Gå til innhold

Toleranse/Abstinens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en mann på 55-har brukt rivotril 0,5mg x2,noen ganger x3 i ca 14 år.Dette brukt mot min angst.Har nå kommet til det

stadiet som kalles toleranse-

abstinens.Muskelsmerter,hodeverk,som kan gå over i små elektriske støt,og kan kjenne med hånden at blodårå på høyre

side av hodet slår hardt.Har også mye allergiske symtomer så

som sviende øyne,ofte med tårer

nese som renner,og mye utslett

med kløe.Mavekramper på venstre

side,kommer og går,og sterke

smerter i begge underarmene.

Dette er det som kalles toleranse-abstinens,men kommer

som regel mye sterkere ved ned-

trapping av medikamenavhengihet

selv etter lavdosebruk,brukt i

mange år.Er det noen av dere andre som kjenner disse tingene

igjen,eller som kan gi noen

fornuftige meninger omkring dette,for det er ikke så lett å

få noen leger til å forstå dette.

Meget takknemlig for svar,da jeg sliter meget for tiden,og

vet ikke hvem som kan hjelpe meg med dette,har tatt dette opp med fastlegen,men han kan

ingen ting omkring medikament

avhengighet,som går over til å

bli en toleranse-abstinens.

Hilsen:Varenne

Skrevet

Hei, sannsynligvis så har kroppen din utviklet toleranse.Det er ikke høye doser du bruker. Jeg er selv en rusavhengig, eller medikament avhengig, men ikke aktiv i dag.

Jeg bruker faktisk ingenting, og det er vel snart 14 mnd siden jeg bråseponerte.Jeg brukte vel din dose ganger ti, i ca fem år daglig.

Jeg kjenner igjen symptomene du beskriver. Kroppen din har nok vent seg til denne dosen, og vil ha mer, fordi den ikke oppnår samme effekten.

Jeg stiller også spørmål på hvorfor du har brukt disse i så mange år? har du epelepsia, eller er det for angst..

Jeg vil anbefale deg nedtrapping.Og jeg tror du vanskelig vil klare det på egen hånd.Jeg kjenner deg jo ikke, men jeg kjenner ingen som har klart det.

Du bør snakke med legen din om en nedtrappingsplan. Jeg vil ikke anbefale deg og gå mer ned enn 0,25 mg hver 14 dag på rivotrilen.

Hvis ikke du snakker med legen din, bør du alliere deg med noen som står deg nær, som du kan ha mer kontakt med i denne perioden.

Abstinensene/ubehaget vil oppfattes mye større om du er helt alene om dette, tro meg:)

Noe som også hjelper for uroen de fleste føler under nedtrapping av b-preperater, er fysisk aktivitet.Ikke hardt i starten, men gå en times tid hver dag.

Det at du føler ubehag nå, kan også ha noe med alder og endringer i livet ditt og gjøre? Er du mindre aktiv enn før?

Jeg fikk hjelp på en avrusningklinikk, men jeg trappet ikke ned.Jeg bråsluttet tre uker før jeg kom inn der, hjemme..Det var faktisk en stor forskjell og være hjemme med abstinenser, og det og være sammen med andre, og få hjelp.

Jeg vil anebfale deg og trappe ned, men da må du virkelig ville dette velig mye, om du skal gjøre det på egen hånd.

Du er allerede et stk på veg ved og skrive om avhengigheten din her..

Hvis du i perioder bruker mer enn hva du skriver her, vil jeg også anbefale deg og bruke Tegretol i ukene mnens du trapper ned.

Lykke til..:)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...