Gå til innhold

Whiplash- skade


anelia

Anbefalte innlegg

Heisan! Jeg var med i et biluhell i begynnelsen av Juli med påfølgende konstantering av nakkeslengskade. Det ble tatt røntgen av meg, og denne var normal. Den første stivheten i nakken forsvant i løpet av ca. en uke. 3 uker senere fikk jeg igjen stivhet i nakke, hals og rygg med hodepine. Denne gangen opplever jeg også enkelte nevrologiske problemer som prikking i fingrene, svimmelhet, synsforstyrrelser etc. Mitt spørsmål er som følger; Betyr disse plagene at jeg har fått det kroniske whiplash- syndromet, eller kan også disse plagene, når de er av nevrologisk art, bedre seg etter hvert? Håper på svar da jeg er veldig nervøs på hvordan dette skal gå.

- anelia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei anelia

jeg stiller samme spørsmål til deg som til twins lenger ned på siden: Kan du beskrive dine synsforstyrrelser??

Jeg har også problemer med nakke og skuldre(ikke whiplash), men klarer ikke å slå meg til ro med at synsforstyrrelser kan komme av muskulære eller skjelettproblemer. Men det gjør de jo tydeligvis...

Beskriv for meg om du gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære anelia !

Disse plagene betyr ikke at du har fått "det kroniske whip-lash syndromet". Fortsatt er det klart mest sannsynlige at dette er symptomer som vil gå over uten noen spesiell behandling. Mest mulig normal aktivitet tilrådes ved slike symptomer der de utførte undersøkelser ikke har vist noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...