Gå til innhold

Mannen kan ikke drikke, så da skal IKKE jeg heller

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et aldri så lite problem, som jeg nok syntes hører hjemme på dette forumet.

Håper NHD kan svare meg, hvis denne tjenesten fremdeles er gratis?

Jeg har en mann som ikke kan drikke sprit, ikke fordi han er alkoholiker, men fordi han kan bli riv ruskende gal av det. Han har fått spritforbud av legen, men kan ta noen øl, det går greit.Han har sittet inne en gang pga. fyllebråk, mer utfyllende vil jeg ikke være.

Så til mitt problem. Jeg liker å ta meg litt vin innimellom, og det tåler han ikke. Da blir han sur, slenger en masse dritt og kan til og med bli rasende.

Jeg drikker ikke sprit selv, men det er fordi jeg blir så dårlig av det, så det frister ikke. Jeg har ikke gjort noe galt, eller fått noe forbud, annet enn av han.

Skal det virkelig være sånn, at jeg ikke kan få kose meg med litt vin, fordi han helst ikke bør drikke annet enn noen få øl- noe jeg forøvrig aldri har nektet han.

Jeg har til og med reist bort når han skal på fest, for å være sikker på å unngå bråk. Når dette er sagt, så skal sant være sant og det er at det er lenge siden han har vært på fest. Han drikker så å si aldri, men det har jo sin soleklare grunn.

Jeg får omtrent angst bare jeg kjøper ei flaske vin, for da vet jeg at han blir sur og vanskelig, men samtidig blir jeg også mektig irritert. Hvorfor kan han ikke unne meg å kose meg innimellom. Det er som å sette en rød klut foran øynene hans når han ser vinflasken.

Jeg føler at jeg gjør noe fryktelig galt og hensynsløst ovenfor han, men bør jeg egentlig det?

Skal jeg være nødt til å sitte der med vann eller kaffe hver bidige helg, fordi han mener det?

Er det meg som er urimelig her?

Jeg begynner å bli veldig lei av dette, for jeg er godt voksen og må da få lov til å bestemme slikt selv.

Noen der ute som kan komme med noen kloke innspill, så takk for det.

Fortsetter under...

Gjest Havelar

Jeg syns det er hensynsløst å sitte og kose seg med vin hjemme hvis det bare er du og han tilstede, og han sitter der med kaffe og vann.

At du tar et glass vin ute sammen med venninner, når han ikke er tilstede eller i sosiale lag der alle andre også drikker burde være ok, blir han rasende over det også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...