Gjest Kurt Kubein Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg er uenig i en del av det du sier, selv om du sikkert bevisst har satt litt på spissen. Du har trent i 10 år sier du, tydligvis med bra resultater, men du sier at noen kunne klart det samme med steroider på 10 uker, og det er bullshit. Det er trossalt ikke bare å dytte i seg steroider og se ut som Arnold. Det viktigste UANSETT hvor mye steroider du bruker er kostholdet, etter det kommer treningen, hvilen og til sist steroidene. Etter 3 års trening så hadde jeg gått opp fra pinglete 55 kg til kraftige 90 kg. Litt mer fett, og vokst litt i høyden, men det var ikke en skjel som trodde jeg var rein.. Jeg hørte til og med historier om hvem jeg hadde kjøpt steroider av (han som hadde spredd den løgnen blei forresten satt på plass litt skikkelig, noe som jo selvsagt forsterket inntrykket av meg som en aggresiv "boler" På begynnelsen tok jeg dette som ett kompliment, men etterhvert blei det direkte plagsomt. Flertallet vi ser på helsestudioer trener mer enn meg! De går inn og ut der hver jævla dag, trener to timers økter og aner ikke hva de driver med noe som resulterer i dårlige, eller ingen resultater. Men de tror de sliter, og da er det klart at de tror at jeg, som går inn og bruker MAKS 45 min på økta, 4 ganger i uka, og jeg vokser, noe som betyr at jeg selvsagt må gå på steroider... Hadde folk satt seg ned å lært litt elementære kunnskaper om trening og kosthold når de først bruker mange timer i uka på å trene, så ville de fått mye bedre resultater enn de får idag, og flertallet ville helt sikker vært større enn den gjennomstnittlige idioten av en 18 åring på treninga som har fått tak i noen A50 og knipser ett par av de om dagen.... Det er klart han øker, men uten å kunne kost, uten å kunne trening, og med en tanke i hue og den er å bli stor og sterk og tøff, så er vel det meste av økningene vann, og mannen mister garantert så godt som alt en mnd etter kuren, og mannen har sikkert heller ikke hørt om clomid så testosteronproduksjonen hans er på bånn, han blir impotene, deppa (hjernen trenger trossalt testosteron for å fungere), samtidig som han raser ned i vekt noe som forsterker depresjonen ytterligere... Sånne folk er de som ødelegger seg på steroider, kanskje han også gjør noe dumt og havner i avisa og steroidene er selvsagt grunnen.. Ikke det at mannen var en idiot i utgangspunktet.. Samme som han 19 åringen som drepte og voldtok en jente nå og som visstnok gikk på steroider.. Det er klart steroidene da har skylden, det at mannen hadde rundt 50 i IQ, er på grensen til tilbakestående og såvidt strafferettslig tilgregnlig er mindre interessant for media. Jeg eier ikke gener iforhold til å bli stor, jeg har alltid vært blant de mest pinglete i klassen, men fra første dag jeg begynte å trene som 17 åring var jeg hekta, og når jeg er hekta på noe leser jeg alt jeg kan komme over om det jeg driver med! Derfor lærte jeg fort, prøvde og feilet etter forskjellige råd jeg fikk, fant ut hva som passet for meg og fortsatte på den måten jeg så funka. Så sånn sett kan jeg forstå hvorfor folk som ikke har sett meg på mange år, og plutselig ser den nye utgaven av meg kan tro jeg bruker steroider, men dette er fordi de ikke kan noe, og en unnskyldinge for at jeg f.eks. ser større ut enn dem, som jo også trener, er selvsagt at "han må bruke steroider...". Jeg hadde uansett trent i 7 år når jeg tok meg en kur, og da følte jeg at jeg kunne kostholdsdelen, treningsdelen og steroiddelen. Hadde trossalt lest ALT om steroider i minst ett år før dette, snakket med drevne bygger på nett og i RL, og fått flust av tips om hva man kunne gjøre for å gjøre ting sikrest mulig. Selv mener jeg at dersom man velger å begynne på steroider, så bør man vente til man har nådd til naturlige maximun og rett og slett ikke kommer lenger naturlig. Hvor dette maximumet ligger varierer selvsagt fra person til person, ut ifra gener osv, men når man har stått stille på treninga i flere år uten å klare å øke en kg i vekt eller styrke, gjort alt man kan gjøre uten å bruke dop, da vet man at man har nådd sin grense. Det er tidligst da man kan begynne å tenke på å bruke steroider. Hver og en får her ta sitt valg, men finner man ut at fordelene med å bruke det er større enn ulempente, så shit au! Å ødelegge seg på steroider er fult mulig, men sannsyligheten for å ødelegge seg på alkohol, tobakk og macDonalds er langt større, MEN de som ødelegger seg er ofte uvitende idioter av noen 16 åringer som ikke aner hva de driver med å kjøper noen piller som de ikke aner hva er av den lokale "bolern" som sier at det bare er å dytte i seg 10 av dem, og ett par av dem om dagen... Vet man derimot hva man gjør så er faren for å unngå bivirkninger svært stor. Det finnes trossalt helseprodukter, andre medikamenter osv, som tar bort så godt som alle bivirkningene man kan få av steroider. Dette koster penger, da det er mange produkter, og dyre er de også, men skal man først bruke noen tusen kroner på en kur, bør man være forberedt på å bruke like mange tusen kroner på produkter som gjør at man holder seg i form. Legesjekker er selvsagt også å anbefale, og bruk av orale steroider som dbol og anadrol (noe de fleste nybegynnere bruker) er ikke akkurat av det lureste man kan gjøre. Er man redd for sprøyter bør man gi faen i å bruke noe som helst, da det er de orale produktene som virkelig kan gjøre skaden stor. Nå er jeg langt utpå viddene her.. husker ikke engang hva poenget mitt var og jeg må løpe av gårde på en forelesning om 5 min... Når det gjelder det Synch sier her så er jeg vel enig i at det er mer juks å bruke steroider i toppidretten enn bare fordi man er hekta på bygging, men spørsmålet er jo om det å bruke dop i toppidretten kan defineres som juks når alle gjør det.. Kanskje ikke alle men så godt som alle gjør det garantert... Det være seg langrenn eller spring, eller vektløfting eller hva det skulle være... Det blir selvsagt ett ramaskrik uten sammenligning når noen blir tatt, men nå skal man være temmelig idiot, eller svært uheldig for å klare å bli tatt om man vet hva man gjør. Er det forresten dop når langrenn gutta har blodnivå som ligger helt oppunder grensen til hva som er lovlig? Det er klart dette er manipulert av leger, men de sørger for at dem holder seg under det lovlige nivået, + at det selvsagt finnes medikamenter som gjør at man kan skjule bruken av dop (var det ikke ett slikt medikament han finsken blei tatt på nå?) + at det finnes preparater som er umulig å spore. F.eks. veksthormoner. Uten å nevne navn så har vi ihvertfall en kvinnelig spydkaster som ser ut som hun ihvertfall har alle tegnene på heftig vekstbruk... Men det er vel ikke dop før man blir tatt, og er man i verdenstoppen har man også de beste legene, og for å bli tatt da skal man drite seg ut! Han CJ Hunter for eksempel... ett godt eksempel på en som dreit seg ut kraftig... Mannen hadde trossalt store mengder nandrolon i seg, ett steroid som man kan spore i ca halvannet år etter inntak, og jeg tror ikke det er mulig å skjule bruken av det.... Idioti og bli tatt for noe sånt, men de færresten er så vannvittig dumme og bruker dette når de kan bruke steroider som er ute av kroppen etter en uke, vekst som ikke kan spores, og genmanipulerte steroider som ligger langt forran dopingjegerne, og er umulig å spore! Når disse engang kan spores så finner man selvsagt på nye metoder for å manipulere disse steroidene så de ikke kan bli funnet på en test... Så jeg vet ikke om jeg vil kalle sprinterne som blir tatt for dop for juksere jeg, for vi kan vel alle være enig om at samtlige på 100 meter streken i ett ol er proppfulle av både det ene og det andre, og dersom alle stiller på likt nivå så er det vel ikke juks? Men det er selvsagt værre for de lokale talentene som tror idolene deres er reine og etterhvert som de blir eldre ser at det ikke er håp for dem i det hele tatt uten bruk av noe. Det var ett program på TvNorge her i forrige uke som omhandlet det norske byggermiljøet. Jeg så ikke dette programmet, men to av norges fremste i dette miljøet, Harald Schøtt og Jostein Ødegaard hadde ihvertfall på spørsmål fra journalisten om doping svart: De visste at det var noe som het AS men de var sterkt imot det, og brukte det ikke... Jeg lurer på hvor mange som tror på dem, Harald som eier av norges fremste hormongym og Ødegaard som en 130 kg figur.... Men når Bjørn Dæhli står og sier det samme... da tror alle på han... Men det er jo en selvfølge for snille og morsomme Bjørn kunne jo aldri funnet på å jukse.. Det kunne selvsagt ikke søte (jaja ikke etter min smak..) Trine Hattestad heller, og hun må da være den eneste personen her i verden som har klart å ro seg unna en positiv testosteron prøve ved å si at det var p-pillebruk som forårsaket det, men disse store groteske byggerne... DE juger de.... Så lenge toppidretten så godt som kun dreier seg om penger, og forskjellen på å være nummer en og nummer 3 er 100 mill i banken, da vil alltid folk jukse, men det er vel det vi vil også? Tviler på at så mange av oss vil se på 100 meter løp dersom de i framtiden plutselig begynner å løpe 1 sekund dårligere enn i dag... Uansett.. jeg driter i hva folk gjør med kroppene sine, og jeg liker ikke at folk skal bestemme hva jeg skal gjøre med min! Men det gjør man i dette landet ved å sørge for at alkoholprisene er enorme så vi ikke har råd til det, røyken er så dyr at den koster meg langt mer enn kosttillskuddet jeg bruker, og nå er vel sjansen faen skjæra meg ganske stor for at de skal kriminalisere bruken av steroider... Jeg lurer på hvordan det skal funke... Den neste toppidrettsøveren som blir tatt for dop blir ikke bare utestengt i to år, men bli bura inn i ett halvt også? Wow, dette temaet må fenge! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.