Gå til innhold

Depresjon og selvbebreidelse

Anbefalte innlegg

Fantom1365380824

Jeg har gått hjemme nå i to år og er veldig tung og deppa. Har hatt perioder før også og det har alltid ordnet seg etter en periode arbeidsledig og få jobbe litt.

Det jeg mener som kanskje kan være et tips til andre er noe jeg har tenkt litt på.

Når en går hjemme over lenger tid og blir deppa så er det slik at sosial omgang hjelper litt der og da, men så snart en kommer hjem alene igjen så begynner en å tenke på dumme ting som har skjedd før og dømmer seg selv. Prøver å slutte og gruble, men det kommer bare tilbake igjen helt enkelt fordi en ikke har noe annet å tenke på. Hver gang en greier det litt så er man fortsatt like tung og møter på en måte veggen og går tilbake til å gruble. Innbiller seg at det det er tankene som gjør en deppa, men det er jo helt feil! Det er situasjonen, hjemmegåinga og mangel på jobb som er årsaken!

- Når en starter i en jobb og får noe annet å tenke på, sosial omgang osv og når tankene dukker opp da så tenker man bare det som er sannheten, at det betyr ingenting! Helt idiotiske tanker! Fortid er fortid. Man slutter å gruble og man er ikke tung! For den tunge formen er jo borte fordi man har fått det greit med seg selv etter at man kom seg ut døra. Alltså er deprejonen borte.

Man blir alltså ikke tung i formen etter å ha prøvd å tenke slik igjen og da greier man å slutte og gruble og man får det mye bedre etterhvert.

Men dette er helt umulig å forstå selv i en tung periode. Derfor så må en bare tvinge seg i gang med noe å gjøre. Tuuuungt i starten, men etterhvert så blir jo alt bra!

:)

Dette skal jeg selv lese hver gang jeg er dette for dette hjelper meg iallefall til å tenke mer posetivt.

Passer sikkert ikke for alle, men jeg vet at mange har det slik som meg og kan ha nytte av å lese dette!

Hilsen Pres

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202293-depresjon-og-selvbebreidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...