkte på det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runar74 Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Hei:) Klarer bare ikke helt å skjønne hvorfor du kaller det å bole seg hvis man er utenom konkurranseidrett for juks. hva er argumentet? La oss ta ett eksempel: Jeg har nettopp lært meg hele appetite of destruction albumet med Guns 'n roses på gitar. Jeg brukte et hjelpemiddel: tabliaturboka til albumet med alle gitarnotene. Har jeg dermed jukset? I "gitarmiljøene" heter det seg at man skal bruke gehør, det er liksom en intern sak blandt mange. Hadde jeg vært med i en gehørkonkurranse hvor jeg skulle tatt paradise city på gehør, og hadde smuglet inn tabben så hadde det vært juks. Men spiller jeg i en konkurranseliga for gitar? nei! Jeg spiller for egen glede. Det var framdeles en jobb for å lære alle sangene, den tekniske utførelsen av sangene (Slash er jo ganske god da), det å huske det jeg skal spille osv..... Jeg har blitt bedre på gitar av å ha lært alle sangene noe som var poenget i utgangspunktet. Har jeg dermed jukset? Jeg brukte mye mindre tid, og jeg mistet en del gehør erfaring, men hva så?? Det er akkurat det samme med en som bruker bol, han tar en snarvei, men hva så? Han konkurrerer ikke med noen andre, har han dermed jukset? Han har tatt en snarvei, og mistet erfaring som en som har bygget i 5 år for de samme musklene har, men ha har ikke bygget om kapp med noen, så hvor er da poenget?? La oss ta ett annet eksempel: Du skal på fest. Hvorfor går man på fest? Jo, for å ha det hyggelig. Så blir du tilbudt alkohol. Du vet at du ved å drikke ett par drinker vil få det enda koseligere. Du drikker drinkene. Har du dermed jukset for å få det hyggeligere? Er det en konkurranse på fest om å gjøre å ha det hyggeligst?? Mange mennersker har slike fordommer som deg mot AS og folk som bruker dem på hobbybasis. Tror det mer er et utløp for holdninger man har fått inn gjennom media (sier ikke at det er tilfellet for deg) Og så bruker du som et argument det at SierDuDet hisset seg opp over innlegget ditt. Hva så? Når du kommer med en del ting som er regelrett teit, så må det være lov. Og så prøver du å rakke ned på han som ditt forsvar...... Hei ... >Klarer bare ikke helt å skjønne >hvorfor du kaller det å bole seg >hvis man er utenom >konkurranseidrett for juks. hva er >argumentet? Vi lever i ett konkurransesamfunn med visse kroppsidealer. Jeg tror det er få som vil si at det ikke er en stor fordel i dette samfunnet å ha en bra kropp. På stranda i konkurranse med en drøss andre om de beste damene...Eller på ett utested...Pluss en mengde andre situasjoner muskler er en fordel. For noen vil det å dope seg oppleves som feil da det slett ikke er sunt, og heller ikke faller inn under det som er etisk eller moralsk forsvarlig. Om du var på audition for å spille gitar i ett band, og ble vraket, fordi en annen gitarist hadde fete armuskler som følge av dop bruk ville det være surt...Og det ville føles som om han som fikk jobben hadde jukset. Spesielt med tanke på at du kanskje hadde trena hardere enn han og var en flinkere gitarist. >La oss ta ett eksempel: Jeg har >nettopp lært meg hele appetite of >destruction albumet med Guns 'n >roses på gitar. >Jeg brukte et hjelpemiddel: >tabliaturboka til albumet med alle >gitarnotene. Har jeg dermed >jukset? Så klart du ikke har jukset, det er ingen spesielle bivirkninger, eller negative sider ved det som fratar andre ikke har samme muligheten til å gjøre det samme. >I "gitarmiljøene" heter det seg at >man skal bruke gehør, det er >liksom en intern sak blandt mange. Jeg spiller selv gitar, både en ibanez RG, en strat og en les paul av nesten samme type som slash bruker. Selv syns jeg det er lettere og bruke gehør, men dette er smak og behag. >Hadde jeg vært med i en >gehørkonkurranse hvor jeg skulle >tatt paradise city på gehør, og >hadde smuglet inn tabben så hadde >det vært juks. Det hadde vært juks, men jeg tviler på om det hadde hjulpet noe særlig alikevel. Det å spille riktige toner er jo bare minimum, det er jo ting som musikalsk feeling og timing som vil avgjøre, antageligvis vil flere uansett til å klare og spille tonene riktig. >Men spiller jeg i en >konkurranseliga for gitar? nei! >Jeg spiller for egen glede. Jeg lurer på hvordan en steroidkur ville påvirke muskulaturen i fingrene, og den tekniske ferdigheten for å spille gitar. Tenk om folk bolet for å spille fortest mulig, eller lengst mulig sammenhengende ? Det hadde vært morsomt... >Det var framdeles en jobb for å >lære alle sangene, den tekniske >utførelsen av sangene (Slash er jo >ganske god da), det å huske det >jeg skal spille osv Det var ett video opptak på www.guitar.com av hans nye band. Det har vært stille fra han veldig lenge, men nå har han visst våkna opp. >Jeg har >blitt bedre på gitar av å >ha lært >alle sangene noe som var >poenget i >utgangspunktet. Har jeg >dermed >jukset? Jeg brukte mye >mindre tid, >og jeg mistet en del >gehør >erfaring, men hva så?? Sånn jeg ser det så trenes gehøret opp ganske ubevisst, sånn at det er ikke sikkert du mista så mye. Det med gehør tror jeg også i stor grad dreier seg om å ha naturtalent. Akkurat som noen er genetiske freaker til å bygge muskler er noen utstyrt med kjempebra gehør og lange fine gitar fingre... Jeg syns ikke du har jukset, når det gjelder gitarspilling må jeg si at det er opp til gitaristen og gjøre det som føles best, selv spiller jeg etter øret fordi jeg syns det er lettest. Men det er sikkert fordi jeg har spilt piano og gitar i over 14 år og dette bare faller naturlig. Om det var en konkurranse om å spille fortest mulig ville jeg heller ikke ha jukset selv om jeg brukte en Ibanez RG, mens de andre brukte les pauler, så lenge alle brukte den gitaren de likte best for anledningen. >Det er akkurat det samme med en >som bruker bol, han tar en >snarvei, men hva så? Han >konkurrerer ikke med noen andre, >har han dermed jukset? Her er vi uenige. Som sagt før, vi lever i ett konkurranse samfunn. Størst bil, hytte, best kropp, osv... >Han har tatt en snarvei, og mistet >erfaring som en som har bygget i 5 >år for de samme musklene har, men >ha har ikke bygget om kapp med >noen, så hvor er da poenget?? Han for de samme musklene kanskje, men er mer utsatt for skader, det som kjent at sener og muskelfester ikke utvikler seg helt i takt med musklene når en boler . Så det blir ikke riktig å si at han er like fysisk solid, selv om de kanskje kan løfte det samme, eller ser like store ut. Uansett, for å svare på spørsmålet, han har ett fortrinn i den "sosiale arena" i forhold til en som har trena rent i ett år. Kanskje han ene er en ærlig Vegard Ulvang type, mens han andre var en mer tvilsom type som falt for fristelsen og bruke dop. Kanskje den fineste dama på det utestedet de var den kvelden falt for musklene til han tvilsomme fyren. Vil jeg da si at han jukset for å vinne sosialt ? Ja... Det er nemlig slik at for noen så er det, og blir utenkelig og bole. Når andre da tar snarveier så oppleves det som urettferdig. Samme om det skulle være på ett utested for å bli kjent med den flotteste dama , eller om det skulle være for å vinne 5 mila i kollen, rett før nesa på Vegard Ulvang. Så sett fra ett sosialt perspektiv vil jeg i høyeste grad si at AS er juks. >La oss ta ett annet eksempel: Du >skal på fest. Hvorfor går man på >fest? Jo, for å ha det hyggelig. >Så blir du tilbudt alkohol. Du vet >at du ved å drikke ett par drinker >vil få det enda koseligere. Du >drikker drinkene. Har du dermed >jukset for å få det hyggeligere? Alkohol er sosialt akseptert i motsetning til anabole steroider. Selv "snille gutter" drikker alkohol. For å bruke steroider må man passere en moralsk terskel, og ta med seg mange mulige bivirkninger på kjøpet. Mange er ikke villige til dette. Virkningene av å drikke noen halvlitere er ikke noe som jeg har merket som noe negativt. >Er det en konkurranse på fest om å >gjøre å ha det hyggeligst?? Du merker det kanskje ikke, men folk bedømmes i dagens samfunn i stor grad ut i fra utseende. At noen da har brukt en kur med testo, og for masse oppmerksomhet, mens noen som har trena like hardt uten, oppleves som urettferdig. > Mange >mennersker har slike >fordommer som >deg mot AS og folk >som bruker dem >på hobbybasis. >Tror det mer er et >utløp for >holdninger man har fått >inn >gjennom media (sier ikke at >det >er tilfellet for deg) Mine holdninger med AS, skyldes negative erfaringer med folk som har brukt det. Jeg var sammen med ei som ble overfalt og voldtatt av 3 bolere på vei hjem fra en fest. Etterpå banket de henne opp og lot henne ligge livløs i snøen. For meg er det ikke tvil om at steroidene var medvirkende. >Og så bruker du som et argument >det at SierDuDet hisset seg opp >over innlegget ditt. Hva så? Når >du kommer med en del ting som er >regelrett teit, så må det være lov. Jeg syns ikke det jeg sier er teit, derimot syns jeg han prakka på meg meninger jeg ikke hadde gitt utrykk for at jeg har. Kanskje fordi han har fordommer mot folk som er motstandere av AS. Du må gjerne tro alt han sier hvis du vil. Jeg har tilgode og høre om noen som er enig med meg... >Og så prøver du å rakke ned på han >som ditt forsvar...... Det er helt feil, jeg prøver bare å beskrive hvordan han oppfører seg, riktignok satt litt på spissen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runar74 Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Ved det inlegget du nettopp skrev syns jeg det mer virket som du prøvde å redde skinnet ditt enn å være saklig/objektiv! Samma for meg om du vil stå hardnakket på dine argumenter, men du taper denne her! Syns SierDuDet's inlegg over her var ett av de beste jeg har lest på lang tid! Hans innlegg er fryktelig subjektivt. Hadde jeg sagt at 2+2 = 4 Kunne han fått det til å høres ut som jeg sa at 2+2 = 5 Det ville være dumt og jeg skulle forsvare meninger jeg ikke har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nero Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Hei ... >Klarer bare ikke helt å skjønne >hvorfor du kaller det å bole seg >hvis man er utenom >konkurranseidrett for juks. hva er >argumentet? Vi lever i ett konkurransesamfunn med visse kroppsidealer. Jeg tror det er få som vil si at det ikke er en stor fordel i dette samfunnet å ha en bra kropp. På stranda i konkurranse med en drøss andre om de beste damene...Eller på ett utested...Pluss en mengde andre situasjoner muskler er en fordel. For noen vil det å dope seg oppleves som feil da det slett ikke er sunt, og heller ikke faller inn under det som er etisk eller moralsk forsvarlig. Om du var på audition for å spille gitar i ett band, og ble vraket, fordi en annen gitarist hadde fete armuskler som følge av dop bruk ville det være surt...Og det ville føles som om han som fikk jobben hadde jukset. Spesielt med tanke på at du kanskje hadde trena hardere enn han og var en flinkere gitarist. >La oss ta ett eksempel: Jeg har >nettopp lært meg hele appetite of >destruction albumet med Guns 'n >roses på gitar. >Jeg brukte et hjelpemiddel: >tabliaturboka til albumet med alle >gitarnotene. Har jeg dermed >jukset? Så klart du ikke har jukset, det er ingen spesielle bivirkninger, eller negative sider ved det som fratar andre ikke har samme muligheten til å gjøre det samme. >I "gitarmiljøene" heter det seg at >man skal bruke gehør, det er >liksom en intern sak blandt mange. Jeg spiller selv gitar, både en ibanez RG, en strat og en les paul av nesten samme type som slash bruker. Selv syns jeg det er lettere og bruke gehør, men dette er smak og behag. >Hadde jeg vært med i en >gehørkonkurranse hvor jeg skulle >tatt paradise city på gehør, og >hadde smuglet inn tabben så hadde >det vært juks. Det hadde vært juks, men jeg tviler på om det hadde hjulpet noe særlig alikevel. Det å spille riktige toner er jo bare minimum, det er jo ting som musikalsk feeling og timing som vil avgjøre, antageligvis vil flere uansett til å klare og spille tonene riktig. >Men spiller jeg i en >konkurranseliga for gitar? nei! >Jeg spiller for egen glede. Jeg lurer på hvordan en steroidkur ville påvirke muskulaturen i fingrene, og den tekniske ferdigheten for å spille gitar. Tenk om folk bolet for å spille fortest mulig, eller lengst mulig sammenhengende ? Det hadde vært morsomt... >Det var framdeles en jobb for å >lære alle sangene, den tekniske >utførelsen av sangene (Slash er jo >ganske god da), det å huske det >jeg skal spille osv Det var ett video opptak på www.guitar.com av hans nye band. Det har vært stille fra han veldig lenge, men nå har han visst våkna opp. >Jeg har >blitt bedre på gitar av å >ha lært >alle sangene noe som var >poenget i >utgangspunktet. Har jeg >dermed >jukset? Jeg brukte mye >mindre tid, >og jeg mistet en del >gehør >erfaring, men hva så?? Sånn jeg ser det så trenes gehøret opp ganske ubevisst, sånn at det er ikke sikkert du mista så mye. Det med gehør tror jeg også i stor grad dreier seg om å ha naturtalent. Akkurat som noen er genetiske freaker til å bygge muskler er noen utstyrt med kjempebra gehør og lange fine gitar fingre... Jeg syns ikke du har jukset, når det gjelder gitarspilling må jeg si at det er opp til gitaristen og gjøre det som føles best, selv spiller jeg etter øret fordi jeg syns det er lettest. Men det er sikkert fordi jeg har spilt piano og gitar i over 14 år og dette bare faller naturlig. Om det var en konkurranse om å spille fortest mulig ville jeg heller ikke ha jukset selv om jeg brukte en Ibanez RG, mens de andre brukte les pauler, så lenge alle brukte den gitaren de likte best for anledningen. >Det er akkurat det samme med en >som bruker bol, han tar en >snarvei, men hva så? Han >konkurrerer ikke med noen andre, >har han dermed jukset? Her er vi uenige. Som sagt før, vi lever i ett konkurranse samfunn. Størst bil, hytte, best kropp, osv... >Han har tatt en snarvei, og mistet >erfaring som en som har bygget i 5 >år for de samme musklene har, men >ha har ikke bygget om kapp med >noen, så hvor er da poenget?? Han for de samme musklene kanskje, men er mer utsatt for skader, det som kjent at sener og muskelfester ikke utvikler seg helt i takt med musklene når en boler . Så det blir ikke riktig å si at han er like fysisk solid, selv om de kanskje kan løfte det samme, eller ser like store ut. Uansett, for å svare på spørsmålet, han har ett fortrinn i den "sosiale arena" i forhold til en som har trena rent i ett år. Kanskje han ene er en ærlig Vegard Ulvang type, mens han andre var en mer tvilsom type som falt for fristelsen og bruke dop. Kanskje den fineste dama på det utestedet de var den kvelden falt for musklene til han tvilsomme fyren. Vil jeg da si at han jukset for å vinne sosialt ? Ja... Det er nemlig slik at for noen så er det, og blir utenkelig og bole. Når andre da tar snarveier så oppleves det som urettferdig. Samme om det skulle være på ett utested for å bli kjent med den flotteste dama , eller om det skulle være for å vinne 5 mila i kollen, rett før nesa på Vegard Ulvang. Så sett fra ett sosialt perspektiv vil jeg i høyeste grad si at AS er juks. >La oss ta ett annet eksempel: Du >skal på fest. Hvorfor går man på >fest? Jo, for å ha det hyggelig. >Så blir du tilbudt alkohol. Du vet >at du ved å drikke ett par drinker >vil få det enda koseligere. Du >drikker drinkene. Har du dermed >jukset for å få det hyggeligere? Alkohol er sosialt akseptert i motsetning til anabole steroider. Selv "snille gutter" drikker alkohol. For å bruke steroider må man passere en moralsk terskel, og ta med seg mange mulige bivirkninger på kjøpet. Mange er ikke villige til dette. Virkningene av å drikke noen halvlitere er ikke noe som jeg har merket som noe negativt. >Er det en konkurranse på fest om å >gjøre å ha det hyggeligst?? Du merker det kanskje ikke, men folk bedømmes i dagens samfunn i stor grad ut i fra utseende. At noen da har brukt en kur med testo, og for masse oppmerksomhet, mens noen som har trena like hardt uten, oppleves som urettferdig. > Mange >mennersker har slike >fordommer som >deg mot AS og folk >som bruker dem >på hobbybasis. >Tror det mer er et >utløp for >holdninger man har fått >inn >gjennom media (sier ikke at >det >er tilfellet for deg) Mine holdninger med AS, skyldes negative erfaringer med folk som har brukt det. Jeg var sammen med ei som ble overfalt og voldtatt av 3 bolere på vei hjem fra en fest. Etterpå banket de henne opp og lot henne ligge livløs i snøen. For meg er det ikke tvil om at steroidene var medvirkende. >Og så bruker du som et argument >det at SierDuDet hisset seg opp >over innlegget ditt. Hva så? Når >du kommer med en del ting som er >regelrett teit, så må det være lov. Jeg syns ikke det jeg sier er teit, derimot syns jeg han prakka på meg meninger jeg ikke hadde gitt utrykk for at jeg har. Kanskje fordi han har fordommer mot folk som er motstandere av AS. Du må gjerne tro alt han sier hvis du vil. Jeg har tilgode og høre om noen som er enig med meg... >Og så prøver du å rakke ned på han >som ditt forsvar...... Det er helt feil, jeg prøver bare å beskrive hvordan han oppfører seg, riktignok satt litt på spissen. Hei ... >Klarer bare ikke helt å skjønne >hvorfor du kaller det å bole seg >hvis man er utenom >konkurranseidrett for juks. hva er >argumentet? Vi lever i ett konkurransesamfunn med visse kroppsidealer. Jeg tror det er få som vil si at det ikke er en stor fordel i dette samfunnet å ha en bra kropp. > Steroider kommer i andre rekke (først: kosthold og trening), tror ikke en kar på testokur med vannhode har noen sjans på damene. Dessuten ser jeg på samfunnet som en "plass" å leve og ha det kult i, konkurrerer ikke med andre enn meg selv fordi jeg vet jeg kan oppnå hva som helst hvis jeg bare legger litt arbeid i det. Å drive å irritere se over at andre er bedre i noe enn meg er ikke noe jeg gidder å bry meg om, hva er poenget med det? På stranda i konkurranse med en drøss andre om de beste damene...Eller på ett utested...Pluss en mengde andre situasjoner muskler er en fordel. > hehe, som sagt så har jeg ganske bra kropp (en del muskler:) (Det er heller ikke alltid slik at størst er best!) så det er ikke noe problem. Igjen så ser jeg ikke på livet som en eneste stor konkurranse da jeg bryr meg mest om meg selv;) For noen vil det å dope seg oppleves som feil da det slett ikke er sunt, og heller ikke faller inn under det som er etisk eller moralsk forsvarlig. > Smak og behag kan ikke diskuteres. Om du var på audition for å spille gitar i ett band, og ble vraket, fordi en annen gitarist hadde fete armuskler som følge av dop bruk ville det være surt...Og det ville føles som om han som fikk jobben hadde jukset. Spesielt med tanke på at du kanskje hadde trena hardere enn han og var en flinkere gitarist. >Har fete armuskler selv jeg, så jeg tror ikke jeg hadde tapt på den arenaen;) >La oss ta ett eksempel: Jeg har >nettopp lært meg hele appetite of >destruction albumet med Guns 'n >roses på gitar. >Jeg brukte et hjelpemiddel: >tabliaturboka til albumet med alle >gitarnotene. Har jeg dermed >jukset? Så klart du ikke har jukset, det er ingen spesielle bivirkninger, eller negative sider ved det som fratar andre ikke har samme muligheten til å gjøre det samme. >I "gitarmiljøene" heter det seg at >man skal bruke gehør, det er >liksom en intern sak blandt mange. Jeg spiller selv gitar, både en ibanez RG, en strat og en les paul av nesten samme type som slash bruker. Selv syns jeg det er lettere og bruke gehør, men dette er smak og behag. > Men det er uungåelig at du sannsynligvis vile brukt kortere tid med tabliatur! >Hadde jeg vært med i en >gehørkonkurranse hvor jeg skulle >tatt paradise city på gehør, og >hadde smuglet inn tabben så hadde >det vært juks. Det hadde vært juks, men jeg tviler på om det hadde hjulpet noe særlig alikevel. Det å spille riktige toner er jo bare minimum, det er jo ting som musikalsk feeling og timing som vil avgjøre, antageligvis vil flere uansett til å klare og spille tonene riktig. > Det er uungåelig at den som bruker gehør vil bomme på flere toner en den som bruker tab. Men feeling og timing er jo så klart vigtig;) >Men spiller jeg i en >konkurranseliga for gitar? nei! >Jeg spiller for egen glede. Jeg lurer på hvordan en steroidkur ville påvirke muskulaturen i fingrene, og den tekniske ferdigheten for å spille gitar. Tenk om folk bolet for å spille fortest mulig, eller lengst mulig sammenhengende ? Det hadde vært morsomt... > Akkurat som at jeg spiller for egen glede så trener jeg for egen glede. Jeg har ikke jukset mot andre om jeg boler meg, utenom de som har det utrolig travelt med å irritere seg over andres sosiale posisjoner, og da har de et problem. Igjen: livet er ingen konkurranse, ivertfall ikke for meg:) >Det var framdeles en jobb for å >lære alle sangene, den tekniske >utførelsen av sangene (Slash er jo >ganske god da), det å huske det >jeg skal spille osv Det var ett video opptak på www.guitar.com av hans nye band. Det har vært stille fra han veldig lenge, men nå har han visst våkna opp. > Kan deler av den nye låta, den heter life's sweet drug og bandet hans heter snakepit. Fikk låta med på en CD fra total guitar:) Soloen er en improvisert "wigout" som de så pent kaller det i bladet, så den er litt vrien, men den går an >Jeg har >blitt bedre på gitar av å >ha lært >alle sangene noe som var >poenget i >utgangspunktet. Har jeg >dermed >jukset? Jeg brukte mye >mindre tid, >og jeg mistet en del >gehør >erfaring, men hva så?? Sånn jeg ser det så trenes gehøret opp ganske ubevisst, sånn at det er ikke sikkert du mista så mye. Det med gehør tror jeg også i stor grad dreier seg om å ha naturtalent. Akkurat som noen er genetiske freaker til å bygge muskler er noen utstyrt med kjempebra gehør og lange fine gitar fingre... > Hehe, der jeg bor er det nemlig en del folk som spiller gitar som annser det som juks å bruke tab. Er uenig i at gehør er noe som kommer naturlig. Det er ren øving (Se på pianistene i det der programmet på tv'n, det syngeprogrammet på NRK, det gehøret er et resultat av øving Jeg syns ikke du har jukset, når det gjelder gitarspilling må jeg si at det er opp til gitaristen og gjøre det som føles best, selv spiller jeg etter øret fordi jeg syns det er lettest. Men det er sikkert fordi jeg har spilt piano og gitar i over 14 år og dette bare faller naturlig. > Ja, man er forskjellig:)) O m det var en konkurranse om å spille fortest mulig ville jeg heller ikke ha jukset selv om jeg brukte en Ibanez RG, mens de andre brukte les pauler, så lenge alle brukte den gitaren de likte best for anledningen. >Det er akkurat det samme med en >som bruker bol, han tar en >snarvei, men hva så? Han >konkurrerer ikke med noen andre, >har han dermed jukset? Her er vi uenige. Som sagt før, vi lever i ett konkurranse samfunn. Størst bil, hytte, best kropp, osv... > jaja, tydligvis forskjellige meninger her da:) >Han har tatt en snarvei, og mistet >erfaring som en som har bygget i 5 >år for de samme musklene har, men >ha har ikke bygget om kapp med >noen, så hvor er da poenget?? Han for de samme musklene kanskje, men er mer utsatt for skader, det som kjent at sener og muskelfester ikke utvikler seg helt i takt med musklene når en boler . Så det blir ikke riktig å si at han er like fysisk solid, selv om de kanskje kan løfte det samme, eller ser like store ut. > Helt rett at sener og muskelfester utvikler seg senere enn musklene under en AS kur, mange byggere som har slitt av seg muskler i hytt og pine. Men er man forsiktig og ikke trøkker på som satan så tror jeg ikke det er så stort problem. Uansett, for å svare på spørsmålet, han har ett fortrinn i den "sosiale arena" i forhold til en som har trena rent i ett år. Kanskje han ene er en ærlig Vegard Ulvang type, mens han andre var en mer tvilsom type som falt for fristelsen og bruke dop. Kanskje den fineste dama på det utestedet de var den kvelden falt for musklene til han tvilsomme fyren. Vil jeg da si at han jukset for å vinne sosialt ? Ja... Det er nemlig slik at for noen så er det, og blir utenkelig og bole. Når andre da tar snarveier så oppleves det som urettferdig. Samme om det skulle være på ett utested for å bli kjent med den flotteste dama , eller om det skulle være for å vinne 5 mila i kollen, rett før nesa på Vegard Ulvang. Så sett fra ett sosialt perspektiv vil jeg i høyeste grad si at AS er juks. >La oss ta ett annet eksempel: Du >skal på fest. Hvorfor går man på >fest? Jo, for å ha det hyggelig. >Så blir du tilbudt alkohol. Du vet >at du ved å drikke ett par drinker >vil få det enda koseligere. Du >drikker drinkene. Har du dermed >jukset for å få det hyggeligere? Alkohol er sosialt akseptert i motsetning til anabole steroider. > Hadde boler vært brukt i 5000 år ville det vært samma saken. Hadde folk vist sannheten om AS ville det nok vært mer akseptert enn i dag. AS bildet i dagens samfunn er i stor grad skapt av media. Nå skal jeg ikke sitte her å forsvare AS, for det er skadelig, og ikke noe en bør bruke (Jeg har ikke tenkt det jeg heller, men jeg syns det er morsomt å lese om det, lærer en del av det) Men hovedpoenget er at hvis alkohol hadde kommet til landet i dag og media hadde skrevet om alko som om bol hadde livet for heimert selgerene vært surt...... Selv "snille gutter" drikker alkohol. For å bruke steroider må man passere en moralsk terskel, og ta med seg mange mulige bivirkninger på kjøpet. Mange er ikke villige til dette. > Det er et eget valg Virkningene av å drikke noen halvlitere er ikke noe som jeg har merket som noe negativt. > Mange fler klikker etter en del alkohol enn etter bol. Problemet med mange er at man ikke stopper etter et par halvlitere. >Er det en konkurranse på fest om å >gjøre å ha det hyggeligst?? Du merker det kanskje ikke, men folk bedømmes i dagens samfunn i stor grad ut i fra utseende. At noen da har brukt en kur med testo, og for masse oppmerksomhet, mens noen som har trena like hardt uten, oppleves som urettferdig. > Jeg liker livet mitt jeg, og er fornøyd med meg selv. Har ikke noe problem på utseendefronten og gidder ikke bry meg så mye. Det er sant at det er en stor konkurranse der ute, men for dm som gidder å bry seg...... > Mange >mennersker har slike >fordommer som >deg mot AS og folk >som bruker dem >på hobbybasis. >Tror det mer er et >utløp for >holdninger man har fått >inn >gjennom media (sier ikke at >det >er tilfellet for deg) Mine holdninger med AS, skyldes negative erfaringer med folk som har brukt det. Jeg var sammen med ei som ble overfalt og voldtatt av 3 bolere på vei hjem fra en fest. Etterpå banket de henne opp og lot henne ligge livløs i snøen. For meg er det ikke tvil om at steroidene var medvirkende. > Veldig synd å høre om kjæresten din. De bolerne var nok idiotiske individer som ikke viste hva de drev med, og burde aldri drukket alkohol ettersom de viste hva som skjedde. Men igjen, dette går en del på personligheten, ettersom de burde vist bedre enn å røre alkohol. De burde vært skambanket. MEN akkurat det samme kunne skjedd med mannfolk om de bare hadde drukket alkohol. Men jeg sier deg ikke at bolen ikke hadde noe med det å gjøre. >Og så bruker du som et argument >det at SierDuDet hisset seg opp >over innlegget ditt. Hva så? Når >du kommer med en del ting som er >regelrett teit, så må det være lov. Jeg syns ikke det jeg sier er teit, derimot syns jeg han prakka på meg meninger jeg ikke hadde gitt utrykk for at jeg har. Kanskje fordi han har fordommer mot folk som er motstandere av AS. Du må gjerne tro alt han sier hvis du vil. > Har aldri trodd på alt det SDD sier. Da jeg først kom hit for litt over 1 år siden krangla vi så det føyk:) Men om folk reagerer på noe andre sier er det ikke grunnlag for et argument mot dem. Jeg har tilgode og høre om noen som er enig med meg... >Og så prøver du å rakke ned på han >som ditt forsvar...... Det er helt feil, jeg prøver bare å beskrive hvordan han oppfører seg, riktignok satt litt på spissen. Vele, tydligvis at vi er 2 forskjellige personer med "litt" forskjellige meninger, men hvordan hadde samfunnet vært hvis alle var like?? Vennlig hilsen: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nero Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Hei ... >Klarer bare ikke helt å skjønne >hvorfor du kaller det å bole seg >hvis man er utenom >konkurranseidrett for juks. hva er >argumentet? Vi lever i ett konkurransesamfunn med visse kroppsidealer. Jeg tror det er få som vil si at det ikke er en stor fordel i dette samfunnet å ha en bra kropp. > Steroider kommer i andre rekke (først: kosthold og trening), tror ikke en kar på testokur med vannhode har noen sjans på damene. Dessuten ser jeg på samfunnet som en "plass" å leve og ha det kult i, konkurrerer ikke med andre enn meg selv fordi jeg vet jeg kan oppnå hva som helst hvis jeg bare legger litt arbeid i det. Å drive å irritere se over at andre er bedre i noe enn meg er ikke noe jeg gidder å bry meg om, hva er poenget med det? På stranda i konkurranse med en drøss andre om de beste damene...Eller på ett utested...Pluss en mengde andre situasjoner muskler er en fordel. > hehe, som sagt så har jeg ganske bra kropp (en del muskler:) (Det er heller ikke alltid slik at størst er best!) så det er ikke noe problem. Igjen så ser jeg ikke på livet som en eneste stor konkurranse da jeg bryr meg mest om meg selv;) For noen vil det å dope seg oppleves som feil da det slett ikke er sunt, og heller ikke faller inn under det som er etisk eller moralsk forsvarlig. > Smak og behag kan ikke diskuteres. Om du var på audition for å spille gitar i ett band, og ble vraket, fordi en annen gitarist hadde fete armuskler som følge av dop bruk ville det være surt...Og det ville føles som om han som fikk jobben hadde jukset. Spesielt med tanke på at du kanskje hadde trena hardere enn han og var en flinkere gitarist. >Har fete armuskler selv jeg, så jeg tror ikke jeg hadde tapt på den arenaen;) >La oss ta ett eksempel: Jeg har >nettopp lært meg hele appetite of >destruction albumet med Guns 'n >roses på gitar. >Jeg brukte et hjelpemiddel: >tabliaturboka til albumet med alle >gitarnotene. Har jeg dermed >jukset? Så klart du ikke har jukset, det er ingen spesielle bivirkninger, eller negative sider ved det som fratar andre ikke har samme muligheten til å gjøre det samme. >I "gitarmiljøene" heter det seg at >man skal bruke gehør, det er >liksom en intern sak blandt mange. Jeg spiller selv gitar, både en ibanez RG, en strat og en les paul av nesten samme type som slash bruker. Selv syns jeg det er lettere og bruke gehør, men dette er smak og behag. > Men det er uungåelig at du sannsynligvis vile brukt kortere tid med tabliatur! >Hadde jeg vært med i en >gehørkonkurranse hvor jeg skulle >tatt paradise city på gehør, og >hadde smuglet inn tabben så hadde >det vært juks. Det hadde vært juks, men jeg tviler på om det hadde hjulpet noe særlig alikevel. Det å spille riktige toner er jo bare minimum, det er jo ting som musikalsk feeling og timing som vil avgjøre, antageligvis vil flere uansett til å klare og spille tonene riktig. > Det er uungåelig at den som bruker gehør vil bomme på flere toner en den som bruker tab. Men feeling og timing er jo så klart vigtig;) >Men spiller jeg i en >konkurranseliga for gitar? nei! >Jeg spiller for egen glede. Jeg lurer på hvordan en steroidkur ville påvirke muskulaturen i fingrene, og den tekniske ferdigheten for å spille gitar. Tenk om folk bolet for å spille fortest mulig, eller lengst mulig sammenhengende ? Det hadde vært morsomt... > Akkurat som at jeg spiller for egen glede så trener jeg for egen glede. Jeg har ikke jukset mot andre om jeg boler meg, utenom de som har det utrolig travelt med å irritere seg over andres sosiale posisjoner, og da har de et problem. Igjen: livet er ingen konkurranse, ivertfall ikke for meg:) >Det var framdeles en jobb for å >lære alle sangene, den tekniske >utførelsen av sangene (Slash er jo >ganske god da), det å huske det >jeg skal spille osv Det var ett video opptak på www.guitar.com av hans nye band. Det har vært stille fra han veldig lenge, men nå har han visst våkna opp. > Kan deler av den nye låta, den heter life's sweet drug og bandet hans heter snakepit. Fikk låta med på en CD fra total guitar:) Soloen er en improvisert "wigout" som de så pent kaller det i bladet, så den er litt vrien, men den går an >Jeg har >blitt bedre på gitar av å >ha lært >alle sangene noe som var >poenget i >utgangspunktet. Har jeg >dermed >jukset? Jeg brukte mye >mindre tid, >og jeg mistet en del >gehør >erfaring, men hva så?? Sånn jeg ser det så trenes gehøret opp ganske ubevisst, sånn at det er ikke sikkert du mista så mye. Det med gehør tror jeg også i stor grad dreier seg om å ha naturtalent. Akkurat som noen er genetiske freaker til å bygge muskler er noen utstyrt med kjempebra gehør og lange fine gitar fingre... > Hehe, der jeg bor er det nemlig en del folk som spiller gitar som annser det som juks å bruke tab. Er uenig i at gehør er noe som kommer naturlig. Det er ren øving (Se på pianistene i det der programmet på tv'n, det syngeprogrammet på NRK, det gehøret er et resultat av øving Jeg syns ikke du har jukset, når det gjelder gitarspilling må jeg si at det er opp til gitaristen og gjøre det som føles best, selv spiller jeg etter øret fordi jeg syns det er lettest. Men det er sikkert fordi jeg har spilt piano og gitar i over 14 år og dette bare faller naturlig. > Ja, man er forskjellig:)) O m det var en konkurranse om å spille fortest mulig ville jeg heller ikke ha jukset selv om jeg brukte en Ibanez RG, mens de andre brukte les pauler, så lenge alle brukte den gitaren de likte best for anledningen. >Det er akkurat det samme med en >som bruker bol, han tar en >snarvei, men hva så? Han >konkurrerer ikke med noen andre, >har han dermed jukset? Her er vi uenige. Som sagt før, vi lever i ett konkurranse samfunn. Størst bil, hytte, best kropp, osv... > jaja, tydligvis forskjellige meninger her da:) >Han har tatt en snarvei, og mistet >erfaring som en som har bygget i 5 >år for de samme musklene har, men >ha har ikke bygget om kapp med >noen, så hvor er da poenget?? Han for de samme musklene kanskje, men er mer utsatt for skader, det som kjent at sener og muskelfester ikke utvikler seg helt i takt med musklene når en boler . Så det blir ikke riktig å si at han er like fysisk solid, selv om de kanskje kan løfte det samme, eller ser like store ut. > Helt rett at sener og muskelfester utvikler seg senere enn musklene under en AS kur, mange byggere som har slitt av seg muskler i hytt og pine. Men er man forsiktig og ikke trøkker på som satan så tror jeg ikke det er så stort problem. Uansett, for å svare på spørsmålet, han har ett fortrinn i den "sosiale arena" i forhold til en som har trena rent i ett år. Kanskje han ene er en ærlig Vegard Ulvang type, mens han andre var en mer tvilsom type som falt for fristelsen og bruke dop. Kanskje den fineste dama på det utestedet de var den kvelden falt for musklene til han tvilsomme fyren. Vil jeg da si at han jukset for å vinne sosialt ? Ja... Det er nemlig slik at for noen så er det, og blir utenkelig og bole. Når andre da tar snarveier så oppleves det som urettferdig. Samme om det skulle være på ett utested for å bli kjent med den flotteste dama , eller om det skulle være for å vinne 5 mila i kollen, rett før nesa på Vegard Ulvang. Så sett fra ett sosialt perspektiv vil jeg i høyeste grad si at AS er juks. >La oss ta ett annet eksempel: Du >skal på fest. Hvorfor går man på >fest? Jo, for å ha det hyggelig. >Så blir du tilbudt alkohol. Du vet >at du ved å drikke ett par drinker >vil få det enda koseligere. Du >drikker drinkene. Har du dermed >jukset for å få det hyggeligere? Alkohol er sosialt akseptert i motsetning til anabole steroider. > Hadde boler vært brukt i 5000 år ville det vært samma saken. Hadde folk vist sannheten om AS ville det nok vært mer akseptert enn i dag. AS bildet i dagens samfunn er i stor grad skapt av media. Nå skal jeg ikke sitte her å forsvare AS, for det er skadelig, og ikke noe en bør bruke (Jeg har ikke tenkt det jeg heller, men jeg syns det er morsomt å lese om det, lærer en del av det) Men hovedpoenget er at hvis alkohol hadde kommet til landet i dag og media hadde skrevet om alko som om bol hadde livet for heimert selgerene vært surt...... Selv "snille gutter" drikker alkohol. For å bruke steroider må man passere en moralsk terskel, og ta med seg mange mulige bivirkninger på kjøpet. Mange er ikke villige til dette. > Det er et eget valg Virkningene av å drikke noen halvlitere er ikke noe som jeg har merket som noe negativt. > Mange fler klikker etter en del alkohol enn etter bol. Problemet med mange er at man ikke stopper etter et par halvlitere. >Er det en konkurranse på fest om å >gjøre å ha det hyggeligst?? Du merker det kanskje ikke, men folk bedømmes i dagens samfunn i stor grad ut i fra utseende. At noen da har brukt en kur med testo, og for masse oppmerksomhet, mens noen som har trena like hardt uten, oppleves som urettferdig. > Jeg liker livet mitt jeg, og er fornøyd med meg selv. Har ikke noe problem på utseendefronten og gidder ikke bry meg så mye. Det er sant at det er en stor konkurranse der ute, men for dm som gidder å bry seg...... > Mange >mennersker har slike >fordommer som >deg mot AS og folk >som bruker dem >på hobbybasis. >Tror det mer er et >utløp for >holdninger man har fått >inn >gjennom media (sier ikke at >det >er tilfellet for deg) Mine holdninger med AS, skyldes negative erfaringer med folk som har brukt det. Jeg var sammen med ei som ble overfalt og voldtatt av 3 bolere på vei hjem fra en fest. Etterpå banket de henne opp og lot henne ligge livløs i snøen. For meg er det ikke tvil om at steroidene var medvirkende. > Veldig synd å høre om kjæresten din. De bolerne var nok idiotiske individer som ikke viste hva de drev med, og burde aldri drukket alkohol ettersom de viste hva som skjedde. Men igjen, dette går en del på personligheten, ettersom de burde vist bedre enn å røre alkohol. De burde vært skambanket. MEN akkurat det samme kunne skjedd med mannfolk om de bare hadde drukket alkohol. Men jeg sier deg ikke at bolen ikke hadde noe med det å gjøre. >Og så bruker du som et argument >det at SierDuDet hisset seg opp >over innlegget ditt. Hva så? Når >du kommer med en del ting som er >regelrett teit, så må det være lov. Jeg syns ikke det jeg sier er teit, derimot syns jeg han prakka på meg meninger jeg ikke hadde gitt utrykk for at jeg har. Kanskje fordi han har fordommer mot folk som er motstandere av AS. Du må gjerne tro alt han sier hvis du vil. > Har aldri trodd på alt det SDD sier. Da jeg først kom hit for litt over 1 år siden krangla vi så det føyk:) Men om folk reagerer på noe andre sier er det ikke grunnlag for et argument mot dem. Jeg har tilgode og høre om noen som er enig med meg... >Og så prøver du å rakke ned på han >som ditt forsvar...... Det er helt feil, jeg prøver bare å beskrive hvordan han oppfører seg, riktignok satt litt på spissen. Vele, tydligvis at vi er 2 forskjellige personer med "litt" forskjellige meninger, men hvordan hadde samfunnet vært hvis alle var like?? Vennlig hilsen: Hei igjen:) En ting til: Hvis du mener at AS er sosialt juks pga. at det gir deg en utseendemessig fordel, hva mener du da om plastisk kirurgi (som jeg mener er rimelig greit sosialt akseptert), fettsuging, silikon, nesejobber osv..... Og å spare penger for å kjøpe seg en dyr bil, er det juks det og? Skal man forby folk å gjøre noe som kan gi dem en sosial fordel i forhold til andre? Da vil man jo til slutt måtte lage alle like;) Man må jo uansett jobbe for å få nok penger til alle disse tingene jeg nevnte nå, så jeg syns ikke det er noen snarvei hvis man bruker 3 måneder for å få nok penger til en kinnbeinopperasjon, AS-kur eller hva det skulle være! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runar74 Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Hei igjen:) En ting til: Hvis du mener at AS er sosialt juks pga. at det gir deg en utseendemessig fordel, hva mener du da om plastisk kirurgi (som jeg mener er rimelig greit sosialt akseptert), fettsuging, silikon, nesejobber osv..... Og å spare penger for å kjøpe seg en dyr bil, er det juks det og? Skal man forby folk å gjøre noe som kan gi dem en sosial fordel i forhold til andre? Da vil man jo til slutt måtte lage alle like;) Man må jo uansett jobbe for å få nok penger til alle disse tingene jeg nevnte nå, så jeg syns ikke det er noen snarvei hvis man bruker 3 måneder for å få nok penger til en kinnbeinopperasjon, AS-kur eller hva det skulle være! Jeg syns det er juks... Jeg tror ikke engang du er mann nok til å innrømme at det er juks. Derimot tror at mange damer som har silikonpupper ville innrømme at det er juks.. Jeg skjønner ikke hva som er så farlig med å si at steroider er juks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nero Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Jeg syns det er juks... Jeg tror ikke engang du er mann nok til å innrømme at det er juks. Derimot tror at mange damer som har silikonpupper ville innrømme at det er juks.. Jeg skjønner ikke hva som er så farlig med å si at steroider er juks. Når du skriver sånne kommentarer: "Jeg syns det er juks... Jeg tror ikke engang du er mann nok til å innrømme at det er juks. " så bør du skjønne at folk blir irritert på deg! Det du sier rett ut er at jeg ikke er mann nok til å inrømme det du anntar at jeg mener? Tror du at jeg kan ta deg seriøst når du kommer med slike latterlige utspill?? Så det du mener er akkurat det jeg mener, bare at jeg ikke tør å inrømme det?? Er ikke rart at du taper alle diskusjonene innpå her.... *hehe, må nesten sammenligne deg med det nye albumet til MLTR* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Hei:) Klarer bare ikke helt å skjønne hvorfor du kaller det å bole seg hvis man er utenom konkurranseidrett for juks. hva er argumentet? La oss ta ett eksempel: Jeg har nettopp lært meg hele appetite of destruction albumet med Guns 'n roses på gitar. Jeg brukte et hjelpemiddel: tabliaturboka til albumet med alle gitarnotene. Har jeg dermed jukset? I "gitarmiljøene" heter det seg at man skal bruke gehør, det er liksom en intern sak blandt mange. Hadde jeg vært med i en gehørkonkurranse hvor jeg skulle tatt paradise city på gehør, og hadde smuglet inn tabben så hadde det vært juks. Men spiller jeg i en konkurranseliga for gitar? nei! Jeg spiller for egen glede. Det var framdeles en jobb for å lære alle sangene, den tekniske utførelsen av sangene (Slash er jo ganske god da), det å huske det jeg skal spille osv..... Jeg har blitt bedre på gitar av å ha lært alle sangene noe som var poenget i utgangspunktet. Har jeg dermed jukset? Jeg brukte mye mindre tid, og jeg mistet en del gehør erfaring, men hva så?? Det er akkurat det samme med en som bruker bol, han tar en snarvei, men hva så? Han konkurrerer ikke med noen andre, har han dermed jukset? Han har tatt en snarvei, og mistet erfaring som en som har bygget i 5 år for de samme musklene har, men ha har ikke bygget om kapp med noen, så hvor er da poenget?? La oss ta ett annet eksempel: Du skal på fest. Hvorfor går man på fest? Jo, for å ha det hyggelig. Så blir du tilbudt alkohol. Du vet at du ved å drikke ett par drinker vil få det enda koseligere. Du drikker drinkene. Har du dermed jukset for å få det hyggeligere? Er det en konkurranse på fest om å gjøre å ha det hyggeligst?? Mange mennersker har slike fordommer som deg mot AS og folk som bruker dem på hobbybasis. Tror det mer er et utløp for holdninger man har fått inn gjennom media (sier ikke at det er tilfellet for deg) Og så bruker du som et argument det at SierDuDet hisset seg opp over innlegget ditt. Hva så? Når du kommer med en del ting som er regelrett teit, så må det være lov. Og så prøver du å rakke ned på han som ditt forsvar...... Jeg hisset meg ikke opp i disskusjonen med han, liker å disskutere, men neste gang velger jeg en mer dreven disskusjonskammerat! Det er trossalt mye morsommere å disskutere med en som kan sette meg på plass med sine kunneskaper! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Jeg hisset meg ikke opp i disskusjonen med han, liker å disskutere, men neste gang velger jeg en mer dreven disskusjonskammerat! Det er trossalt mye morsommere å disskutere med en som kan sette meg på plass med sine kunneskaper! Eller i det minste PRØVER Å sette meg på plass! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Hei ... >Klarer bare ikke helt å skjønne >hvorfor du kaller det å bole seg >hvis man er utenom >konkurranseidrett for juks. hva er >argumentet? Vi lever i ett konkurransesamfunn med visse kroppsidealer. Jeg tror det er få som vil si at det ikke er en stor fordel i dette samfunnet å ha en bra kropp. På stranda i konkurranse med en drøss andre om de beste damene...Eller på ett utested...Pluss en mengde andre situasjoner muskler er en fordel. For noen vil det å dope seg oppleves som feil da det slett ikke er sunt, og heller ikke faller inn under det som er etisk eller moralsk forsvarlig. Om du var på audition for å spille gitar i ett band, og ble vraket, fordi en annen gitarist hadde fete armuskler som følge av dop bruk ville det være surt...Og det ville føles som om han som fikk jobben hadde jukset. Spesielt med tanke på at du kanskje hadde trena hardere enn han og var en flinkere gitarist. >La oss ta ett eksempel: Jeg har >nettopp lært meg hele appetite of >destruction albumet med Guns 'n >roses på gitar. >Jeg brukte et hjelpemiddel: >tabliaturboka til albumet med alle >gitarnotene. Har jeg dermed >jukset? Så klart du ikke har jukset, det er ingen spesielle bivirkninger, eller negative sider ved det som fratar andre ikke har samme muligheten til å gjøre det samme. >I "gitarmiljøene" heter det seg at >man skal bruke gehør, det er >liksom en intern sak blandt mange. Jeg spiller selv gitar, både en ibanez RG, en strat og en les paul av nesten samme type som slash bruker. Selv syns jeg det er lettere og bruke gehør, men dette er smak og behag. >Hadde jeg vært med i en >gehørkonkurranse hvor jeg skulle >tatt paradise city på gehør, og >hadde smuglet inn tabben så hadde >det vært juks. Det hadde vært juks, men jeg tviler på om det hadde hjulpet noe særlig alikevel. Det å spille riktige toner er jo bare minimum, det er jo ting som musikalsk feeling og timing som vil avgjøre, antageligvis vil flere uansett til å klare og spille tonene riktig. >Men spiller jeg i en >konkurranseliga for gitar? nei! >Jeg spiller for egen glede. Jeg lurer på hvordan en steroidkur ville påvirke muskulaturen i fingrene, og den tekniske ferdigheten for å spille gitar. Tenk om folk bolet for å spille fortest mulig, eller lengst mulig sammenhengende ? Det hadde vært morsomt... >Det var framdeles en jobb for å >lære alle sangene, den tekniske >utførelsen av sangene (Slash er jo >ganske god da), det å huske det >jeg skal spille osv Det var ett video opptak på www.guitar.com av hans nye band. Det har vært stille fra han veldig lenge, men nå har han visst våkna opp. >Jeg har >blitt bedre på gitar av å >ha lært >alle sangene noe som var >poenget i >utgangspunktet. Har jeg >dermed >jukset? Jeg brukte mye >mindre tid, >og jeg mistet en del >gehør >erfaring, men hva så?? Sånn jeg ser det så trenes gehøret opp ganske ubevisst, sånn at det er ikke sikkert du mista så mye. Det med gehør tror jeg også i stor grad dreier seg om å ha naturtalent. Akkurat som noen er genetiske freaker til å bygge muskler er noen utstyrt med kjempebra gehør og lange fine gitar fingre... Jeg syns ikke du har jukset, når det gjelder gitarspilling må jeg si at det er opp til gitaristen og gjøre det som føles best, selv spiller jeg etter øret fordi jeg syns det er lettest. Men det er sikkert fordi jeg har spilt piano og gitar i over 14 år og dette bare faller naturlig. Om det var en konkurranse om å spille fortest mulig ville jeg heller ikke ha jukset selv om jeg brukte en Ibanez RG, mens de andre brukte les pauler, så lenge alle brukte den gitaren de likte best for anledningen. >Det er akkurat det samme med en >som bruker bol, han tar en >snarvei, men hva så? Han >konkurrerer ikke med noen andre, >har han dermed jukset? Her er vi uenige. Som sagt før, vi lever i ett konkurranse samfunn. Størst bil, hytte, best kropp, osv... >Han har tatt en snarvei, og mistet >erfaring som en som har bygget i 5 >år for de samme musklene har, men >ha har ikke bygget om kapp med >noen, så hvor er da poenget?? Han for de samme musklene kanskje, men er mer utsatt for skader, det som kjent at sener og muskelfester ikke utvikler seg helt i takt med musklene når en boler . Så det blir ikke riktig å si at han er like fysisk solid, selv om de kanskje kan løfte det samme, eller ser like store ut. Uansett, for å svare på spørsmålet, han har ett fortrinn i den "sosiale arena" i forhold til en som har trena rent i ett år. Kanskje han ene er en ærlig Vegard Ulvang type, mens han andre var en mer tvilsom type som falt for fristelsen og bruke dop. Kanskje den fineste dama på det utestedet de var den kvelden falt for musklene til han tvilsomme fyren. Vil jeg da si at han jukset for å vinne sosialt ? Ja... Det er nemlig slik at for noen så er det, og blir utenkelig og bole. Når andre da tar snarveier så oppleves det som urettferdig. Samme om det skulle være på ett utested for å bli kjent med den flotteste dama , eller om det skulle være for å vinne 5 mila i kollen, rett før nesa på Vegard Ulvang. Så sett fra ett sosialt perspektiv vil jeg i høyeste grad si at AS er juks. >La oss ta ett annet eksempel: Du >skal på fest. Hvorfor går man på >fest? Jo, for å ha det hyggelig. >Så blir du tilbudt alkohol. Du vet >at du ved å drikke ett par drinker >vil få det enda koseligere. Du >drikker drinkene. Har du dermed >jukset for å få det hyggeligere? Alkohol er sosialt akseptert i motsetning til anabole steroider. Selv "snille gutter" drikker alkohol. For å bruke steroider må man passere en moralsk terskel, og ta med seg mange mulige bivirkninger på kjøpet. Mange er ikke villige til dette. Virkningene av å drikke noen halvlitere er ikke noe som jeg har merket som noe negativt. >Er det en konkurranse på fest om å >gjøre å ha det hyggeligst?? Du merker det kanskje ikke, men folk bedømmes i dagens samfunn i stor grad ut i fra utseende. At noen da har brukt en kur med testo, og for masse oppmerksomhet, mens noen som har trena like hardt uten, oppleves som urettferdig. > Mange >mennersker har slike >fordommer som >deg mot AS og folk >som bruker dem >på hobbybasis. >Tror det mer er et >utløp for >holdninger man har fått >inn >gjennom media (sier ikke at >det >er tilfellet for deg) Mine holdninger med AS, skyldes negative erfaringer med folk som har brukt det. Jeg var sammen med ei som ble overfalt og voldtatt av 3 bolere på vei hjem fra en fest. Etterpå banket de henne opp og lot henne ligge livløs i snøen. For meg er det ikke tvil om at steroidene var medvirkende. >Og så bruker du som et argument >det at SierDuDet hisset seg opp >over innlegget ditt. Hva så? Når >du kommer med en del ting som er >regelrett teit, så må det være lov. Jeg syns ikke det jeg sier er teit, derimot syns jeg han prakka på meg meninger jeg ikke hadde gitt utrykk for at jeg har. Kanskje fordi han har fordommer mot folk som er motstandere av AS. Du må gjerne tro alt han sier hvis du vil. Jeg har tilgode og høre om noen som er enig med meg... >Og så prøver du å rakke ned på han >som ditt forsvar...... Det er helt feil, jeg prøver bare å beskrive hvordan han oppfører seg, riktignok satt litt på spissen. Kan jo svare litt på det her også "Vi lever i ett konkurransesamfunn med visse kroppsidealer. Jeg tror det er få som vil si at det ikke er en stor fordel i dette samfunnet å ha en bra kropp." Jeg vet ikke om det å se stor ut, enten du bruker steroider eller ikke er noe fortinn. Folk har fordommer mot det de tror er svært "kroppsfikserte" mennesker! Det er mer akseptert å være feit, enn å være en godt trent 100 kg mann, enten han har brukt steroider eller ikke! Folk tror trossalt uansett at han har brukt steroider om han er stor! "På stranda i konkurranse med en drøss andre om de beste damene...Eller på ett utested...Pluss en mengde andre situasjoner muskler er en fordel." Jeg er igjen langt fra enig! Selv får jeg ihvertfall mer komplimenter fra jenter generelt, samt venninner om at jeg ser mye bedre ut når jeg veier 90 kg, enn om jeg veier 105 kg. Så det stemmer bare ikke... Jeg tror heller ikke at noen seriøst trenende personer gjør det for å dra damer. Det er trossalt ikke mulig å legge så mye tid, smerte og enormt matinntak i noe bare for å dra damer... Det er nok av helt andre grunner at vi trener, men jeg er selvsagt 100 % enig i at det er haugevis av dumme, naive 16 åringer som tror at AS er en vei til å få seg ett nummer! "For noen vil det å dope seg oppleves som feil da det slett ikke er sunt, og heller ikke faller inn under det som er etisk eller moralsk forsvarlig." Ingeting kan være "feil" fordi det ikke er sunt.. Hva er sunt da? Alkohol? Tobakk? Junkfood? "Som sagt før, vi lever i ett konkurranse samfunn. Størst bil, hytte, best kropp, osv..." Igjen så må jeg si at det å ha best kropp for de fleste ikke dreier seg om å være størst mulig! Om jeg ville hatt en kropp damene virkelig faller for hadde jeg kuttet ned på vekttreninga, matinntaket, samt begynt å jogge ett par-tre ganger i uka. "Han for de samme musklene kanskje, men er mer utsatt for skader, det som kjent at sener og muskelfester ikke utvikler seg helt i takt med musklene når en boler . Så det blir ikke riktig å si at han er like fysisk solid, selv om de kanskje kan løfte det samme, eller ser like store ut." Det er sant, sener og ligament henger ikke med muskelveksten, men alt kommer ann på hvilke mengder man dytter i seg. Det finnes milde steroider, og det finnes steroider som STYRKER ligament, sener osv (nandrolon). "Kanskje han ene er en ærlig Vegard Ulvang type, mens han andre var en mer tvilsom type som falt for fristelsen og bruke dop. Kanskje den fineste dama på det utestedet de var den kvelden falt for musklene til han tvilsomme fyren. Vil jeg da si at han jukset for å vinne sosialt ? Ja..." Den er syltynn... Jeg tror det skal mer til for at jenter skal falle enn litt store muskler, de fleste jenter har trossalt litt i hue... Dessuten.. som sagt før så vil jeg ikke si at jenter i det store flertall faller for store "bolegutter". (Nå må det for ordens skyld sies at jeg ikke ser ut som noen "stor bolegutt"). "Det er nemlig slik at for noen så er det, og blir utenkelig og bole." Det er også utenklig for noen å drikke, røyke, samt ha sex før ekteskapet.. Hva har det med en som bruker steroider å gjøre? "Når andre da tar snarveier så oppleves det som urettferdig." Så det oppleves urettferdig for deg at en person tar høy utannelse og får en bedre jobb og høyere lønn en en som jobber vel så hardt men har ikke utdannelsen? "Så sett fra ett sosialt perspektiv vil jeg i høyeste grad si at AS er juks." Vi jukser oss i så fall nedover da AS overhodet ikker er akseptert, og det kommer det nok ikke til å bli noengang heller. "Alkohol er sosialt akseptert i motsetning til anabole steroider." Nå er du virkelig ute og kjøre her, og nero satt deg på plass litt nå... Hva har det å gjøre med at det er sosialt akseptert å gjøre? AS er ikke det, alkohol er det, men hva i granskauen har det med saken å gjøre? "Selv "snille gutter" drikker alkohol." Men ingen snille gutter bruker AS? "For å bruke steroider må man passere en moralsk terskel, og ta med seg mange mulige bivirkninger på kjøpet. Mange er ikke villige til dette." Det gjelder alkohol også.. Man må trossalt gå forbi en moralsk terskel om man drikker seg dritings for første gang en lørdag, og skadevirkningene av dette er på kroppen langt hardere enn litt steroider? Selv de skummleste steroider er mildere på kroppen enn en skikkelig fyllekule! "Virkningene av å drikke noen halvlitere er ikke noe som jeg har merket som noe negativt." Virkningen av å injesere litt testosteron er ikke noe jeg har merket som noe negativt.... Stikk til legen, mål leververdier, kolestrol, alt som er, dra så på en ukes guttetur (vi vet alle at dette betyr fyll..), dra så tilbake til legen når du kommer hjem og sjekk leververdiene og de er sannsynligvis langt høyere enn hos en person som har kjørt en kur med steroider! "Du merker det kanskje ikke, men folk bedømmes i dagens samfunn i stor grad ut i fra utseende. At noen da har brukt en kur med testo, og for masse oppmerksomhet, mens noen som har trena like hardt uten, oppleves som urettferdig." Det som har trenet like hardt, og er like store som han som går på steroider (og det trenger ikke å bety så jævla stor..), er i andre uvitendes øyne en boler uansett... De vet ikke bedre, og tror alle som har kraftige bisept og løfter 150 kg i benken går på steroider. Så derfor ser jeg ikke forskjellen... "Mine holdninger med AS, skyldes negative erfaringer med folk som har brukt det. Jeg var sammen med ei som ble overfalt og voldtatt av 3 bolere på vei hjem fra en fest. Etterpå banket de henne opp og lot henne ligge livløs i snøen." Jævla kjip... "For meg er det ikke tvil om at steroidene var medvirkende." For deg? Hvem er du til å si det? "Jeg syns ikke det jeg sier er teit, derimot syns jeg han prakka på meg meninger jeg ikke hadde gitt utrykk for at jeg har." Det er mulig jeg vridde og vrengte på litt, men du skrev mye rart så det var ikke mulig å la være... "Kanskje fordi han har fordommer mot folk som er motstandere av AS." Hehe overhodet ikke.. INGEN av mine venner bruker steroider, og samtlige er sterkt motstander av dette... Men jeg har da overhodet ingen fordommer mot dem... Men derfor har jeg også holdt skjult at jeg har prøvd steroider. Eneste jeg har fordommer mot er avholdsfolk som er det uten noen god grunn! "Du må gjerne tro alt han sier hvis du vil." Jeg håper ikke noen tror alt jeg sier, og jeg tror nok nero vet relativt mye om dette selv, og han klarer å rette på meg om han mener jeg sier feil... Hehe faktisk så har jeg vel for halvannet år siden hatt omtrent samme disskusjonen med han, men det var før han begynte å lese om steroider "Jeg har tilgode og høre om noen som er enig med meg...:)" Jeg også! "Det er helt feil, jeg prøver bare å beskrive hvordan han oppfører seg, riktignok satt litt på spissen." Jeg synes jeg oppfører meg eksemplarisk jeg, det gjør jeg stort sett alltid, enten det er her på nettet eller RL! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nero Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Kan jo svare litt på det her også "Vi lever i ett konkurransesamfunn med visse kroppsidealer. Jeg tror det er få som vil si at det ikke er en stor fordel i dette samfunnet å ha en bra kropp." Jeg vet ikke om det å se stor ut, enten du bruker steroider eller ikke er noe fortinn. Folk har fordommer mot det de tror er svært "kroppsfikserte" mennesker! Det er mer akseptert å være feit, enn å være en godt trent 100 kg mann, enten han har brukt steroider eller ikke! Folk tror trossalt uansett at han har brukt steroider om han er stor! "På stranda i konkurranse med en drøss andre om de beste damene...Eller på ett utested...Pluss en mengde andre situasjoner muskler er en fordel." Jeg er igjen langt fra enig! Selv får jeg ihvertfall mer komplimenter fra jenter generelt, samt venninner om at jeg ser mye bedre ut når jeg veier 90 kg, enn om jeg veier 105 kg. Så det stemmer bare ikke... Jeg tror heller ikke at noen seriøst trenende personer gjør det for å dra damer. Det er trossalt ikke mulig å legge så mye tid, smerte og enormt matinntak i noe bare for å dra damer... Det er nok av helt andre grunner at vi trener, men jeg er selvsagt 100 % enig i at det er haugevis av dumme, naive 16 åringer som tror at AS er en vei til å få seg ett nummer! "For noen vil det å dope seg oppleves som feil da det slett ikke er sunt, og heller ikke faller inn under det som er etisk eller moralsk forsvarlig." Ingeting kan være "feil" fordi det ikke er sunt.. Hva er sunt da? Alkohol? Tobakk? Junkfood? "Som sagt før, vi lever i ett konkurranse samfunn. Størst bil, hytte, best kropp, osv..." Igjen så må jeg si at det å ha best kropp for de fleste ikke dreier seg om å være størst mulig! Om jeg ville hatt en kropp damene virkelig faller for hadde jeg kuttet ned på vekttreninga, matinntaket, samt begynt å jogge ett par-tre ganger i uka. "Han for de samme musklene kanskje, men er mer utsatt for skader, det som kjent at sener og muskelfester ikke utvikler seg helt i takt med musklene når en boler . Så det blir ikke riktig å si at han er like fysisk solid, selv om de kanskje kan løfte det samme, eller ser like store ut." Det er sant, sener og ligament henger ikke med muskelveksten, men alt kommer ann på hvilke mengder man dytter i seg. Det finnes milde steroider, og det finnes steroider som STYRKER ligament, sener osv (nandrolon). "Kanskje han ene er en ærlig Vegard Ulvang type, mens han andre var en mer tvilsom type som falt for fristelsen og bruke dop. Kanskje den fineste dama på det utestedet de var den kvelden falt for musklene til han tvilsomme fyren. Vil jeg da si at han jukset for å vinne sosialt ? Ja..." Den er syltynn... Jeg tror det skal mer til for at jenter skal falle enn litt store muskler, de fleste jenter har trossalt litt i hue... Dessuten.. som sagt før så vil jeg ikke si at jenter i det store flertall faller for store "bolegutter". (Nå må det for ordens skyld sies at jeg ikke ser ut som noen "stor bolegutt"). "Det er nemlig slik at for noen så er det, og blir utenkelig og bole." Det er også utenklig for noen å drikke, røyke, samt ha sex før ekteskapet.. Hva har det med en som bruker steroider å gjøre? "Når andre da tar snarveier så oppleves det som urettferdig." Så det oppleves urettferdig for deg at en person tar høy utannelse og får en bedre jobb og høyere lønn en en som jobber vel så hardt men har ikke utdannelsen? "Så sett fra ett sosialt perspektiv vil jeg i høyeste grad si at AS er juks." Vi jukser oss i så fall nedover da AS overhodet ikker er akseptert, og det kommer det nok ikke til å bli noengang heller. "Alkohol er sosialt akseptert i motsetning til anabole steroider." Nå er du virkelig ute og kjøre her, og nero satt deg på plass litt nå... Hva har det å gjøre med at det er sosialt akseptert å gjøre? AS er ikke det, alkohol er det, men hva i granskauen har det med saken å gjøre? "Selv "snille gutter" drikker alkohol." Men ingen snille gutter bruker AS? "For å bruke steroider må man passere en moralsk terskel, og ta med seg mange mulige bivirkninger på kjøpet. Mange er ikke villige til dette." Det gjelder alkohol også.. Man må trossalt gå forbi en moralsk terskel om man drikker seg dritings for første gang en lørdag, og skadevirkningene av dette er på kroppen langt hardere enn litt steroider? Selv de skummleste steroider er mildere på kroppen enn en skikkelig fyllekule! "Virkningene av å drikke noen halvlitere er ikke noe som jeg har merket som noe negativt." Virkningen av å injesere litt testosteron er ikke noe jeg har merket som noe negativt.... Stikk til legen, mål leververdier, kolestrol, alt som er, dra så på en ukes guttetur (vi vet alle at dette betyr fyll..), dra så tilbake til legen når du kommer hjem og sjekk leververdiene og de er sannsynligvis langt høyere enn hos en person som har kjørt en kur med steroider! "Du merker det kanskje ikke, men folk bedømmes i dagens samfunn i stor grad ut i fra utseende. At noen da har brukt en kur med testo, og for masse oppmerksomhet, mens noen som har trena like hardt uten, oppleves som urettferdig." Det som har trenet like hardt, og er like store som han som går på steroider (og det trenger ikke å bety så jævla stor..), er i andre uvitendes øyne en boler uansett... De vet ikke bedre, og tror alle som har kraftige bisept og løfter 150 kg i benken går på steroider. Så derfor ser jeg ikke forskjellen... "Mine holdninger med AS, skyldes negative erfaringer med folk som har brukt det. Jeg var sammen med ei som ble overfalt og voldtatt av 3 bolere på vei hjem fra en fest. Etterpå banket de henne opp og lot henne ligge livløs i snøen." Jævla kjip... "For meg er det ikke tvil om at steroidene var medvirkende." For deg? Hvem er du til å si det? "Jeg syns ikke det jeg sier er teit, derimot syns jeg han prakka på meg meninger jeg ikke hadde gitt utrykk for at jeg har." Det er mulig jeg vridde og vrengte på litt, men du skrev mye rart så det var ikke mulig å la være... "Kanskje fordi han har fordommer mot folk som er motstandere av AS." Hehe overhodet ikke.. INGEN av mine venner bruker steroider, og samtlige er sterkt motstander av dette... Men jeg har da overhodet ingen fordommer mot dem... Men derfor har jeg også holdt skjult at jeg har prøvd steroider. Eneste jeg har fordommer mot er avholdsfolk som er det uten noen god grunn! "Du må gjerne tro alt han sier hvis du vil." Jeg håper ikke noen tror alt jeg sier, og jeg tror nok nero vet relativt mye om dette selv, og han klarer å rette på meg om han mener jeg sier feil... Hehe faktisk så har jeg vel for halvannet år siden hatt omtrent samme disskusjonen med han, men det var før han begynte å lese om steroider "Jeg har tilgode og høre om noen som er enig med meg...:)" Jeg også! "Det er helt feil, jeg prøver bare å beskrive hvordan han oppfører seg, riktignok satt litt på spissen." Jeg synes jeg oppfører meg eksemplarisk jeg, det gjør jeg stort sett alltid, enten det er her på nettet eller RL! Hehe, syns Runar74 er noe av det mest useriøse jeg har møtt på nettet i den senere tid! Hmmm, hadde vi en bol diskusjon her på DOL for ett års tid tilbake?? Hmmm, husker ikke det, hva handlet den om?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nero Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Kan jo svare litt på det her også "Vi lever i ett konkurransesamfunn med visse kroppsidealer. Jeg tror det er få som vil si at det ikke er en stor fordel i dette samfunnet å ha en bra kropp." Jeg vet ikke om det å se stor ut, enten du bruker steroider eller ikke er noe fortinn. Folk har fordommer mot det de tror er svært "kroppsfikserte" mennesker! Det er mer akseptert å være feit, enn å være en godt trent 100 kg mann, enten han har brukt steroider eller ikke! Folk tror trossalt uansett at han har brukt steroider om han er stor! "På stranda i konkurranse med en drøss andre om de beste damene...Eller på ett utested...Pluss en mengde andre situasjoner muskler er en fordel." Jeg er igjen langt fra enig! Selv får jeg ihvertfall mer komplimenter fra jenter generelt, samt venninner om at jeg ser mye bedre ut når jeg veier 90 kg, enn om jeg veier 105 kg. Så det stemmer bare ikke... Jeg tror heller ikke at noen seriøst trenende personer gjør det for å dra damer. Det er trossalt ikke mulig å legge så mye tid, smerte og enormt matinntak i noe bare for å dra damer... Det er nok av helt andre grunner at vi trener, men jeg er selvsagt 100 % enig i at det er haugevis av dumme, naive 16 åringer som tror at AS er en vei til å få seg ett nummer! "For noen vil det å dope seg oppleves som feil da det slett ikke er sunt, og heller ikke faller inn under det som er etisk eller moralsk forsvarlig." Ingeting kan være "feil" fordi det ikke er sunt.. Hva er sunt da? Alkohol? Tobakk? Junkfood? "Som sagt før, vi lever i ett konkurranse samfunn. Størst bil, hytte, best kropp, osv..." Igjen så må jeg si at det å ha best kropp for de fleste ikke dreier seg om å være størst mulig! Om jeg ville hatt en kropp damene virkelig faller for hadde jeg kuttet ned på vekttreninga, matinntaket, samt begynt å jogge ett par-tre ganger i uka. "Han for de samme musklene kanskje, men er mer utsatt for skader, det som kjent at sener og muskelfester ikke utvikler seg helt i takt med musklene når en boler . Så det blir ikke riktig å si at han er like fysisk solid, selv om de kanskje kan løfte det samme, eller ser like store ut." Det er sant, sener og ligament henger ikke med muskelveksten, men alt kommer ann på hvilke mengder man dytter i seg. Det finnes milde steroider, og det finnes steroider som STYRKER ligament, sener osv (nandrolon). "Kanskje han ene er en ærlig Vegard Ulvang type, mens han andre var en mer tvilsom type som falt for fristelsen og bruke dop. Kanskje den fineste dama på det utestedet de var den kvelden falt for musklene til han tvilsomme fyren. Vil jeg da si at han jukset for å vinne sosialt ? Ja..." Den er syltynn... Jeg tror det skal mer til for at jenter skal falle enn litt store muskler, de fleste jenter har trossalt litt i hue... Dessuten.. som sagt før så vil jeg ikke si at jenter i det store flertall faller for store "bolegutter". (Nå må det for ordens skyld sies at jeg ikke ser ut som noen "stor bolegutt"). "Det er nemlig slik at for noen så er det, og blir utenkelig og bole." Det er også utenklig for noen å drikke, røyke, samt ha sex før ekteskapet.. Hva har det med en som bruker steroider å gjøre? "Når andre da tar snarveier så oppleves det som urettferdig." Så det oppleves urettferdig for deg at en person tar høy utannelse og får en bedre jobb og høyere lønn en en som jobber vel så hardt men har ikke utdannelsen? "Så sett fra ett sosialt perspektiv vil jeg i høyeste grad si at AS er juks." Vi jukser oss i så fall nedover da AS overhodet ikker er akseptert, og det kommer det nok ikke til å bli noengang heller. "Alkohol er sosialt akseptert i motsetning til anabole steroider." Nå er du virkelig ute og kjøre her, og nero satt deg på plass litt nå... Hva har det å gjøre med at det er sosialt akseptert å gjøre? AS er ikke det, alkohol er det, men hva i granskauen har det med saken å gjøre? "Selv "snille gutter" drikker alkohol." Men ingen snille gutter bruker AS? "For å bruke steroider må man passere en moralsk terskel, og ta med seg mange mulige bivirkninger på kjøpet. Mange er ikke villige til dette." Det gjelder alkohol også.. Man må trossalt gå forbi en moralsk terskel om man drikker seg dritings for første gang en lørdag, og skadevirkningene av dette er på kroppen langt hardere enn litt steroider? Selv de skummleste steroider er mildere på kroppen enn en skikkelig fyllekule! "Virkningene av å drikke noen halvlitere er ikke noe som jeg har merket som noe negativt." Virkningen av å injesere litt testosteron er ikke noe jeg har merket som noe negativt.... Stikk til legen, mål leververdier, kolestrol, alt som er, dra så på en ukes guttetur (vi vet alle at dette betyr fyll..), dra så tilbake til legen når du kommer hjem og sjekk leververdiene og de er sannsynligvis langt høyere enn hos en person som har kjørt en kur med steroider! "Du merker det kanskje ikke, men folk bedømmes i dagens samfunn i stor grad ut i fra utseende. At noen da har brukt en kur med testo, og for masse oppmerksomhet, mens noen som har trena like hardt uten, oppleves som urettferdig." Det som har trenet like hardt, og er like store som han som går på steroider (og det trenger ikke å bety så jævla stor..), er i andre uvitendes øyne en boler uansett... De vet ikke bedre, og tror alle som har kraftige bisept og løfter 150 kg i benken går på steroider. Så derfor ser jeg ikke forskjellen... "Mine holdninger med AS, skyldes negative erfaringer med folk som har brukt det. Jeg var sammen med ei som ble overfalt og voldtatt av 3 bolere på vei hjem fra en fest. Etterpå banket de henne opp og lot henne ligge livløs i snøen." Jævla kjip... "For meg er det ikke tvil om at steroidene var medvirkende." For deg? Hvem er du til å si det? "Jeg syns ikke det jeg sier er teit, derimot syns jeg han prakka på meg meninger jeg ikke hadde gitt utrykk for at jeg har." Det er mulig jeg vridde og vrengte på litt, men du skrev mye rart så det var ikke mulig å la være... "Kanskje fordi han har fordommer mot folk som er motstandere av AS." Hehe overhodet ikke.. INGEN av mine venner bruker steroider, og samtlige er sterkt motstander av dette... Men jeg har da overhodet ingen fordommer mot dem... Men derfor har jeg også holdt skjult at jeg har prøvd steroider. Eneste jeg har fordommer mot er avholdsfolk som er det uten noen god grunn! "Du må gjerne tro alt han sier hvis du vil." Jeg håper ikke noen tror alt jeg sier, og jeg tror nok nero vet relativt mye om dette selv, og han klarer å rette på meg om han mener jeg sier feil... Hehe faktisk så har jeg vel for halvannet år siden hatt omtrent samme disskusjonen med han, men det var før han begynte å lese om steroider "Jeg har tilgode og høre om noen som er enig med meg...:)" Jeg også! "Det er helt feil, jeg prøver bare å beskrive hvordan han oppfører seg, riktignok satt litt på spissen." Jeg synes jeg oppfører meg eksemplarisk jeg, det gjør jeg stort sett alltid, enten det er her på nettet eller RL! Hehe, syns Runar74 er noe av det mest useriøse jeg har møtt på nettet i den senere tid! Hmmm, hadde vi en bol diskusjon her på DOL for ett års tid tilbake?? Hmmm, husker ikke det, hva handlet den om?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 Hehe, syns Runar74 er noe av det mest useriøse jeg har møtt på nettet i den senere tid! Hmmm, hadde vi en bol diskusjon her på DOL for ett års tid tilbake?? Hmmm, husker ikke det, hva handlet den om?? Hehe du hadde ikke det samme nicket da, unglovende.... remember? Du skjelte meg ut ett par ganger pga at jeg innrømte her og ha brukt AS 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 25. februar 2001 Del Skrevet 25. februar 2001 Hei ... >Klarer bare ikke helt å skjønne >hvorfor du kaller det å bole seg >hvis man er utenom >konkurranseidrett for juks. hva er >argumentet? Vi lever i ett konkurransesamfunn med visse kroppsidealer. Jeg tror det er få som vil si at det ikke er en stor fordel i dette samfunnet å ha en bra kropp. På stranda i konkurranse med en drøss andre om de beste damene...Eller på ett utested...Pluss en mengde andre situasjoner muskler er en fordel. For noen vil det å dope seg oppleves som feil da det slett ikke er sunt, og heller ikke faller inn under det som er etisk eller moralsk forsvarlig. Om du var på audition for å spille gitar i ett band, og ble vraket, fordi en annen gitarist hadde fete armuskler som følge av dop bruk ville det være surt...Og det ville føles som om han som fikk jobben hadde jukset. Spesielt med tanke på at du kanskje hadde trena hardere enn han og var en flinkere gitarist. >La oss ta ett eksempel: Jeg har >nettopp lært meg hele appetite of >destruction albumet med Guns 'n >roses på gitar. >Jeg brukte et hjelpemiddel: >tabliaturboka til albumet med alle >gitarnotene. Har jeg dermed >jukset? Så klart du ikke har jukset, det er ingen spesielle bivirkninger, eller negative sider ved det som fratar andre ikke har samme muligheten til å gjøre det samme. >I "gitarmiljøene" heter det seg at >man skal bruke gehør, det er >liksom en intern sak blandt mange. Jeg spiller selv gitar, både en ibanez RG, en strat og en les paul av nesten samme type som slash bruker. Selv syns jeg det er lettere og bruke gehør, men dette er smak og behag. >Hadde jeg vært med i en >gehørkonkurranse hvor jeg skulle >tatt paradise city på gehør, og >hadde smuglet inn tabben så hadde >det vært juks. Det hadde vært juks, men jeg tviler på om det hadde hjulpet noe særlig alikevel. Det å spille riktige toner er jo bare minimum, det er jo ting som musikalsk feeling og timing som vil avgjøre, antageligvis vil flere uansett til å klare og spille tonene riktig. >Men spiller jeg i en >konkurranseliga for gitar? nei! >Jeg spiller for egen glede. Jeg lurer på hvordan en steroidkur ville påvirke muskulaturen i fingrene, og den tekniske ferdigheten for å spille gitar. Tenk om folk bolet for å spille fortest mulig, eller lengst mulig sammenhengende ? Det hadde vært morsomt... >Det var framdeles en jobb for å >lære alle sangene, den tekniske >utførelsen av sangene (Slash er jo >ganske god da), det å huske det >jeg skal spille osv Det var ett video opptak på www.guitar.com av hans nye band. Det har vært stille fra han veldig lenge, men nå har han visst våkna opp. >Jeg har >blitt bedre på gitar av å >ha lært >alle sangene noe som var >poenget i >utgangspunktet. Har jeg >dermed >jukset? Jeg brukte mye >mindre tid, >og jeg mistet en del >gehør >erfaring, men hva så?? Sånn jeg ser det så trenes gehøret opp ganske ubevisst, sånn at det er ikke sikkert du mista så mye. Det med gehør tror jeg også i stor grad dreier seg om å ha naturtalent. Akkurat som noen er genetiske freaker til å bygge muskler er noen utstyrt med kjempebra gehør og lange fine gitar fingre... Jeg syns ikke du har jukset, når det gjelder gitarspilling må jeg si at det er opp til gitaristen og gjøre det som føles best, selv spiller jeg etter øret fordi jeg syns det er lettest. Men det er sikkert fordi jeg har spilt piano og gitar i over 14 år og dette bare faller naturlig. Om det var en konkurranse om å spille fortest mulig ville jeg heller ikke ha jukset selv om jeg brukte en Ibanez RG, mens de andre brukte les pauler, så lenge alle brukte den gitaren de likte best for anledningen. >Det er akkurat det samme med en >som bruker bol, han tar en >snarvei, men hva så? Han >konkurrerer ikke med noen andre, >har han dermed jukset? Her er vi uenige. Som sagt før, vi lever i ett konkurranse samfunn. Størst bil, hytte, best kropp, osv... >Han har tatt en snarvei, og mistet >erfaring som en som har bygget i 5 >år for de samme musklene har, men >ha har ikke bygget om kapp med >noen, så hvor er da poenget?? Han for de samme musklene kanskje, men er mer utsatt for skader, det som kjent at sener og muskelfester ikke utvikler seg helt i takt med musklene når en boler . Så det blir ikke riktig å si at han er like fysisk solid, selv om de kanskje kan løfte det samme, eller ser like store ut. Uansett, for å svare på spørsmålet, han har ett fortrinn i den "sosiale arena" i forhold til en som har trena rent i ett år. Kanskje han ene er en ærlig Vegard Ulvang type, mens han andre var en mer tvilsom type som falt for fristelsen og bruke dop. Kanskje den fineste dama på det utestedet de var den kvelden falt for musklene til han tvilsomme fyren. Vil jeg da si at han jukset for å vinne sosialt ? Ja... Det er nemlig slik at for noen så er det, og blir utenkelig og bole. Når andre da tar snarveier så oppleves det som urettferdig. Samme om det skulle være på ett utested for å bli kjent med den flotteste dama , eller om det skulle være for å vinne 5 mila i kollen, rett før nesa på Vegard Ulvang. Så sett fra ett sosialt perspektiv vil jeg i høyeste grad si at AS er juks. >La oss ta ett annet eksempel: Du >skal på fest. Hvorfor går man på >fest? Jo, for å ha det hyggelig. >Så blir du tilbudt alkohol. Du vet >at du ved å drikke ett par drinker >vil få det enda koseligere. Du >drikker drinkene. Har du dermed >jukset for å få det hyggeligere? Alkohol er sosialt akseptert i motsetning til anabole steroider. Selv "snille gutter" drikker alkohol. For å bruke steroider må man passere en moralsk terskel, og ta med seg mange mulige bivirkninger på kjøpet. Mange er ikke villige til dette. Virkningene av å drikke noen halvlitere er ikke noe som jeg har merket som noe negativt. >Er det en konkurranse på fest om å >gjøre å ha det hyggeligst?? Du merker det kanskje ikke, men folk bedømmes i dagens samfunn i stor grad ut i fra utseende. At noen da har brukt en kur med testo, og for masse oppmerksomhet, mens noen som har trena like hardt uten, oppleves som urettferdig. > Mange >mennersker har slike >fordommer som >deg mot AS og folk >som bruker dem >på hobbybasis. >Tror det mer er et >utløp for >holdninger man har fått >inn >gjennom media (sier ikke at >det >er tilfellet for deg) Mine holdninger med AS, skyldes negative erfaringer med folk som har brukt det. Jeg var sammen med ei som ble overfalt og voldtatt av 3 bolere på vei hjem fra en fest. Etterpå banket de henne opp og lot henne ligge livløs i snøen. For meg er det ikke tvil om at steroidene var medvirkende. >Og så bruker du som et argument >det at SierDuDet hisset seg opp >over innlegget ditt. Hva så? Når >du kommer med en del ting som er >regelrett teit, så må det være lov. Jeg syns ikke det jeg sier er teit, derimot syns jeg han prakka på meg meninger jeg ikke hadde gitt utrykk for at jeg har. Kanskje fordi han har fordommer mot folk som er motstandere av AS. Du må gjerne tro alt han sier hvis du vil. Jeg har tilgode og høre om noen som er enig med meg... >Og så prøver du å rakke ned på han >som ditt forsvar...... Det er helt feil, jeg prøver bare å beskrive hvordan han oppfører seg, riktignok satt litt på spissen. Er det ikke juks, da, i konkurransen om å være vakrest, å farge håret silikonimplantater løsnegler løstenner(!) bleking av tenner løshår solarium fettsuging ansiktsløftning napping av bryn make-up tatoveringer hårfjerning merkeklær (alle har jo ikke råd til det! Urettferdig!) Og, tipper at alkoholinntak er like så skadelig, og like dødelig på sitt vis, som AS! Og jeg har selv aldri rørt AS, men mener slik bruk (utenom konkurranser!) bør være lovlig/opp til en sjøl! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jul_hansen Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Hei:) Tror det at folk/media hisser seg slik opp av at en utdøver blir tatt i doping skyldes generell dårlig innsikt. Hadde de vist at så si alle utdøvere (Ivertfall mange) de ser i internasjonale mesterskap hadde dopet seg ville nok ikke reaksjonene vært like store. Hehehe, når det gjelder Ulvang tror jeg heller ikke han dopet seg, det er bare noe med personen (ja, han er jo kul da), men ening med deg at han så klart tenkte på det! Media har nok ikke særlig peil nei. Da han smuglern ble tatt skrev de navnet på to av stoffene han hadde med seg feil. Bra jobba!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jul_hansen Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Hei ... >Klarer bare ikke helt å skjønne >hvorfor du kaller det å bole seg >hvis man er utenom >konkurranseidrett for juks. hva er >argumentet? Vi lever i ett konkurransesamfunn med visse kroppsidealer. Jeg tror det er få som vil si at det ikke er en stor fordel i dette samfunnet å ha en bra kropp. På stranda i konkurranse med en drøss andre om de beste damene...Eller på ett utested...Pluss en mengde andre situasjoner muskler er en fordel. For noen vil det å dope seg oppleves som feil da det slett ikke er sunt, og heller ikke faller inn under det som er etisk eller moralsk forsvarlig. Om du var på audition for å spille gitar i ett band, og ble vraket, fordi en annen gitarist hadde fete armuskler som følge av dop bruk ville det være surt...Og det ville føles som om han som fikk jobben hadde jukset. Spesielt med tanke på at du kanskje hadde trena hardere enn han og var en flinkere gitarist. >La oss ta ett eksempel: Jeg har >nettopp lært meg hele appetite of >destruction albumet med Guns 'n >roses på gitar. >Jeg brukte et hjelpemiddel: >tabliaturboka til albumet med alle >gitarnotene. Har jeg dermed >jukset? Så klart du ikke har jukset, det er ingen spesielle bivirkninger, eller negative sider ved det som fratar andre ikke har samme muligheten til å gjøre det samme. >I "gitarmiljøene" heter det seg at >man skal bruke gehør, det er >liksom en intern sak blandt mange. Jeg spiller selv gitar, både en ibanez RG, en strat og en les paul av nesten samme type som slash bruker. Selv syns jeg det er lettere og bruke gehør, men dette er smak og behag. >Hadde jeg vært med i en >gehørkonkurranse hvor jeg skulle >tatt paradise city på gehør, og >hadde smuglet inn tabben så hadde >det vært juks. Det hadde vært juks, men jeg tviler på om det hadde hjulpet noe særlig alikevel. Det å spille riktige toner er jo bare minimum, det er jo ting som musikalsk feeling og timing som vil avgjøre, antageligvis vil flere uansett til å klare og spille tonene riktig. >Men spiller jeg i en >konkurranseliga for gitar? nei! >Jeg spiller for egen glede. Jeg lurer på hvordan en steroidkur ville påvirke muskulaturen i fingrene, og den tekniske ferdigheten for å spille gitar. Tenk om folk bolet for å spille fortest mulig, eller lengst mulig sammenhengende ? Det hadde vært morsomt... >Det var framdeles en jobb for å >lære alle sangene, den tekniske >utførelsen av sangene (Slash er jo >ganske god da), det å huske det >jeg skal spille osv Det var ett video opptak på www.guitar.com av hans nye band. Det har vært stille fra han veldig lenge, men nå har han visst våkna opp. >Jeg har >blitt bedre på gitar av å >ha lært >alle sangene noe som var >poenget i >utgangspunktet. Har jeg >dermed >jukset? Jeg brukte mye >mindre tid, >og jeg mistet en del >gehør >erfaring, men hva så?? Sånn jeg ser det så trenes gehøret opp ganske ubevisst, sånn at det er ikke sikkert du mista så mye. Det med gehør tror jeg også i stor grad dreier seg om å ha naturtalent. Akkurat som noen er genetiske freaker til å bygge muskler er noen utstyrt med kjempebra gehør og lange fine gitar fingre... Jeg syns ikke du har jukset, når det gjelder gitarspilling må jeg si at det er opp til gitaristen og gjøre det som føles best, selv spiller jeg etter øret fordi jeg syns det er lettest. Men det er sikkert fordi jeg har spilt piano og gitar i over 14 år og dette bare faller naturlig. Om det var en konkurranse om å spille fortest mulig ville jeg heller ikke ha jukset selv om jeg brukte en Ibanez RG, mens de andre brukte les pauler, så lenge alle brukte den gitaren de likte best for anledningen. >Det er akkurat det samme med en >som bruker bol, han tar en >snarvei, men hva så? Han >konkurrerer ikke med noen andre, >har han dermed jukset? Her er vi uenige. Som sagt før, vi lever i ett konkurranse samfunn. Størst bil, hytte, best kropp, osv... >Han har tatt en snarvei, og mistet >erfaring som en som har bygget i 5 >år for de samme musklene har, men >ha har ikke bygget om kapp med >noen, så hvor er da poenget?? Han for de samme musklene kanskje, men er mer utsatt for skader, det som kjent at sener og muskelfester ikke utvikler seg helt i takt med musklene når en boler . Så det blir ikke riktig å si at han er like fysisk solid, selv om de kanskje kan løfte det samme, eller ser like store ut. Uansett, for å svare på spørsmålet, han har ett fortrinn i den "sosiale arena" i forhold til en som har trena rent i ett år. Kanskje han ene er en ærlig Vegard Ulvang type, mens han andre var en mer tvilsom type som falt for fristelsen og bruke dop. Kanskje den fineste dama på det utestedet de var den kvelden falt for musklene til han tvilsomme fyren. Vil jeg da si at han jukset for å vinne sosialt ? Ja... Det er nemlig slik at for noen så er det, og blir utenkelig og bole. Når andre da tar snarveier så oppleves det som urettferdig. Samme om det skulle være på ett utested for å bli kjent med den flotteste dama , eller om det skulle være for å vinne 5 mila i kollen, rett før nesa på Vegard Ulvang. Så sett fra ett sosialt perspektiv vil jeg i høyeste grad si at AS er juks. >La oss ta ett annet eksempel: Du >skal på fest. Hvorfor går man på >fest? Jo, for å ha det hyggelig. >Så blir du tilbudt alkohol. Du vet >at du ved å drikke ett par drinker >vil få det enda koseligere. Du >drikker drinkene. Har du dermed >jukset for å få det hyggeligere? Alkohol er sosialt akseptert i motsetning til anabole steroider. Selv "snille gutter" drikker alkohol. For å bruke steroider må man passere en moralsk terskel, og ta med seg mange mulige bivirkninger på kjøpet. Mange er ikke villige til dette. Virkningene av å drikke noen halvlitere er ikke noe som jeg har merket som noe negativt. >Er det en konkurranse på fest om å >gjøre å ha det hyggeligst?? Du merker det kanskje ikke, men folk bedømmes i dagens samfunn i stor grad ut i fra utseende. At noen da har brukt en kur med testo, og for masse oppmerksomhet, mens noen som har trena like hardt uten, oppleves som urettferdig. > Mange >mennersker har slike >fordommer som >deg mot AS og folk >som bruker dem >på hobbybasis. >Tror det mer er et >utløp for >holdninger man har fått >inn >gjennom media (sier ikke at >det >er tilfellet for deg) Mine holdninger med AS, skyldes negative erfaringer med folk som har brukt det. Jeg var sammen med ei som ble overfalt og voldtatt av 3 bolere på vei hjem fra en fest. Etterpå banket de henne opp og lot henne ligge livløs i snøen. For meg er det ikke tvil om at steroidene var medvirkende. >Og så bruker du som et argument >det at SierDuDet hisset seg opp >over innlegget ditt. Hva så? Når >du kommer med en del ting som er >regelrett teit, så må det være lov. Jeg syns ikke det jeg sier er teit, derimot syns jeg han prakka på meg meninger jeg ikke hadde gitt utrykk for at jeg har. Kanskje fordi han har fordommer mot folk som er motstandere av AS. Du må gjerne tro alt han sier hvis du vil. Jeg har tilgode og høre om noen som er enig med meg... >Og så prøver du å rakke ned på han >som ditt forsvar...... Det er helt feil, jeg prøver bare å beskrive hvordan han oppfører seg, riktignok satt litt på spissen. Wow. Er fortsatt uenig med deg, men nå kom du endelig med argumenter for dine synspunkter. Kjempe bra!! Nå vet folk hvorfor du mener det du mener. Da blir det sikkert litt lettere å diskutere også. Men enige blir vi nok aldri!! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 12. mars 2001 Del Skrevet 12. mars 2001 *flirer* De damene man "drar" pga. av utseendet er vel neppe verdt å samle på, eller? Er faktisk enig med Synch igjen (!) jeg. Har full forståelse for at mosjonister faller for fristelsen til å dope seg for å komme raskere til Mekka. Sjøl tyr jeg også til juks når jeg synes det er på tide å gjøre noe med vekta - skjønt da er det snakk om å gå NED i vekt og ikke å se størst mulig ut.. *svelger en munnfull Cambridge* Jeg synes derfor at dette hysj-hysj rundt dop er noe stort tull - når det nå en gang allikevel er slik at folk velger å dope seg, synes jeg også at de skal ha tilgang på all informasjon. Jeg tenker da på veiledning i riktig dop for deres ønsker, samt ikke minst riktig dosering! Bivirkninger er det på så mangt her i livet; jeg synes det stinker av dobbeltmoral at det er fritt fram å la kroppen forfalle (røyk, alkohol, junkfood), mens de som virkelig gjør en innsats for å ta vare på seg sjøl skal utpekes som abnorme raringer?? Jeg vil tro at med mere åpne linjer overfor doping blant helsestudio-folket kunne en unngå de verste bivirkningene også. En HELT annen ting er dette med toppidrett. De vi ser på TV daglig blir betalt for å yte - og det dreier seg ikke om lommepenger! De setter en standard og et mål for oss vanlig dødelige. Jeg personlig liker å tro at disse målene er oppnådd på redelig vis - ellers blir hele greia uinteressant for meg. Fascinasjonen med idrett ligger jo nettopp i hva mennesket er i stand til å klare med egen kropp! Fikk du eposten fra meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 Fikk du eposten fra meg? Jepp, det høres unektelig interessant ut - jeg skal forfatte et svar i løpet av kvelden! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.