Gå til innhold

Hvordan komme ut av myra?

Anbefalte innlegg

Er en mann midt i livet som sliter med det meste, sover dårlig og er veldig deprimert. Innsatsen på jobb er til tider lik null og jeg har til tider svært vanskelig for å mobilisere krefter selv til helt enkle arbeidsoppgaver. Dette forsterker depresjonen og gjør seg utslag i at både kolleger og kunder unngår meg.

Har slitt med dette i en tid nå og har vel vært litt naiv da jeg har trodd at det skulle forsvinne av seg selv.Har derfor ikke fått noe form for hjelp, delvis pga. manglende initiativ men også delvis for jeg ikke vet hvordan jeg skal gå frem.

Noen som har erfaring med noe tilsvarende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208053-hvordan-komme-ut-av-myra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med fastegen din i første omgang for å forklare hvordan du har der og få en sykmelding. Det kan hjelpe å ha noen å prate med forå finne ut hva som egentlig er problemet.

Kanskje trenger du medsiner en periode det kan hjelpe i en vanskelig situasjon. Du bør også starte med samtaleterapi, be legen din om en henvisninng snarest ventetiden er lang.

Ta kontakt med fastegen din i første omgang for å forklare hvordan du har der og få en sykmelding. Det kan hjelpe å ha noen å prate med forå finne ut hva som egentlig er problemet.

Kanskje trenger du medsiner en periode det kan hjelpe i en vanskelig situasjon. Du bør også starte med samtaleterapi, be legen din om en henvisninng snarest ventetiden er lang.

Gjest Bitis Gabonica, som vet hva depresjon er

Depresjoner går i regelen over av seg selv, men det kan ta veldig lang (og smertefull) tid. Hjelp mannen din med å kontakte fastlegen som både kan vurdere behov for antidepressiva og henvise videre til psykolog el. psykiater.

Man kommer lett inn i em vond sirkel slik du beskriver for mannen din når depresjonen har satt seg. Man blir mer og mer nedtrykt og fortvilt over alt man ikke får til, og hvor lite man strekker til.

Dette er en sykdom som kan behandles med gode resultater. Jo før man får behandling, jo bedre. Dess lengre tid man bygger opp problemer, dess lengre tid tar det å bygge dem ned i gjen.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...