cruzkontroll Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei! For 2 mnder siden falt og slo meg ganske kraftig i kneet/rett under kneet!Med det første var ikke smertene så intense, men Kneet hovnet ganske raskt opp og smertene ble intense. Hadde sterke smerter i ro, når jeg gikk og når jeg skulle strekke ut kneet. Etter hvert ble smertene mer og mer belastningsavhengige. Når jeg belaster kneet, blir det en liten rød prikk og blått rundt rett under kneet. Når jeg belaster kneet kommer stikkende smerter rundt kneet (varierer hvor) Etter belastning kan smertene være ganske intense over lengre tid. Smertene sitter da i hofte, rundt kneet (mest rett under, mot siden)og kan også gå nedover leggen og ankelen (sjeldnen)Smertene opptrer som stikkende/brennende. I tillegg føles det av og til som om hoften sitter fast/holder på gå gå ut av ledd. (Sammenheng?)Det har nå gått over to mnder siden jeg slo kneet på en spiss stein. Hva kan det være som er galt? Bør jeg få dette undersøkt hos lege igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202593-hofte-kne-legg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Synes absolutt du skal få en ny sjekk. Både av hofte og kneledd. Kanskje har du fått en arrdannelse i den store senen under kneskjellet. Lårmuskelen ( quadriceps) utspringer fra hoftekammen foran, og passerer kneskjellet før den fester på leggbenet. Også viktig å finne ut om det sitter skade inni selve kneleddet ( menisker/korsbånd). Da ville du nok hatt hevelse i leddet. Trolig kan legen din finne ut dette ved å undersøke kneet/hoften skikkelig, kanskje bør det taes et MR-bilde; skade/arr i senen vil da kunne sees. Kanskje sitter det en liten stenbit under huden? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202593-hofte-kne-legg/#findComment-1447343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.