Gå til innhold

NHD:Er det vanlig med "paranoiditet light" ved bipolar depresjon.

Anbefalte innlegg

Gjest ingen i dag
Skrevet

Jeg er inne i en moderat depresjon som ledd i en bipolar lidelse.

Det skjer noe med meg i forhold til måten jeg forholder meg til andre på.

Jeg tror 90% av alle menneskene er onde. Særlig de som skal hjelpe meg. Jeg nekter å delta på møter ol. fordi jeg har en oppfatning om at de med viten og vilje vil krenke meg på noe vis.

Har dette noe med sykdommen og gjøre, eller handler det om umodne personlighetstrekkk som evt forsterkes kraftig under en depresjon.

Jeg er ikke diagnostisert som borderline eller noe sånn...

Gjest klaudia
Skrevet

Jeg er også bipolar og har det på samme måte. Eller dvs jeg er sinsykt mistenksom, sjalu og tror alle andre snakker stygt om meg. Dette er VELDIG slitsomt! Vanskelig i forhold til kjærester/samboer og i forhold til nye bekjentskaper fordi jeg forandrer meg hele tiden..Uff..*sukk*

Gjest peeetty
Skrevet

paranoia er en del av både mani og depresjon ved bipolar lidelse. når vi krysser ut stemningsdagbok som vi får på bipolar poliklinikk er det både hallusinasjoner, underlige ideer, irritasjon og angst som kan nevnes, i tillegg til tre grader av oppstemthet og nedstemthet. Samt normalt stemningsleie. :)

Er visst vanlig å tro at "folk rotter seg sammen mot meg" etc.

Skrevet

Jeg er også bipolar og har det på samme måte. Eller dvs jeg er sinsykt mistenksom, sjalu og tror alle andre snakker stygt om meg. Dette er VELDIG slitsomt! Vanskelig i forhold til kjærester/samboer og i forhold til nye bekjentskaper fordi jeg forandrer meg hele tiden..Uff..*sukk*

Hmmmm....

Jeg har også fått diagnosenbipolar,men jeg er mer redd for at noen skal gjøre meg noe vondt... Mistenker alle menn for å være drittsekker. Hara aldri tenkt over at edt kan ha samenheng med sykdommen...

Skrevet

Tror paranoiaen kan komme når man er langt nede, uten at man er diagnostisert med verken borderline eller bipolar som det her legges vekt på.

Paranoia kommer gjerne pga at man har slitt over lengre tid. Tror alle har litt paranoia til tider. Det har med grenser, og flytting av disse, å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...