Gå til innhold

Whiplash- skade


anelia

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg var med i et biluhell i begynnelsen av Juli med påfølgende konstantering av nakkeslengskade. Det ble tatt røntgen av meg, og denne var normal. Den første stivheten i nakken forsvant i løpet av ca. en uke. 3 uker senere fikk jeg igjen stivhet i nakke, hals og rygg med hodepine. Denne gangen opplever jeg også enkelte nevrologiske problemer som prikking i fingrene, svimmelhet, synsforstyrrelser etc. Mitt spørsmål er som følger; Betyr disse plagene at jeg har fått det kroniske whiplash- syndromet, eller kan også disse plagene, når de er av nevrologisk art, bedre seg etter hvert?

Håper på svar da jeg er veldig nervøs på hvordan dette skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -anelia. Det er et godt tegn at du en periode var mye bedre,selv om plagene nå dessverre er kommet tilbake.Jeg vil tro at prikkingen i fingrene kan ha med stive muskler i nakken å gjøre,men evt. bør man ta et MR bilde for å se om du skulle ha fått en skivebukning.Det er ikke gitt at dette skal bli kroniske plager,og det er viktig at du prøver å se positive muligheter, slik at du ikke spenner deg for mye.Jeg synes du bør oppsøke legen din for en undersøkelse av nakken,og evt.supplere dette med et MR bilde,slik at man kan gi deg nærmere svar,og tilrettelegge riktig behandling.Det er kun en liten del av de med slike skader som utvikler langvarige plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...