Gjest fazan Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Er det noen her inne som gidder å skrive ned sin beste oppskrift på julekaker som de har.Kakene som man bare må ha på bordet og som forsvinner med en gang fordi de er så gode. Vet det finnes mange oppskrifter på nettet og har selv noen, men det finnes jo en del oppskrifter som har gått i arv fordi de er litt bedre enn vanlig gjennomsnittlig oppskrift. Please anyone? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjøperdempå butikken førjul Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Fins vel egentlig ingen gode julekaker, stappfull med smør og sukker, uff jeg blir kvalm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Flisa's julekolakker er jo viden kjent - det hender jeg må bake flere ganger http://www.geocities.com/flisa_ja/kolakker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilia Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Dette er ikke julekaker, men mer julegodter. For meg hører peppermynte (stenger/kuler) til julen fordi vi bestandig lagde det da jeg var lita. OPPSKRIFTEN 1dl melk 3/4 dl mel (altså 0,75dl) (melk og mel kokes opp og kjøles ned. Rør _hele tiden_ for at det ikke skal klumpe seg!!!) 1/2kg melis og 6 dråper peppermynteolje arbeides inn i deigen. (viktig å kna det skikkelig inn. Husk og ikke drypp peppermynteoljen i melisen, men arbeid den også inn i deigen slik at det blir jevnt fordelt). 50 gram kakao og 50 gram delfiafett lages til saus (smeltes i vannbad. Følg med at det ikke blir for varmt). Lag figurer, dypp dem i sjokoladesausen og rull dem til slutt i kokos (Mulig det jeg har skrevet i parentes er litt banalt for flinke husmødre, men jeg synes det er greit å få ting skikkelig forklart) ) De er gode når de har ligget en stund i fryseren, slik at de er frosne. Ellers smaker de bare skarp kakao 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freya Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Flisa's julekolakker er jo viden kjent - det hender jeg må bake flere ganger http://www.geocities.com/flisa_ja/kolakker Hva er kolakker? Kjeks? Er de gode? Kan jeg få smake? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Mandelmakroner. 2 eggehviter 3 dl melis 250 g mandler Mandlene hakkes. Visp marengs av eggehvite og sukker. Bland mandlene lett inn. Sett røren med teskje på smurt og melet(evt bakepapir) stekebrett. Stekes ved 180 grader i 12 min. Disse pleier og bli fort spist opp og oppskriften er delt med mange. I tillegg så er de lette å lage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hva er kolakker? Kjeks? Er de gode? Kan jeg få smake? DRITSERIØST GODE! ) dE KALLES EGENTLIG KOLAKAKOR - OG ER SVENSKE - (KARAMELLKAKER) CAPS LOCK - ups .) Ja, du kan få smake når du har bakt de - tar vel en halvtime eller noe sånt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Mandelmakroner. 2 eggehviter 3 dl melis 250 g mandler Mandlene hakkes. Visp marengs av eggehvite og sukker. Bland mandlene lett inn. Sett røren med teskje på smurt og melet(evt bakepapir) stekebrett. Stekes ved 180 grader i 12 min. Disse pleier og bli fort spist opp og oppskriften er delt med mange. I tillegg så er de lette å lage. DEN skal prøves! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 DRITSERIØST GODE! ) dE KALLES EGENTLIG KOLAKAKOR - OG ER SVENSKE - (KARAMELLKAKER) CAPS LOCK - ups .) Ja, du kan få smake når du har bakt de - tar vel en halvtime eller noe sånt.... Er det fra deg Lurveline har fått oppskrift kanskje? Vet hun baker det vert (eller vært) år og at for hennes bror er det ingen jul uten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freya Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 DRITSERIØST GODE! ) dE KALLES EGENTLIG KOLAKAKOR - OG ER SVENSKE - (KARAMELLKAKER) CAPS LOCK - ups .) Ja, du kan få smake når du har bakt de - tar vel en halvtime eller noe sånt.... Ja, får se om jeg får ånden over meg en dag før jul. Har kjøpt café cookies med sjokoladebiter som jeg kan gomle på i helga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilia Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Er det fra deg Lurveline har fått oppskrift kanskje? Vet hun baker det vert (eller vært) år og at for hennes bror er det ingen jul uten. Heter det ikke hvert år da?! :):) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freya Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Er det fra deg Lurveline har fått oppskrift kanskje? Vet hun baker det vert (eller vært) år og at for hennes bror er det ingen jul uten. Hvert år, heter det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilia Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hvert år, heter det. Hehe....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freya Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hehe....! Du var først ute... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Er det fra deg Lurveline har fått oppskrift kanskje? Vet hun baker det vert (eller vært) år og at for hennes bror er det ingen jul uten. Det er meget mulig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Heter det ikke hvert år da?! :):) Hehe ja det skal ikke forundre meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Kjøp 1 pose Brownie Cookies fra Toro. Klipp opp posen og følg anvisningene på utsiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fazan Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Mandelmakroner. 2 eggehviter 3 dl melis 250 g mandler Mandlene hakkes. Visp marengs av eggehvite og sukker. Bland mandlene lett inn. Sett røren med teskje på smurt og melet(evt bakepapir) stekebrett. Stekes ved 180 grader i 12 min. Disse pleier og bli fort spist opp og oppskriften er delt med mange. I tillegg så er de lette å lage. Takk for at du tok deg tid til å dele oppskriften din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fazan Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Dette er ikke julekaker, men mer julegodter. For meg hører peppermynte (stenger/kuler) til julen fordi vi bestandig lagde det da jeg var lita. OPPSKRIFTEN 1dl melk 3/4 dl mel (altså 0,75dl) (melk og mel kokes opp og kjøles ned. Rør _hele tiden_ for at det ikke skal klumpe seg!!!) 1/2kg melis og 6 dråper peppermynteolje arbeides inn i deigen. (viktig å kna det skikkelig inn. Husk og ikke drypp peppermynteoljen i melisen, men arbeid den også inn i deigen slik at det blir jevnt fordelt). 50 gram kakao og 50 gram delfiafett lages til saus (smeltes i vannbad. Følg med at det ikke blir for varmt). Lag figurer, dypp dem i sjokoladesausen og rull dem til slutt i kokos (Mulig det jeg har skrevet i parentes er litt banalt for flinke husmødre, men jeg synes det er greit å få ting skikkelig forklart) ) De er gode når de har ligget en stund i fryseren, slik at de er frosne. Ellers smaker de bare skarp kakao Takk for at du tok deg tid til å dele oppskriften din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fazan Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Flisa's julekolakker er jo viden kjent - det hender jeg må bake flere ganger http://www.geocities.com/flisa_ja/kolakker Takk for oppskrift. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.