Gå til innhold

seponere sarotex, begynne på seroxat

Anbefalte innlegg

Gjest på riktig måte

jeg bruker idag sarotex 50 mg (tar om kvelden) for smerter. Er ikke fornøyd med effekten og tenker på å begynne med seroxat for en sannsynlig grunnleggende depresjon og fobi (sosialt). har fått høre at en depresjon kan medføre hodepine? seroxat er vel også en mer moderne medisin? jeg lurer som sagt hvordan jeg kan bytte medisin uten for store bivirkninger. sarotex', tar jeg om kvelden, mens seroxat skal vel tas om morgen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201668-seponere-sarotex-begynne-p%C3%A5-seroxat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ingi1365380494

Hei, jeg har selv brukt seroxat, cipramil og efexor. Seroxat ble jeg veldig trøtt at, selv etter å ha gått på det lenge. Nå bruker jeg 30mg remeron om dagen og de er jeg mest fornøyd med, har ingen bivirkninger nå.Nå er det sånn at virkning varierer veldig fra person til person, så jeg vil ikke fraråde seroxat, det skal jo være trygt å bruke det. Vil ikke anbefale efexor. Når du skal bytte medisin må du snakke med lege. For noen går det bra å bare slutte tvert med en type antidepressiva, andre må trappe ned over tid. Men hvis du skal begynne på en ny type bør du trappe opp først. Etter min erfaring kan depresjon gi hodepine i perioder, i tillegg til andre fysiske utslag.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kan begynne med Seroxat mens du bruker Sarotex 25 mg i en uke. Deretter slutter du med Sarotex.

Seroxat vil nok hjelpe langt bedre både på angst og depresjon. Derimot vil den ikke ha like gunstig effekt på søvn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...