Gå til innhold

NHD:pasient til jobb i psykiatrien?

Gjest pasient til jobb i psykiatrien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest det kommer vel an på hvor frisk du føler deg

har selv såvidt vært innom systemet (bare gruppeterapi, som jeg droppet) pga spiseforstyrrelser. Er ennå ikke helt frisk, men jobber innenfor helse og sosial og er til god (vil jeg si) støtte og hjelp for mange

Depresjon, anoreksi, suicidal?

Jeg er sykepleier manisk depressiv og har en personlighetsforstyrrelse, likevel gikk det fint at jeg jobbet i psykiatrien. Jeg følte jo at jeg på ett vis forsto meg på pasientene og behandlet dem menneskert.Jeg var selvsagt medisinert da jeg jobbet der.

Gjest ikke akkurat nå

Jeg er sykepleier manisk depressiv og har en personlighetsforstyrrelse, likevel gikk det fint at jeg jobbet i psykiatrien. Jeg følte jo at jeg på ett vis forsto meg på pasientene og behandlet dem menneskert.Jeg var selvsagt medisinert da jeg jobbet der.

Hei. jeg lurer på om jeg har et snev av manisk depressiv eller bipolar. Jeg har riktignok ikke de helt store utsvingene, som tanker om selvmord og motsatt bruker opp alle pengene mine (kanskje fordi jeg ikke har noen :0). Men, har perioder hvor jeg ikke får gjort noe, men er allikevel optimist..., og andre perioder hvor jeg får gjort alt med mye eneri og lyst.

Nå lurer jeg på om du kan si noe om hvordan du opplever det å være manisk depressiv? Det står så lite om opplevelsen av det på nette.

Annonse

på frokosttv i dag så var det en nyutdannet psykolog som hadde fått diagnosen schizofren som 17 åring. Hadde gått inn og ut av institusjoner i 10 år.

Nå hører vel dette til unntakene. Men det finnes håp!!.Og er man erklært frisk så ser ikke jeg noen begrensninger i forhold til yrkesvalg.Vel å merke at hvis man har en sårbar personlighet så må man vakte seg for å ta på seg for mye og trene ekstra på å distansere seg. Man må kjenne sine egne grenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...