Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Siden jeg blei fan av et band som heter Dream Theater hvis trommeslager har OCB har jeg tenkt en del på hva jeg bruker tiden min på. Jeg spiller selv gitar, jeg er 17 år men kan allikavel ALT som er å vite om utstyr, innstilinger, gitarer, hvordan koble osv. Jeg kan bygge en gitar om du vil, jeg kan bygge en forsterker, effektpedaler, strømforsyninger, you name it. Og jeg går almenn. Jeg er heller ingen idiot på gitaren...

I tillegg har jeg flere dagligdagse tvangstanker, det er ikke et stort problem, men jeg skjekker alltid at en dør er låst, gjerne flere ganger, på samme måte lys, ovner, TV etc. Jeg er veit med meg selv at jeg gjorde det, men må ned og skjekke for å bevise kroppen det, kan man si...

Er det noen måte å påvise/motbevise dette? Må jeg gå noe sted, eller finnes det noen spørsmål jeg eller andre kan still meg selv for å delvis fastslå det (før jeg lager for mye paranoia ut av det)?

Mvh. Emil

Skrevet

At du kan så mye om gitarer synes jeg bare er flott, det som på en annen side bekymrer meg litt er disse "sjekkingene" dine- mht. dører lys og ovner osv.

Du beskriver ikke dette så utfyllende i innlegget ditt.

Hvor mye plages du av denne tvangssjekkingen i hverdagen? Dersom du opplever det som vanskelig å ha det slik og at dette faktisk hemmer deg, -ville jeg uten tvil kontaktet min primærlege hvis jeg var deg.

hilsen

Skrevet

Hei:)

Jeg har selv OCD.

Dersom du må sjekke ting flere ganger, kan det godt være du har ocd.

Jeg ville besilt en time til fastlege. Vær obse på at ikke alle leger kan om ocd...

en del info finner du på www.ananke.no

Det at du er veldig flink på gitar osv, er bra:) På en annen måte er det ofte slik at ocd'ere "henger" seg opp, og ofte føler man at man MÅ mestre dette særdeles godt.

Selv var jeg helt opphengt i musikkgrupper osv. Kunne det meste om disse.

Har du sett The Aviator? Han hadde jo alvorlig ocd. Han var helt perfeksjonist på fly og film skapning...

Ønsker deg virkelig lykke til:) Og ta kontakt med legen din...:)

Skrevet

Hei:)

Jeg har selv OCD.

Dersom du må sjekke ting flere ganger, kan det godt være du har ocd.

Jeg ville besilt en time til fastlege. Vær obse på at ikke alle leger kan om ocd...

en del info finner du på www.ananke.no

Det at du er veldig flink på gitar osv, er bra:) På en annen måte er det ofte slik at ocd'ere "henger" seg opp, og ofte føler man at man MÅ mestre dette særdeles godt.

Selv var jeg helt opphengt i musikkgrupper osv. Kunne det meste om disse.

Har du sett The Aviator? Han hadde jo alvorlig ocd. Han var helt perfeksjonist på fly og film skapning...

Ønsker deg virkelig lykke til:) Og ta kontakt med legen din...:)

Det du sier med å mestre det er på mange måter det jeg føler. Spesiellt på utstyrsfronten.

Takk for svar =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...