Gå til innhold

Militærskade høye kiropraktor utgifter.


Gjest Ted

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et spørsmål som er viktig for meg. Var i militære i 1990,

fikk spark i nakke og rygg under tjenesten (øving),og har betydelige sen skader i disse områdene. F.eks de siste 10 mnd alene har jeg brukt 15500 til kiropraktor utgifter, for i det hele tatt å kunne klare jobben,det sier seg selv at økonomien ikke er særlig god etter alle utgiftene pluss kiro

utgfitene i måneden rundt 1500.

Hva skal jeg gjøre ? Er det noen mulighet for at man kan evt. kan søke om å få dekket noen av utgiftene ? Studielånet mitt ble også høyere enn nødvendig da jeg ofte var sengeliggende under studiene og ikke klarte å ta alle eksamene på den tiden jeg håpet å kunne fullføre studiene.

Håper på svar.

Mvh

"Ted"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Ted.

Skader som oppstår i militæret regnes som yrkesskade, og gir endel rettigheter. Kiropraktor-behandling er omstridt, selv om det er legen som har henvist deg. Etter min mening skal kiropraktor-behandling kun være en kortvarig akutt-behandling, og du burde ha lært hvordan du selv kan gjøre nakkeøvelser og trening som burde gjort kiropraktoren overflødig. Du bør skaffe dokumentasjon på skaden, og få gjort en ny nakke-undersøkelse; gjerne hos lege i samråd med manuell-terapeut. Jeg tviler på om du klarer å få dekket kiropraktor-utgiftene. Utgifter til medisiner, legebesøk og eventuelle sykmeldinger kan dekkes dersom skaden godtaes som yrkesskade.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skattefradrag

Du kan sannsynligvis få fradrag på skatten for store sykdomsutgifter i forbindelse med kronisk sykdom. Ta vare på alle kvitteringer og få en legeattest om at utgiftene skyldes "kronisk" sykdom ( i denne sammenheng innebærer visst "kronisk" at det skal være en varighet på minimum 2-3 år).

Den eneste gangen i året det er OK å ha høye utgifter relatert til sykdom, er når tilbakebetalingen av skatt skjer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...