Gå til innhold

Et merkelig barn

Anbefalte innlegg

Gjest hans moder
Skrevet

Jeg har en toåring som påstår at det bor en gammel dame i huset vårt. Han har sett henne, snakket til henne og smilt til henne siden vi flytta inn her i våres. Merkelige greier. Jeg ser ingenting, men jeg ser jo at han sitter og stirrer på et eller annet.

Hva skal man tro? Det har bodd en gammel dame her før. Jeg kjente henne godt. Hun har vært død lenge nå.

Innspill? Bør jeg heller spørre nhd...? Flere som har "rare" barn?

Så avgjort et innlegg det bør være lov å poste anonymt...

• Svar 176
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Patsi

19

• Osiris

9

• Jeg er en annen

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest svaksterk
Skrevet

Så spennende:-)

Jeg har ikke noe fornuftig å komme med, men det kan jo være mer mellom himmel og jord enn vi aner, kanskje har han skjulte evner?

Gjest så avgjort lov
Skrevet

vet han at det bodde en gammel dame der før? Kanskje han har drømt dette

Gjest hans moder
Skrevet

Jeg har ikke noe fornuftig å komme med, men det kan jo være mer mellom himmel og jord enn vi aner, kanskje har han skjulte evner?

Ja, jeg begynner å lure litt på det. Jeg har alltid vært skeptisk til "sånt", men dette er litt rart, synes jeg.

Gjest hans moder
Skrevet

vet han at det bodde en gammel dame der før? Kanskje han har drømt dette

Han vet ingenting om det. Har prøvd å ikke si et ord om det når han er i nærheten. Har også tenkt på at det kan ha vært en drøm, men kan en drøm gjøre så sterkt inntrykk at den lever i måneder etterpå?

Gjest svaksterk
Skrevet

Ja, jeg begynner å lure litt på det. Jeg har alltid vært skeptisk til "sånt", men dette er litt rart, synes jeg.

Ja, særlig siden han er bare to år.

Toåringer kommer jo ikke med sånnt som regel. De er jo knappt begynnt å snakke med flere ord.

Det høres spennende ut synes jeg.

Jeg har hatt noen opplevelser selv, og hadde en morfar som stoppet blod. Han hadde lært det av en same.

Jeg er også skeptisk til sånne ting, men når man opplever uforklarlige ting selv, blir man litt mer åpen for at det kan være noe man ikke vet om.

Han er jo litt for liten til å kunne dikte opp ut fra at det har bodd en dame der før.

Det KAN jo være en fantasivenn, man vet ikke, men likevel... Det er vel uansett lurt å møte ham der han er. Ikke avfeie hans *venn*, så spiller det ingen rolle om det er fantasivenn eller noe annet?

Skrevet

Det er da 100% normalt at barn på den alderen har fantasivenner. Faktisk er det et tegn på over-gjennomsnittelig intelligens.

Å være voksen, og tro på spøkelser, derimot... ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest svaksterk
Skrevet

Det er da 100% normalt at barn på den alderen har fantasivenner. Faktisk er det et tegn på over-gjennomsnittelig intelligens.

Med vennlig hilsen

hehe ;-)

jadda, jadda...

Skrevet

Det er da ingen som mener det ikke er mer mellom himmel og jord enn noe annet sted, men det betyr IKKE at spøkelser, troll, Odin, eller Julenissen er del av det.

At vi ikke "forstår alt", er intet "bevis" for at et bestemt fenomen eksisterer.

Dessuten - det er da helt vanlig å ha fantasivenner på den alderen, og det er da overhodet ikke noe man skal ta til inntekt for noe som helst, annet enn at gutten er frisk og intelligent.

At han ser "en kvinne" og "en kvinne døde" er heller ikke overraskende. 50% av de som dør er kvinner. Og intet tilsier at det er snakk om den SAMME kvinnen. Det er det dere (og ikke han) som har funnet på!

Med vennlig hilsen

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Med vennlig hilsen

Barn har ikke gamle damer som fantasivenner.

Jeg hører min datter også er helt i sin egen verden noen ganger og leker med barn som ikke er til stede, men det alltid noens navn fra barnehagen som nevnes.

Når det er sagt , så tror jeg ikke på spøkelser;o)

Gjest hans moder
Skrevet

Med vennlig hilsen

Døh. Den var slem. Bad bad sør.

Skrevet

Barn har ikke gamle damer som fantasivenner.

Jeg hører min datter også er helt i sin egen verden noen ganger og leker med barn som ikke er til stede, men det alltid noens navn fra barnehagen som nevnes.

Når det er sagt , så tror jeg ikke på spøkelser;o)

Hei KariKruskakli,

En fantasivenn er vel en nettopp det - fantasi. Det kan være basert på noe han så på TV, noe han så i butikken, en slektning, eller hva som helst.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Døh. Den var slem. Bad bad sør.

Hei,

Jeg er meget slem! :stolt:

Men alvorlig talt - 50% av verdens befolkning (minst) er kvinner. Det er da intet som tilsier at det er snakk om SAMME kvinne som døde. Han har nevnt kvinne, DU lager en kobling med en kvinne som har dødd i huset, og antar det er *samme* kvinne.

Med vennlig hilsen

Gjest svaksterk
Skrevet

Det er da ingen som mener det ikke er mer mellom himmel og jord enn noe annet sted, men det betyr IKKE at spøkelser, troll, Odin, eller Julenissen er del av det.

At vi ikke "forstår alt", er intet "bevis" for at et bestemt fenomen eksisterer.

Dessuten - det er da helt vanlig å ha fantasivenner på den alderen, og det er da overhodet ikke noe man skal ta til inntekt for noe som helst, annet enn at gutten er frisk og intelligent.

At han ser "en kvinne" og "en kvinne døde" er heller ikke overraskende. 50% av de som dør er kvinner. Og intet tilsier at det er snakk om den SAMME kvinnen. Det er det dere (og ikke han) som har funnet på!

Med vennlig hilsen

Jada, jeg vet alt dette... :)

Likevel synes jeg det skjer rare fenomener.

Vitenskap og overnaturlige fenomener er visstnok ikke forenelige. Jeg vet jeg vet ;-)

Likevel er det mye man ikke har funnet ut av enda, det kan være andre ting som man enda har tilgode å forske på, det kan være naturlige forklaringer på ting, det kan være at ånd lever videre. Det kan være så mangt.... man VET ikke, og det er det som gjør det så pirrende med slike ting. Men jeg vet om alle de der argumentene, og jeg har vitterlig brukt dem selv. Men men...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hei KariKruskakli,

En fantasivenn er vel en nettopp det - fantasi. Det kan være basert på noe han så på TV, noe han så i butikken, en slektning, eller hva som helst.

Med vennlig hilsen

Jeg har tenkt meg om, og ja du har nok rett;)

Når jeg tenker litt tilbake i tid, så husker jeg en gang datteren min satt og snakk til noen. Jeg spurte hvem hun snakket med og hun peker i løse luften og sier henne.

Skrevet

Jeg har tenkt meg om, og ja du har nok rett;)

Når jeg tenker litt tilbake i tid, så husker jeg en gang datteren min satt og snakk til noen. Jeg spurte hvem hun snakket med og hun peker i løse luften og sier henne.

Hun er nok klarsynt, og snakket med gjenferdet av Queen Mary!

:nemlig:

:D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jada, jeg vet alt dette... :)

Likevel synes jeg det skjer rare fenomener.

Vitenskap og overnaturlige fenomener er visstnok ikke forenelige. Jeg vet jeg vet ;-)

Likevel er det mye man ikke har funnet ut av enda, det kan være andre ting som man enda har tilgode å forske på, det kan være naturlige forklaringer på ting, det kan være at ånd lever videre. Det kan være så mangt.... man VET ikke, og det er det som gjør det så pirrende med slike ting. Men jeg vet om alle de der argumentene, og jeg har vitterlig brukt dem selv. Men men...

Hei,

Jo, men det er en kjempeforskjell mellom "å undre seg", og å "anta at noe er sant fordi vi vet ikke".

Vi kan ikke "tro på alt", så vi *må* faktisk ha et eller annet verktøy for å skille hva vi tror på, for det vi ikke tror eksisterer.

Dette verktøyet kalles vitenskapelig metode, og har vist seg å være et særdeles godt verktøy.

Med vennlig hilsen

Gjest svaksterk
Skrevet

Hei,

Jo, men det er en kjempeforskjell mellom "å undre seg", og å "anta at noe er sant fordi vi vet ikke".

Vi kan ikke "tro på alt", så vi *må* faktisk ha et eller annet verktøy for å skille hva vi tror på, for det vi ikke tror eksisterer.

Dette verktøyet kalles vitenskapelig metode, og har vist seg å være et særdeles godt verktøy.

Med vennlig hilsen

Ja, det er et godt verktøy, den vitenskapelige metoden. Samtidig har den en del begrensninger, som gjør at det ikke er mulig å forske på alle fenomener.

Men det er en effektiv metode, og sannsynligvis den mest nøytrale metoden, selv om den også lar seg påvirke av menneksers beslutningsevne/holdninger/tankesett osv.

:-)

Gjest hans moder
Skrevet

Hei KariKruskakli,

Med vennlig hilsen

Men det som får meg til å undres er at denne damen dukker opp når han ikke leker. Det er gjerne når vi sitter og spiser,og han er travelt opptatt med andre ting. Også når vi ligger i sengen og han er helt avslappet og rolig. Aldri i forbindelse med lek. Men altså, det er fullt mulig at jeg legger mer i dette enn det som er der. Jeg vet ikke.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hun er nok klarsynt, og snakket med gjenferdet av Queen Mary!

:nemlig:

:D

Med vennlig hilsen

Ja, det var det jeg tenkte, men jeg turte ikke si det:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...