Hønemoren Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hva anbefales når det er tidlig oppvåkning som er problemet? Våkner mellom kl. 2 og 4 og sover veldig dårlig resten av natta. Har Imovane, men vil ikke bruke disse så ofte og de er vel mere for innsovningsproblemer. Legger til at jeg nå bruker 10 mg. Cipralex daglig. Skulle gjerne hatt noe å ta innimellom ihvertfall, sove godt ei natt iblant, men uten hangover. Merkelig nok er jeg ikke spesielt trøtt om dagen, det forbauser meg egentlig, men føles allikevel ganske slitsomt dette. Takker for svar om noen har erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202164-sovemedisin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er en annen Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Tolvon eller Vallergan kan forlenge søvnen, men ingen av disse er egentlig sovemedisiner, trøttheten er en bivirkning. De fleste opplever hangover ei tid, så går det over. Melatonin -- et hormon som legen må skaffe på registreringsfritak -- kan også være verd et forsøk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202164-sovemedisin/#findComment-1439847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zoë Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei Imovane 7,5 mg brukes ved for tidlig oppvåkning. Jeg har også søvnproblemer (med blant annet for tidlig oppvåkning) og har nå fått beskjed om å gjennomføre en "kur" hvor jeg bruker Imovane i to uker for å forsøke å komme i en normal søvnrytme. Håper dette var til noe hjelp. Mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202164-sovemedisin/#findComment-1439949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei Imovane 7,5 mg brukes ved for tidlig oppvåkning. Jeg har også søvnproblemer (med blant annet for tidlig oppvåkning) og har nå fått beskjed om å gjennomføre en "kur" hvor jeg bruker Imovane i to uker for å forsøke å komme i en normal søvnrytme. Håper dette var til noe hjelp. Mvh, Hver kveld i to uker? Jeg har tatt dem i korte perioder av gangen, men som jeg skrev får så ekle drømmenetter da jeg ikke tar dem, altså nettene rett etter. Det merker vel ikke du enda om du er midt i perioden og er jo ikke sikkert du får det heller, er jo veldig individuelt. Til vanlig synes jeg det er kjekt å ha en halv eller en hel liggende på nattbordet og ta den utpå natta for får jo ikke hangover av disse. Synes jo det er for ille å dytte i meg sovepille om kvelden når jeg er trøtt og stort sett sovner i løpet av et kvarters tid, men hatt en dårlig periode nå i det siste. Da har jeg ligget lenge før jeg sovner og våkner midt på natta for ikke å sove nesten resten av natta, slitsomt altså! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202164-sovemedisin/#findComment-1439964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zoë Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hver kveld i to uker? Jeg har tatt dem i korte perioder av gangen, men som jeg skrev får så ekle drømmenetter da jeg ikke tar dem, altså nettene rett etter. Det merker vel ikke du enda om du er midt i perioden og er jo ikke sikkert du får det heller, er jo veldig individuelt. Til vanlig synes jeg det er kjekt å ha en halv eller en hel liggende på nattbordet og ta den utpå natta for får jo ikke hangover av disse. Synes jo det er for ille å dytte i meg sovepille om kvelden når jeg er trøtt og stort sett sovner i løpet av et kvarters tid, men hatt en dårlig periode nå i det siste. Da har jeg ligget lenge før jeg sovner og våkner midt på natta for ikke å sove nesten resten av natta, slitsomt altså! Hei igjen, Jeg fikk beskjed av legen at det ikke hjalp å ta en sovetablett i ny å ne (har tidligere brukt Imovane sporadisk) men at jeg måtte ta de regelmessig over en kortere periode dersom søvnrytmen skulle bli bedre. Ellers leste jeg at du bruker Cipralex - da vet du kanskje at de også kan gi forstyrret søvn? Jeg brukte det før, men måtte slutte da jeg sov ekstremt dårlig av de. Vel, dette var bare min erfaring:) Mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202164-sovemedisin/#findComment-1440042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Hei igjen, Jeg fikk beskjed av legen at det ikke hjalp å ta en sovetablett i ny å ne (har tidligere brukt Imovane sporadisk) men at jeg måtte ta de regelmessig over en kortere periode dersom søvnrytmen skulle bli bedre. Ellers leste jeg at du bruker Cipralex - da vet du kanskje at de også kan gi forstyrret søvn? Jeg brukte det før, men måtte slutte da jeg sov ekstremt dårlig av de. Vel, dette var bare min erfaring:) Mvh, Javel, har ikke hørt det før at de skal brukes som en kur på en måte, men blir på samme måte som jeg for mange år siden fikk beskjed av en lege å bruke Sobril som en kur. Leger sier visst forskjellig...! Det viktigste er jo at vi får hjelp og det å sove er jo veldig viktig for dagsformen. Jeg har hatt en veldig dårlig periode når det gjelder søvnen og etter noen uker med enten Imovane eller Sobril om kvelden så synes jeg liksom nok var nok og ville prøve uten. Tenker på avhengigheten. Så får jeg heller ta noen netter å sove dårlig tenkte jeg, men du verden, det blir jo slitsomt. Kjedelig å ligge der å glane i taket da. Så lenge jeg føler meg i brukbar form om dagen så prøver jeg noen netter til uten, men godt mulig det er som du skriver, Cipralexen som er med på å gjøre søvnen dårligere også. Da jeg brukte Cipralex sist, for et år siden sov jeg veldig godt så vet ikke om det er dem som har innvirkning nå. Tror jeg sluttet med Cipralexen for tidlig (etter et halvt år), det sier legen ihvertfall..,, derfor starta jeg opp igjen i høst. Er ikke noe særlig glad for det egentlig, er redd for at det ikke vites nok om senvirkninger. Angrer litt på at jeg ikke heller prøvde noe alternativ behandling, har litt tro på det, jeg. Ha en god helg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202164-sovemedisin/#findComment-1440427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.